vraag over zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamavan1meisje, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan1meisje

4 jan 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik heb een vraagje, bij mij is zwangerschapsdiabetes ontdekt op 33 weken zwangerschap. Ik ben nu 36 weken zwanger. Ik spuit nu n.a.v. mijn waardes ongeveer 1 keer per dag insuline en verder zit ik op een dieet. ik ben benieuwd of jullie weten of er iets standaard is, wat inleiding betreft, ik heb een hele goede gynaecoloog maar hij heeft nooit tijd voor vragen en als ik iets vraag draait hij er een beetje om heen, hij heeft alleen een keer gezegd het is te hopen dat je met 39 weken spontaan bevalt daar hopen we maar op hè, ik ben benieuwd wat me te wachten staat, ik lees overal op internet dat je meestal met 40 weken in geleid word als de bevalling nog niet is begonnen. Mijn vraag aan jullie, weten jullie of er een standaard procedure is? Of dat er mensen zijn die de 42 weken nog redden met diabetes? Bij mijn dochter beviel ik ook pas met ruim 41 weken vandaar. Even voor de informatie, de groei loopt nu 3 weken voor en het verwachtte geboortegewicht met 40 weken is nu 8 a 9 pond, zat er een beetje tussenin.

En als het mag nog een klein vraagje mag je zwemmen met ontsluiting, ik weet niet of ik ontsluiting heb, ik had bij mijn eerste vanaf 37 weken 3 cm ontsluiting ben altijd blijven zwemmen, nu zwem ik ook wekelijks en had mijn vriendin gehoord dat je dan een infectie kan krijgen waardoor de baby kan overlijden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes van een trotse mama.

2. mamavan1meisje

4 jan 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet inmiddels al dat ze me met 40 weken gaan in leiden maar de vraag over het zwemmen blijft wel staan als dat mag,

groetjes

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ja je mag zwemmen met ontsluiting, geen probleem. Alleen bij gebroken vliezen niet meer.

Mirjam

4. mamavan1meisje

4 jan 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mirjam,

bedankt voor je snelle reactie! dan ga ik gewoon door zwemmen!:)

Deel Deze Pagina