Als je dag en nacht misselijk bent en al dat soort dingen(moe, hoofdpijn braken) en het lichamelijk niet meer gaat.. ben je naar de HA geweest en wat heb jij voorgeschreven gekregen wat voor jou werkte? Veel huis tuin en keuken dingetjes die ik kon vinden heb ik wel geprobeerd maar niets helpt echt.. Wat hielp bij jou wat je via een recept kon halen?
Hi Djools, Ik had net gereageerd op je andere topic hierover. Ik heb emesafene en primperan gehad (was wel een strijd overigens om te krijgen toen mijn eigen huisarts even weg was). Emesafene deed bij mij niets. Primperan hielp goed tegen de braakneigingen en ik kon iets meer eten daardoor. Maar de misselijkheid ging er helaas niet van weg. Wel kreeg ik bijna alle bijwerkingen die op de bijsluiter stonden! (Waaronder neiging tot neerslachtigheid-depressie. Dosering is toen gehalveerd naar 10mg, 3x per dag, dat was al iets beter). Maar t zijn geen wondermiddelen...
Emesafene is het eerste wat ze aanbieden. Dat werkt vaak, maar soms helaas ook niet. Emesafne bestaat al heel lang en is veilig in de zwangerschap. Als het echt heel slecht gaat en je ook water niet meer binnenhoudt (en je dus uitdroogt), dan wordt je vaak opgenomen. Je krijgt dan vocht per infuus toegediend en je kunt tot rust komen. Vaak gaat het daarna veel beter. Zou toch even langsgaan bij de HA! Hoop dat het werkt bij jou!
Heeft primperan echt die bijwerking? Als het echt zo is dan gaat er nu wel een beetje een wereld voor mij open! Djools je hebt mij antw al gelezen
Ik gebruik zwangerschapsgranules van VSM Puur Mama. Ben er vandaag mee begonnen, dus ik weet nog niet hoe ze gaan werken.
Ik heb primperan in siroop en pillen gehad, geen van de 2 die hielpen. Dan heb ik paranausine gekregen, pillen en zetpillen, hielpen ook niet. Op het laatste Zantac door een maagbloeding en dat kalmeerde mijn maag echt wel. Het enige wat ik kon doen was afwachten en de dagen doorkomen. Was niet leuk, had het gevoel dat ik leefde om de dag gewoon door te komen. Maar nu ben ik helemaal beter. Heb de laatste week maar 1x overgegeven, dat is een hele verademing. Maar medicatie is van persoon tot persoon.
Ja, helaas wel. http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h05250.pdf Ik ben er dan ook direct mee gestopt toen t iets beter ging. Vond t echt een heftig middel, de bijwerkingen wogen bijna niet op tegen de voordelen. Maar ik moest toch iets kunnen eten en drinken...
zantac? die gebruikte ik ook wel eens maar sinds ik zwanger ben hoor ik dat dat niet meer mag? toch eens even goed de bijsluiter lezen (zeg ik tegen mezelf..)
Ik woog op t dieptepunt van de misselijkheid nog net 50kg, dus vandaar dat de standaard dosering waarschijnlijk teveel was voor mij. Ze moesten apart die 'kinder'dosering (zetpillen) bestellen. Niet iedereen zal last van die bijwerking hebben hoor. Maar ook met de lage dosering was ik nog best down. Maar ik wist dat dit deels door de primperan kwam, waardoor ik t een heel klein beetje kon relativeren... soms.
jeetje zeg... was je zoveel afgevallen? gaat het nu wel beter met je? Dan zal ik in mijn geval hier nu maar erg voorzichtig mee zijn om dat nu te gaan gebruiken mocht ik dit krijgen van de ha. Gezien ik geestelijk niet topfit ben op dit moment, om het maar kort door de bocht te omschrijven
Daar zijn ook al meerdere topics over geweest. Zantac is nog niet heel goed doorgetest, maar tot nu toe zijn geen nadelige effecten gevonden. In principe wordt t daarom afgeraden in de zwangerschap, zeker in het eerste trimester. Zantac zul je overigens niet krijgen voor zwangerschapsmisselijkheid, zal zeer waarschijnlijk ook niet helpen, alleen als door overmatig braken je maag wordt aangetast zoals bij Sam dus is gebeurt. Of als je heel erg last hebt van maagzuur.
Ik slikte 2x daags 10 mg in de ochtend en avond en nu nog zo nodig 10 mg. Ga er nu echt nog minder van nemen mogelijk is dat inderdaad de oplossing voor mij
Zo'n 6 kg, was al niet de dikste. Na 12 weken kon ik weer eten hoor, ondanks de misselijkheid. Dus dat is weer helemaal goed gekomen! Met primperan zou ik idd voorzichtig zijn in jouw geval. Maar emesafene is misschien wel een optie.
Tabletten of zetpillen kan ook nog verschil maken. Ik had dus de zetpillen, 10mg. Die kun je ook nog doorbreken voor 5mg per keer. Ik hoop voor je dat het scheelt.
En van die polsbandjes? Met drukpuntmassage? Die heb ik gezien in een webwinkel... iemand ervaring daarmee? Ik spuugde tot 22 weken zwangerschap ook met Emesafene. Heb me er maar bij neergelegd en spuugde elke ochtend en daarna kon ik redelijk de dag door komen...
Ja die bandjes heb ik ook geprobeerd, en gemberpillen, en preggie pop-lollies... Helaas zonder resultaat. Cola-light gaf me soms iets verlichting voor 5sec, maar mag je weer niet teveel van. Het is gewoon een k-kwaal. Mag van mij afgeschaft worden!
Ik kreeg emesafene in de vorm van zetpillen. Tsja ik weet niet. Ik was nog steeds hartstikke beroerd, maar misschien dat dit wel erger was geweest als ik ze niet had genomen. Ik had overigens geen vervelende bijwerkingen. Misselijkheid is echt vreselijk ruk. Ik heb in het begin nauwelijks genoten van de zwangerschap en dacht echt regelmatig 'waar ben ik aan begonnen?'. Maar sinds de 10 weken ging het heeeel langzaamaan steeds beter en sinds een week of 18 (dacht ik?) heb ik nergens meer last van. En al die afgevallen kilo's zitten er ruimschoots weer aan
Haha, jij hebt je deel ook wel gehad he Maka? Ik ben daardoor zelfs bang geworden om ooit nog eens zwanger te worden. Nu ben ik echt weer "mens" en ben er blij om. Langer zou ik het niet hebben volgehouden.