Hallo Webteam, Ik ben zwanger van een tweeling en uitgeteld op 12-11-2013. Ik heb een 0-uren contract in de thuiszorg en bezorg 's ochtends de krant, dit is via een Overeenkomst Van Opdracht. Het bedrag wat ik bij de krant verdien per maand is ongeveer gelijk, bij de thuiszorg schommelt het heel erg. Mijn man werkt gewoon 40 uur. Enkele vragen zijn: 1. Kom ik in aanmerking voor een zwangerschapsuitkering? 2. Zoja, voor beide baantjes? 3. Zo nee, kan ik dan een andere uitkering aanvragen? En welke? Bedankt alvast!
Beste Bassdevilxs, Ik ben voor je aan het uitzoeken wat voor uitkering je op basis van het kranten bezorg contract kan aanvragen. Ik laat je het antwoord zo snel mogelijk weten. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste bassdevilxs, Je wilt graag weten of je in aanmerking komt voor een zwangerschapsuitkering vanuit je werkzaamheden. Een 0 uren contract is een arbeidsovereenkomst met een werkgever. Je bent dus in loondienst bij deze werkgever. De werkgever vraagt een zwangerschapsuitkering (WAZO) voor je aan. Een overeenkomst tot opdracht wordt overeengekomen met een opdrachtgever. De werkzaamheden die je volgens deze overeenkomst doet vallen over het algemeen onder zelfstandige werkzaamheden. Je kunt voor dit deel van je inkomsten een uitkering aanvragen van de regeling Zelfstandig en Zwanger (ZEZ). Actuele informatie over de ZEZ vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare