Je kunt beter bedenken dat je altijd MINIMAAL 16 weken verlof in totaal hebt. Het voordeel van met 36w met verlof gaan is dus dat je ALTIJD minimaal 12 weken na de bevalling hebt.
Ja, inderdaad! Ik snap. Heerlijk vooruitzicht trouwens! Ik denk dat ik ga proberen om door te werken tot 36 weken.
Heb ik ook gedaan en ben ik blij mee. Ik was er toen (vooral mentaal) wel echt aan toe, maar ik heb er nu alweer 3 weken opzitten en de baby mag zich van mij nu echt wel aandienen hoewel het relaxen echt wel fijn is hoor. Als ik nog 2 weken langer verlof had was ik inmiddels een beetje chagrijnig denk ik
Wat een heerlijk gevoel. En bijna bevallen. Wou dat ik al zo ver was. Dus hier eerst maar even afwachten of hier alles goed zit, maar daar gaan we maar even vanuit! Hoop het zo! Dinsdag eerste echo.
Een cliche waar je niks mee kan, I know, maar (achteraf) gaat de tijd echt snel. Dus leef lekker in het moment en geniet van de ontwikkelingen die je nog mag gaan meemaken. Zwanger zijn is leuk en bijzonder, ben blij dat ik er veel van genoten heb want nu ben ik het best een beetje zat zo op t laatst En het komt vast goed, veel plezier vast bij de eerste echo!
Me too....daarom zei ik al: je wilt niet dat je kindje later komt. Ik heb dit ook altijd geroepen, lekker er dan nog twee weken gratis bij. Maar hoe heb ik dit kunnen zeggen. Ben t ook zo zat.
Mijn ervaring tijdens mijn vorige zwangerschap was dat ik 4 weken voorafgaand aan de uitgerekende datum met verlof ben gegaan, uiteindelijk met 42 weken ben bevallen en uiteindelijk hierdoor 18 weken zwangerschapsverlof heb gehad. De 2 weken zijn er bij opgeteld.
Toen ik zwanger was van de eerste ben ik 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan. Onze aap was eigenwijs en was ruim een week later dan de uitgerekende datum. Daardoor was mijn verlof langer, want ik had recht op 12 weken na de bevalling. Dus als je later bevalt, kun je die weken gewoon bij je verlof optellen volgens mij