Hoe wordt de uitkering tijdens je verlof bepaald?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Novastar, Sep 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,
    In november loopt mijn huidige jaarcontract af. Het mag nog met een jaar verlengd worden en hoogstwaarschijnlijk zal mijn baas dat wel doen. Ze heeft er echter al op aangestuurd dat ze me minder uren wil geven dan ik nu werk. Ik wil eigenlijk mijn gewone aantal uren houden en pas na mijn verlof minder gaan werken, dit vooral ivm de uitkering die je krijgt tijdens je verlof. Weet iemand hoe de hoogte hiervan wordt berekend? Kijken ze naar het gemiddelde van het jaar voorafgaand aan je verlof of nemen ze gewoon het laatste salaris dat je kreeg voor je met verlof ging? Dat laatste zou voor mij dus nadelig zijn. Ik hoop dat iemand antwoord heeft zodat ik wat beter voorbereid het gesprek met mijn baas in ga. Alvast bedankt!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Volgens mij wordt het gemiddelde genomen van een jaar, vanaf de maand voordat je met verlof gaat.

Dus als je in februari met verlof gaat, dan kijken ze van januari 2014 tm januari 2015.

Maar pin me er niet op vast:)

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat zou goed nieuws zijn. Ik lees ook net dat ze niet kijken naar de laatste maand voor het verlof ingaat dus dan zijn er maar twee maanden waarin ik wat minder verdien dus dat maakt niet zo heel veel uit voor het gemiddelde. Dan zal ik mijn baas niet al te veel tegenspreken. Wat minder uurtjes maken in de laatste maanden is ook niet verkeerd, haha!

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik denk dat ze alleen naar het gemiddelde kijken als jij een 0uren contract hebt. Als jij gewoon vast 20 uur per week werkt krijg je 20 uur per week uitbetaald in je verlof.
    ik denk dat het voor jou ongunstig uitvalt als je contract aangepast wordt in het aantal uur.
    Vraag het even na in het uwv topic

5. Stike

Stike Actief lid

Jul 25, 2013
    121
    89
    28
    Noord Brabant
    Ze kijken naar het gemiddelde aantal uren (zit in hetzelfde schuitje).
    Echter reken er maar op dat daar iets in fout gaat, uwv maakte netjes over naar mijn werkgever maar werkgever had besloten alleen mijn huidige salaris over te maken. (heel lastig te berekenen ook, uwv stuurt je een brief met je dagloon, ze maken een weekloon over naar je werkgever en deze betaald dit per maand uit aan jou)
    Het heeft me veel onnodige stress en frustratie opgeleverd (ondanks dat ik dit al ruim voor het tekenen van mijn nieuwe contract met mijn werkgever besproken had.
    Een tip dus, zit hier vanaf het begin echt goed bovenop!

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de tip, stike. Zal ik zeker doen.

Share This Page