ha meiden! misschien pas ik niet helemaal met dit onderwerp bij de testjes, maar weet niet goed waar ik wel moet zijn... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! ik heb 23 januari een miskraam gehad, en nu vrijdag kreeg ik last van zeurende steek in mn rechter zij. dit duurde 3 dagen, toen kreeg ik het ook in mn linker zij! na 4 dagen was het rechts gestopt, en 3 dagen later (vandaag dus) was t ook links gestopt, heel af en toe heb ik nog een klein steekje, maar niet noemenswaardig... wil dit nou zeggen dat ik 2 eisprongen heb gehad? of duurt een eisprong nooit zo lang? ik heb mn eisprong nog nooit zo kunnen voelen! ik merkte het altijd aan mn borsten, als die gevoelig werden, dan had ik mn eisprong gehad. nu voel ik nog niks aan mn borsten! ze zeggen wel dat je lichaam moet herstellen na een miskraam, maar dat je lichaam zo anders gaat werken, vind ik wel apart. of zou t niet mn eisprong zijn geweest? ik heb geen testjes gedaan, dat wil ik ook nu nog niet, want ik kan ook nog hcg in mn lichaam hebben van mn vorige zwangerschap.. dan word ik daar alleen maar onzeker over. ik had me voorgenomen om me er niet druk over te maken, laten komen zoals t komt, maar dat lukt me gewoon niet! dit is echt zo moeilijk! ik wil gewoon zo graag weer zwanger zijn!!
Als allereerst sterkte met je miskraam en als tweede hoop ik dat het gauw weer raak is Ik heb geen idee. Het kan van alles zijn. Alleen is het wel heel vlot dat je zo snel weer een eisprong hebt, maar het zou kunnen. Betreft die 2 eitjes...biologisch gezien heb ik altijd geleerd dat eeneiige tweeling zich splitsen en dan zou je denken dat een twee-eiige vanuit 2 eicellen gebeurd. Dus het zou kunnen dat je het daarom 2 keer hebt gevoeld. Jemig meid wat een geweldig geluk zou het zijn Dus dat betekend dat je rond de 25ste kan testen?
Wat naar dat je een miskraam hebt gehad zeg. Wat je vraag betreft: Na je eisprong wordt er al heel snel het hormoon progesteron aangemaakt. Dit hormoon zorgt er ook voor dat alle andere eitjes in je eierstokken stoppen met groeien. Als je een dubbele eisprong zou hebben, zou je tweede eitje al binnen de 24 uur hebben moeten springen want daarna is er al te veel progesteron in je lichaam om nog een eisprong te krijgen. Omdat je pas na 3 dagen ook links steken kreeg, denk ik niet dat het een dubbele eisprong geweest is. Persoonlijk voel ik mijn eisprong wel altijd maar ik kan nooit echt duidelijk zeggen of het eitje nu links of rechts is gesprongen. Ik voel overal vanalles en nog wat Ik hoop dat je snel weer zwanger bent!
Wat vervelend van je miskraam zeg, nog sterkte ermee !! Inderdaad als je twee eitjes zou hebben die springen dan is het binnen 24 uur en volgens mij ook nog uit dezelfde eierstok, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je geen test meer hebt gedaan om te kijken of het HCG uit je urine is/was. Want als je nog Hcg in je lichaam zou hebben, krijg je natuurlijk ook geen eisprong. Hoop voor je dat het gauw opnieuw raak is. En dat je over een weekje weer positief test. Succes en sterkte.