Ik heb een vraagje. Ik ben in juni'15 gestopt met de pil, daarna was mijn cyclus als volgt: 24-27-24-39-37-33-105 Naar aanleiding van die laatste lange cyclus ben ik gestart met ovulatietesten. Op advies van een forumlid begonnen op dag 15 met testen. Ik zit inmiddels op dag 20 en de streepjes blijven ongeveer gelijk, wel te licht voor een positieve test. Op dag 15 was die nog het donkerste, maar ook te licht nog. Nu heb ik sinds twee dagen veel last van misselijkheid, opboeren en hoofdpijn. Ik wordt er smorgens wakker van. Zou het kunnen zijn dat ik te laat ben begonnen met testen en mijn eisprong al op dag 13 of 14 heb gehad aangezien dag 15 tot nu toe het donkerst was? Dat na de lange cyclus van 105 dagen mijn cyclus is gereset en ik nu 'normale' cyclus heb. Zou ik dan nu al symptomen van zwangerschap kunnen hebben? Of is dit onwaarschijnlijk? Alvast bedankt!
Heb je er een foto van ? Moeilijk zeggen of je hem gemist heb. Ik had bij mn vorige ronde ook pas op dag 27 een positieve test.
Deze zijn verre van positief. Of je ovulatie eerder was of nog niet geweest is kan niemand zeggen, maar gezien je vorige cycli denk ik dat ie nog moet komen.
Okee bedankt voor je reactie ! Ben er tot deze cyclus nog niet zo erg mee bezig geweest, in hoeverre dat lukt natuurlijk. Het is dus allemaal een beetje nieuw die testen. Ik had de afgelopen dagen wel vruchtbaar slijm, nu weer minder rekbaar en minder helder. Er zal niets anders opzitten dan gewoon doortesten en afwachten.
Dag 15 is laat om te beginnen. Je hebt ook een paar korte cyclussen gehad dus je eitje kan ook zomaar springen op dag 14. Ik ziu beginnen vanaf dag 10/11. Maar gezien je ook lange cyclussen hebt kan t een duur grapje worden. Temperaturen is betrouwbaarder en verl voordeliger. Is dat niks voor je? De testen op de foto zijn negatief. Streepje moet echt veel donkerder zijn.
Zonnetje bedankt voor je reactie. Waar kan ik meer info vinden over het temperaturen en wanneer kan ik daarmee starten?
Ik heb weinig verstand van temperaturen. Er is iig veel info over op t forum te vinden met de zoekmachine. Succes!
Beide streepjes zijn zoals ik dat zie, nog niet even donker. Dus nog steeds negatief. Ik zou gewoon even door testen. Wellicht is je LH-PIEK een dezer dagen. Hoop het voor je! (Overigens mag je de meeste ovulatietesten niet met eerste ochtendurine doen ivm valspositieve uitslag., maar wellicht wist je dat al.)
Nope, nog steeds niet. 2e streepje moet echt minimaal net zo donker zijn. Temperaturen is meest betrouwbaar, maar intensief en je weet pas achteraf dat je ovulatie is geweest. Je moet elke ochtend op hetzelfde tijdstip je temperatuur meten, dus kies de tijd dat je het vroegst om moet staan in de week en zet je wekker de hele week op die tijd. Meet voor je je bed uit gaat of wat dan ook doet, en meet rectaal of vaginaal. Zet de temperatuur in een app, bijvoorbeeld Fertility Friend, die maakt er automatisch een grafiek van. Na je ovulatie stijgt je temperatuur, is je temp 3 dagen boven een bepaalde waarde dan merkt de app vanzelf je ovulatie op de grafiek.
Be happy bedankt voor je antwoord. Ik heb deze met de derde urine gedaan vanmorgen. Ik ben alleen al blij dat ik een donkerder streepje heb na 10 maanden bezig te zijn met zwanger worden. Na de laatste lange cyclus ga je aan jezelf twijfelen en vraag je je af of het wel allemaal goed zit.