Goedemorgen allemaal, Ik weet niet waar ik dit bericht moet plaatsen, aangezien ik al 'te laat' ben voor het NOD topic tm 17 juli. Ik had afgelopen woensdag ongesteld moeten worden, maar er is nog steeds geen bloed te bekennen. Ik heb gistermiddag een test gedaan (Kruitvat) en die was negatief. Aangezien ik normaal gesproken een zeer voorspelbare cyclus heb, snap ik het niet zo goed meer... Komt het vaker voor; overtijd en een negatieve test? Is er nog steeds een kans dat ik zwanger ben ondanks de negatieve test?
Hoe zeker ben je van je nod? Heb je getemperatuurd of ovulatietesten gebruikt? Zo ja, heb je deze vaker gebruikt?
Je kan idd een late eisprong gehad hebben waardoor je cyclus nu langer is. Hoe lang is je cyclus normaal? Ben je al lang van anticonceptie af? Om op je vraag te antwoorden: Het gebeurt dat hcg traag stijgt, zeker in combi met een late innesteling kan het zijn dat je pas later na de NOD positief test. En in zeer uitzonderlijke gevallen reageert een urine test niet op je hcg, het kan dat je dan pas weken later positief test of dat zwangerschap met een bloedtest bevestigd moet worden. Maar daar zou ik nog even niet vanuit gaan. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt
Ik word normaal gesproken iedere 28 dagen ongesteld (zonder anticonceptie). En dit is nu een aantal jaar zo. Ik ben niet bezig met temperaturen etc omdat we niet bezig zijn met zwanger worden.
28 dagen. Ik gebruik nu twee jaar geen anticonceptie meer. Ik hou mijn eisprong etc helemaal niet bij, omdat we niet bezig zijn met zwanger worden. Ik hoop het ook. Dit is best verwarrend!
Je kan een keer een uitschieter hebben. Gebeurd bij veel vrouwen ook al lijkt hun cyclus enorm voorspelbaar
lijkt erg op mijn verhaal. Nu 4 dagen overtijd en negatieve testen.. heel frustrerend! Succes met wachten
Kyrest hoe is het bij jou afgelopen? ik ben nu op mn 5e dag nod en heb echt al 5 zwangerschapstesten gedaan (begint een beetje duur te worden ) maar alles was dus negatief! helemaal wit... normaal ben ik ook echt op de dag dat ik t verwacht, ongesteld. Ik hou het bij in een app op mn telefoon..
Ik ben uiteindelijk 6 dagen te laat ongesteld geworden. Hele regelmatige cyclus normaal dus blijft vreemd. Ik gebruikte action testen, bij vorige zwangerschappen goede ervaringen mee en totaal niet duur! Hoop dat je snel zekerheid hebt!
Tja, een lichaam is geen robot. Vrouwen die al jaren een keurige cyclus van 28 dagen hebben waar je zowat de klok op gelijk kunt zetten, kunnen zomaar opeens zonder reden een complete cyclus overslaan. Als je niet 100% zeker weet wanneer je eisprong was door bijvoorbeeld temperaturen, weet je ook niet zeker of je wel overtijd bent. Dat bereken je namelijk aan de hand van je eisprong en niet zoals velen denken aan de hand van voorgaande cyclussen.
Ik heb altijd een hele strakke cyclus gehad. En vanaf begin van het jaar onregelmatig en zelfs van 42/45 dagen. Er zat een cyclus van 28 dagen tussen en deze maand ook weer op 32. Kan ineens veranderen!