Hallo allemaal, Vorige maand voor het eerst begonnen met ovu testen van de action. Hier kreeg ik geen dikke knalstreep op, maar wel duidelijk m'n piek gevonden. Heb altijd maar een piek van een dag. Daarna worden de testen weer duidelijk negatief. Ik test altijd t/m een week voordat m'n menstruatie moet komen. Zodat ik zeker weet dat m'n piek is geweest. Heb altijd een paar dagen voor de test vruchtbaar slijm. Deze maand hetzelfde verhaal. Vorige week maandag begin van de middag heb ik een positieve ovulatietest gehad. Ik bleef doortesten en de dagen erna weer duidelijk negatief. Nauwelijks een tweede streepje te zien. Nu heb ik drie dagen achter elkaar steeds een positieve test?! (Zie foto) Zo zien de testen van de action er bij namelijk uit als het positief is. Zit nu een week voor nod. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Ben eerst benieuwd waarom je zo lang door test na je piek? Reden voor ivm onregelmatige cyclus oid? Ik vind de bovenstaande testen niet positief (in de zin van positieve ovulatietest). Maar aanhoudende streepjes zoals deze kunnen soms duiden op meer hcg in je lichaam, wat een zwangerschap kan betekenen. Je kan proberen een test de doen morgenochtend met ochtendurine.
Ja weet ik ook niet eigenlijk, haha. Meer omdat ik zekerheid wil hebben dat m'n piek is geweest omdat ik nooit zo'n dikke knaltest heb. Denk dan altijd dat misschien m'n ei nog een keer later kan springen Aangezien de testen niet zo duur zijn doe ik het maar gewoon. Morgen krijg ik pas zwangerschapstesten binnen. Dus dan test ik vrijdagochtend wel even.
Ik vind ze niet positief! En de kunst is niet om tot 'laat' door te testen maar om vroeg te beginnen met testen als je je piek niet wilt mis lopen. Ik had ook eerst zulke testen, ook van de Action, tot dat ik vorige maand op cd 7 begon met ovutesten en dus op cd 13 echt 2 knallers op de dag had! En eerlijk, zo'n 3/4 dagen na piek hoef je echt niet meer te testen want LH is wel altijd aanwezig in het lichaam, en rond NOD verhoogd het weer een tandje..
En by the way TS, 2x per dag testen is ook beter, zo loop je het echt niet mis. En testen na 10h in de ochtend, wordt echter aangeraden.