Ik heb een vraagje, ik heb inmiddels al een aantal rondes een eisprong gehad door de clomid. Elke keer op dag 17 of 18. Nu zijn de testen negatief, vandaag is het dag 17. Klopt het dat de dagen voor de positieve ovutest de streepjes elke dag iets donkerder worden tot aan de dag dat je positief test? Ik heb zaterdag geen test gedaan, vergeten, maar ik kan me niet voorstellen dat ik toen een positieve test zou hebbeb gehad, omdat de dagen ervoor de streepjes heel minimaal waren. Heb het ziekenhuis gebeld en moet woensdag weer bellen, ik ben nu heel bang dat de clomid deze ronde niet aanslaat en we het moeten verhogen en weer afwachten en natuurlijk de primolut moeten slikken waar ik heel heftig op reageerd. Nou tis weer een heel verhaal, haha. Alvast bedankt voor je reactie...
Hoi Maaike, ik heb geen ervaring met Clomid. Een dag voor ik een positieve ei testte, waren de teststreepjes donkerder dan normaal, maar lichter dan de dag erna, toen ik positief testte. De dag dat ik positief testte waren de teststreepjes zowel id ochtend als id avond donkerder dan de controlestreepjes. Maar ik heb me laten vertellen dat het ook afhangt van je LH-piek. Die kan ook kort zijn waardoor je echt maar een keer een donker streepje hebt. Weet niet of je hier nu veel wijzer van wordt, maar hopelijk heb je er wat aan.
Hoi! Deze maand heb ik voor de eerste keer ovulatietesten gebruikt. Vanaf dag 14 kwam er een heeeel licht teststreepje (test alleen 's ochtends rond 11:30), op dag 16 was de teststreep donkerder dan de controlestreep, en ook echt paars. Die avond op dag 16 was hij al zichtbaar wat minder. Dag 17 weer super licht, nauwelijks zichtbaar. Maandagavond en nacht krampen gehad, dus denk dat dat de eisprong was. Weet niet of je er veel aan hebt... Maar mijn testen werden niet elke dag iets donkerder, gewoon super lichte streepjes, 1 hele donkere en weer super licht. Succes!