H.a. Flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door 0Marleen0, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Hallo,
    Mijn dochtertje van ruim 4 maanden drinkt nu sinds 1,5 maand kruitvat extra care voeding...hiervoor kreeg ze borstvoeding. Sinds ze steeds meer van de kruitvat voeding krijgt heeft ze moeite met ontlasting. Ze kan toch wel bijna elke dag een keer, maar begint tijdens alle flessen te drukken en kreunen, na de fles gaat dit even door waarna het ophoudt, zonder ontlasting....als ze poept is het ook bijna waterdun en spuit het eruit.
    Als ze een dagje niet kan, drinkt ze meteen een stuk minder....ze drinkt zowiezo kleine flesjes (120/4)
    Zijn er meer met deze ervaring met kruitvat extra care voeding? Of zal ze nog moeten wennen of evt. Overstappen op andere h.a. Voeding?

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Als haar ontlasting zo blijft dan zou ik even laten kijken of het geen overloop diarree is. Dan zit er een stuk ontlasting vast in de darmen en alleen het dunnen kan erlangs.

3. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Hmm....dat zou ik inderdaad eens na laten kijken. Ze moet over een weekje weer naar de kinderarts ivm flinke verborgen reflux. Tijdens de borstvoedingsperiode had ze ook altijd erg dunne ontlasting en vaak een spuitluier, maar dat is normaal. Nu vind ik het niet meer normaal...ga erg aan de voeding twijfelen.

4. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ook lange tijd deze voeding gegeven. Maar daar eigenlijk nooit problemen mee gehad op die manier. Wel moeite met ontlasting qua harde ontlasting. Uiteindelijk krijgt ze nu sinds kort nutramigen tegen kma.

Ik zou ook eens bij de ha langs gaan. Wie weet is het iets simpels en misschien kan je anders toch een andere voeding proberen?
    Wat is de reden dat je voor deze voeding gekozen hebt?

5. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Ik heb voor deze voeding gekozen omdat ik borstvoeding gegeven heb, en ze dan ha voeding aanraden. Ook zitten er wat allergieen in de familie...Deze van kruidvat merk gepakt omdat dit in prijs scheelt en het ook prima voeding is.
    Morgen moet ik naar het cb, zal het daar eens voorleggen, en evt een andere voeding proberen, weet niet of dit iets zal helpen....en of er verschil zit in het verdragen van andere ha voeding...

6. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Het cb gaf als advies enfamil a.r. Te gaan proberen. Eerst had ze het over omneo maar omdat haar ontlasting al dun is zou dit nog erger worden. Enfamil bevat geen johannesbroodpitmeel, want daar reageert ze ook met krampjes op.
    Heeft iemand ervaring met enfamil a.r. Bij reflux?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is ook ingedikte voeding, bevat rijstzetmeel i.p.v. Johannesbroodpitmeel. Hangt van kind afof het goed valt.

Deel Deze Pagina