Wrappers; tot welke leeftijd te gebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door KimsKie79, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Dag dames,

Ik heb even een vraag: ik kom op internet verschillende wrappers tegen en wil er graag in ieder geval 1 kopen. Ik ben er 1 tegengekomen van 106x106 cm (de Lodger Wrapper Dotty Poetic ROZE) en 1 van 90x90 cm (de wikkeldeken rose met labels van Snoozebaby).

Nu vraag ik mij af hoe belangrijk het is om een grote te nemen, want ons kindje wordt in mei geboren en tegen de tijd dat het koud is buiten is ze dus al een maand of 5 (oktober). Bij de Lodger Wrapper staat in de omschrijving dat deze tot circa 5 maanden gebruikt kan worden in de kinderwagen! Dat is dus echt niet handig voor mij, aangezien onze kleine er dan al uitgegroeid zou zijn. En dit is dan de grote, die van 90x90 gaat dus nóg korter mee?

De prijzen zijn best pittig, dus ik wil geen miskoop begaan.

Hoe ervaren jullie dit?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb zelf geen Lodger wrapper gekocht, vind ze veelste duur.

Heb wel een roze fleece omslag doek van de prenatal, die was maar 10 euro.
    En ik heb een omslag doek van bambino (kruitvat) was ook 10 euro.
    Beide heb ik in het begin wel regelmatig gebruikt, nu gebruik ik ze alleen nog voor het voeden s'nachts.
    Voor in de kinderwagen heb ik een gewoon dekentje met een laken eronder.

3. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Dank voor je berichtje. Die Wrapper is niet zo heel duur vind ik, die kost maar € 27,50 en die andere is € 29,95. Maar hoe lang duurt het voordat ze uit zo'n doek groeien, weet je dat ook misschien?

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik weet het niet van de wrappers zelf, maar las wel dat die badcapes (bijna zelfde idee) met 4 a 5 maanden niet meer om de voetjes geslagen kunnen worden.
    Die zijn ook vaak 90 x 90 ongeveer.
    Dus dan zou je inderdaad net lastig uitkomen met de geboorte in mei..
    Lijkt het je dan niet handiger om bv. een bunker te kopen (kado te vragen) kan je de dunne binnenkant doek eerst gebruiken en in de winter lekker allebei, daar passen ze een hele tijd in..

5. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ja, dat is wel zo, maar die is wel erg duur vind ik (tussen de 89 en 100 euro) en deze "voetenzak" kan niet in onze kinderwagen gebruikt worden, omdat wij een kinderwagen hebben van Stokke die een stang tussen de beentjes heeft. We hebben daarom een bijbehorende voetenzak van Stokke gekocht die beentjes heeft.

Dus dat is niet echt een optie voor ons, maar toch bedankt voor je berichtje.

6. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    De binnenkant van de bunker is helemaal niet dun. Een dik ding is het. Ik gebruik de binnenkant heel weinig trouwens.

Ik vind de bunker een hele goede aanschaf en we hebben er dagelijk plezier van.
    In de maxi-cosi en in de wagen, in de reiswieg. Ideaal ding. En straks een leuke voetenzak voor de buggy.
    Ik raad het ook in mijn omgeving iedereen aan die een kleintje verwacht.

7. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Tja, helaas werkt dat ding bij onze kinderwagen dus niet. Anders had ik hem zeker aangeschaft (ondanks dat hij vrij prijzig is) want je slaat er 2 vliegen in één klap mee. Maar helaas werkt dit i.c.m. de Stokke kinderwagen niet...

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Mijn zus heeft ook zo'n wrapper.
    Haar dochtertje is 7 maanden, maar ze is heel lang.
    Ze maakt er nog gebruik van.
    Het eerste wat ze me aanrade om zo'n wrapper te kopen dadelijk als het zo ver is.
    Ze maakt er ontzettend veel gebruik van ook in de maxi cosi.
    Maar als jij er pas gebruik van kan maken als ie 5 maanden is, is dat wel erg jammer.
    Die wrappers zijn best wel duur.
    Ik ga hem in iedergeval zeker kopen.

9. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ik kwam net op een site een verhaaltje over de Wrappers tegen, waarin inderdaad ook stond vermeld dat kindjes er tot zo'n 9 maanden in verpakt kunnen worden, en dat je hem daarna als speelkleed kunt gebruiken.

Dus ik heb hem toch maar besteld... Mij lijkt het ook ideaal, lekker warm, zacht en het staat natuurlijk ook superschattig :confused:

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja mijn zus gebruikt hem nu ook als speelkleed.
    En inderdaad het staat ontzettend schattig :D

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja met een stokke wordt het wat lastiger..

Ik wet dat de bunker binnen kant wel dikker is als de wrapper maar in de zomer heb je toch genoeg aan een dun lakentje, zo bedoelde ik het eigenlijk dat ze dan ook evt. alleen de binnenkant kan gebruiken fo alleen buiten kant als het te warm is voor de dubbele bunker..

misschien had ik het even duidelijker neer moeten zetten, wij gaan dan ook zeker een bunker kopen herlijk in de maxi cosi en kinderwagen..

12. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb een wikkeldeken van snoozebaby! Ik vind hem ideaal. Ik gebruik hem nu nog steeds voor op het consultatiebureau. Er zit zeg maar een soort voetenzakje in wat je met drukknoopjes vast kan zetten, dus de voetjes blijven lekker warm.

Net na de geboorte heb ik hem érg vaak gebruikt. Mijn zoontje is trouwens geen kleintje voor zijn leeftijd. Zowel met lengte als met gewicht ligt hij boven de curve ;)

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Toevallig heb ik de Lodger Wrapper net weggedaan. Mijn zoontje is nu 7 maanden en hij paste er nog maar net in. Maar vooral zijn bewegelijkheid gaf problemen. Hij wil met Wrapper en al draaien, dat gaat niet zo lekker. Dus nu ligt hij in een wagenpak in de kinderwagen.

Overigens is de Wrapper nog heel lang als speelkleed te gebruiken.

Mochten mensen de Wrappers te duur vinden? Kijk eens op Marktplaats. Ze zijn goed te reinigen en blijven mooi. Ik heb de mijne vaak gewassen, maar hij was nog als nieuw!

14. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Toch wel gek dat er zoveel verschillende verhalen over te lezen zijn. Over die Snoozebaby-deken en die Wrapper van Lodger. Die 1e is volgens mij 90x90 cm en de Wrapper 106x106 cm, dus die zou je dan toch iets langer moeten kunnen gebruiken omdat hij iets groter is, lijkt mij?

Nou ja, ik heb de Lodger Wrapper besteld en ik wacht het wel af. Misschien is het inderdaad erg afhankelijk van hoe groot je kindje is en hoe beweeglijk. En dat is natuurlijk in mijn geval nog maar af te wachten :D

15. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik snap ook niet helemaal hoe het werkt. Zou ook wel graag een lodger willen hebben maar ik twijfel over het volgende. Ik ben bang dat de wrapper niet zo lang te gebruiken is en dat de bunker voor het eerste begin te groot is. Ik ben uitgerekend voor eind april. Wat zouden jullie mij adviseren?

16. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Tja, het zijn natuurlijk wel 2 verschillende dingen; de wrapper is meer een inwikkeldeken en de bunker is meer voor in de winter (buitenkant dan) en voor in een kinderwagen bedoeld volgens mij.

Dus het ligt er ook aan voor welk doeleinde je hem wil gaan gebruiken denk ik?

17. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ik zit er ook aan te denken om zo'n wrapper te nemen , vindt zelf de bunker te duur.. en een wikkeldeken lijkt me net zo handig...! doe nu steeds gewoon een fleecedekentje over haar heen maar staat niet zo leuk , vindt ik.. en zo'n die sla je om haar heen en klaar !
    maar waar kun je ze het beste weghalen , prenatal , babyplanet , gardo ?

18. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Misschien neem ik inderdaad zo'n wrapper neem, lekker om de kleine in te wikkelen. Voor als ze groter is heb ik een voetenzak in de buggy.

19. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ik heb die van mij op de website van Daffodille besteld. De wrapper van mij was maar € 27,50.

20. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Dat is precies de reden waarom ik inderdaad ook alleen de wrapper heb gekocht. Een warme voetenzak heb ik al bij mijn Stokke kinderwagen besteld. Dat kan toch ook prima? De wrapper kun je wel gebruiken als inwikkeldeken voor in de reiswieg...

Deel Deze Pagina