Vraag raamschildering

Discussie in 'De lounge' gestart door Kat1981, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Goedemorgen dames,

Ik weet dat ik er erg op tijd bij ben, maar ik wil dus een raamschildering maken.

Ik heb al een tekening op mijn raam gemaakt.
    (Op de lastige wijze, mijn printer deed op een of andere manier moeilijk, en vergrootte mijn kleurplaat niet, zodat ik mijn voorbeeld met de hand moest vergroten en gisteren dus een hele dag heb uitgetrokken om een tekening op 6 a-4 tjes te maken.);)

Tekening zit nu dus op het raam met een white board marker. En nu wil ik hem verven.
    Alleen zag ik dus dat ik i.p.v plakaatverf acryl verf heb.
    Gaat dat er net zo gemakkelijk af als plakaat?

2. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Ik durf het niet te zeggen, maar ik zou gewoon een klein stukje testen. Beetje verf erop, even laten drogen en dan kijken hoe het eraf gaat.

Wel bedankt voor de herinnering, ik moet ook weer eens aan de slag :)

3. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Wat ook altijd goed werkt om verf na een tijdje weer van het raam te halen is een beetje afwasmiddel door de verf mengen voordat je gaat schilderen. Zodra de verf dan flink nat wordt gaat de afwasmiddel schuimen waardoor het zo van het raam komt

4. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Dank jullie wel voor jullie adviezen.

Nog meer dames die ooit acrylverf op hun ramen hebben gebruikt?

5. Manque

Manque Niet meer actief

Acrylverf wordt zacht als je er heel heet water overheen laat lopen. Dan laat de verf los als een soort plasticlaag. Maar daar heb je behoorlijk wat heet water voor nodig. Anders kune je het er nog met een verrfkrabber af krijgen, maar daarmee loop je weer het risico dat het krast. Ik zou het niet op mijn raam smeren maar gewoon plakkaatverf kopen in de winkel. Ik zag dat ze bij de Xenos goede kwaliteit (Talens) plakkaatverf verkochten voor niet al te veel geld. Twaalf tubes voor tien euro als ik me niet vergis.

6. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Daar was ik al bang voor. Bedankt.:)

Ik ga gewoon plakaatverf gebruiken.

Deel Deze Pagina