Hallo Ik kolf regelmatig. In eerste instantie was het omdat mijn zoontje maar niet op zijn geboortegewicht kwam ( was hij pas met 5 weken ). Zo wist ik toch zeker dat hij 1x per dag een goede voeding binnen kreeg. Nu kolf ik nog omdat mijn zoontje Spruw heeft en ik nu ontstoken tepels heb. Kolven is een stuk minder pijnlijk dan aanleggen. Nu heb ik even de zoekfunctie gebruikt en daar staat dat je het aantal cc kan berekenen door het aantal kg x 150 te doen en dat dan delen door het aantal voedingen. Levi weegt nu 4310 gram. Als ik het zo bereken kom ik op de 107 cc uit ( hij krijgt normaal ongeveer 6 voedingen op een dag ). maar hier heeft hij echt te weinig aan. Normaal gaf ik hem gemiddeld 120 a 130 cc en zelfs daar heeft hij nu te weinig aan. Sinds gister drinkt hij met gemak 160 cc weg.. Kan het kwaad om hem gewoon meer te geven? Als ik hem maar 107 cc geef dan heeft hij na 2 uur weer honger. Sorry is geloof ik een beetje een lang verhaal geworden. Alvast bedankt. Groetjes Kaatje
als je borstvoeding geeft kun je meer geven. wat hij niet gebruikt zal hij uitspugen of via de ontlasting wegwerken. er is sprake van een nieuwe marge: 170 ipv 150 gram. zie maar. je kunt hem eigenlijk niet overvoeden. behandel je jullie allebei voor de spruw? succes heidi margit
Hallo Bedankt voor je antwoord. Ja we zijn allebei behandeld voor de spruw. Levi is er inmiddels helemaal van af en ik ben nu ook genezen. Helaas was het de afgelopen 2 weken steeds zo dat als ik Levi weer op de normale manier probeerde te voeden dat ik daarna weer ontstoken tepels en kloven kreeg. Ik heb toen besloten om full time te gaan kolven zodat hij toch borstvoeding binnen krijgt, maar het voor mij ook nog leuk blijft ( zag er namelijk steeds meer tegenop om hem aan te leggen ) Helaas heb ik niet genoeg productie dus wissel na overleg met CB nu borstvoeding en flesvoeding af en dat gaat prima. Levi doet het er super op en is afgelopen week zelfs 395 gram op gegroeid.
Mooi meid! Fijn dat je mannetje zo lekker groeit en jij een tussenweg hebt gevonden waar het goed mee gaat. Fijn weekend, hartelijke groet, Heidi Margit