hallo allemaal, Ik zit ergens mee in m'n hoofd en het piekeren houd maar niet op. Aangezien mijn HA op vakantie is plaats ik hier maar even een bericht.. Ik heb een aantal jaar geleden een Chlamydia infectie gehad. Al terugdenkend vermoed ik dat ik deze infectie een jaar tot 1.5 jaar heb gehad.( kan natuurlijk ook langer of korter zijn) Ik heb hiervoor 2 tabletten gehad, daarna moest het weg zijn. Een aantal jaar terug, voor de zekerheid, nog een keer laten testen... het was echt weg. Dus ik was gerustgesteld. Nu we volgende maand gaan stoppen met de pil komen er ineens allemaal gedachtes en zorgen naar boven. * kan ik nog wel zwanger raken? * zijn er geen verklevingen etc.? * Als het snel behandeld word schijnt er geen negatief effect te zijn...maarja, wat is snel? * Merk je het als er verklevingen optreden? in de zin van: cyclus die niet op gang komt o.i.d. (op moment zelf heb ik niks gemerkt van deze infectie) * ik las op een site dat zo'n infectie ook effect kan hebben op je ongeboren kind, is dat zo? Of is dat alleen op het moment dat je zwanger bent EN een infectie hebt? * Kans op een bbz schijnt ook groter te zijn. Is dat ook als je de infectie op het moment van zwanger worden hebt of heb je meer kans als je dat OOIT hebt gehad? M'n gedachtes maken me gek en ik kom er maar niet van af. Ben als de dood dat dit me steeds blijft ''achtervolgen'' Pfff hopelijk kunnen jullie mij van deze piekerdagen afhelpen...
Wat vervelend voor je, en het piekeren maakt het nog erger natuurlijk. Van verklevingen merk je niets, je wordt volgens mij gewoon ongi. Maar het eitje kan niet door de eileider. En idd met verklevingen is de kans op een bbz groter. Maar niet iedereen die chlamydia heeft gehad heeft verklevingen en je kan ook zwanger raken. Als er verklevingen zijn ben je vermindert vruchtbaar maar niet onvruchtbaar, je krijgt gewoon je eisprong. Ik vind het erg voorje dat je zo in de rats zit. Makkelijk praten maar probeer wat afleiding te zoeken in de dingen die je leuk vind. Niet meer op internet surfen en zoeken naar info want de effecten van chlamydia op jou lichaam kan je zo niet voorspellen. Bedenk maar dat je er nu toch niets aan kan doen zonder echte onderzoeken, een soort berusting zeg maar.Zodra je dokter er weer is meteen een afspraak maken. Vertel de arts dat je bezig bent met zwanger worden en vraag een verwijsbrief voor de gyn. Het is belangrijk dat je eileiders onderzocht worden op eventuele verklevingen zodat je het niet eerst een jaar zelf moet proberen. Zodra je duidelijkheid hebt krijg je een stukje rust en dan kunnen jullie verder met of zonder hulp van de mmm. Veel sterkte, hopelijk raak je snel zwanger! Heel veel sterkte