Vraag termijn echo & rodebandkaart

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dag, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Goedemiddag,

Ik heb een kwestie die ik graag even aan jullie voorleg....
    Op donderdag avond afgelopen week ( 22 okt ) zijn we in almere geweest voor een echo. dit omdat ik het nieuws graag wilde vertellen op mijn verjaardag dat we zwanger zijn maar natuurlijk wel met een mooie foto van de baby :D
    nu hebben we dan ook een prachtige echo gehad met de mededeling dat we 13 wkn en 2 dagen zwanger zijn ( naar onze eigen berekeningen zou dit ook kloppen )
    CRL is 6,48 cm gemeten en 2,42 cm van oor tot oor.
    allemaal prima dus!
    nu zijn we vandaag bij VK geweest voo rtermijn echo en daar wordt onze uk gemeten op 12 weken en 1 dag ( lengte ongeveer 58mm )
    Hoe kan er nu zo'n verschil tussen zitten?
    laatste menstruatie was op 23 juli
    eisprong gehad op 7 aug. en getest op 18 aug en zwanger!
    ik snap er eerlijk gezegd niet zo veel van en Vk wilde ook niet echt luisteren naar ons verhaal zeg maar...
    nu hebben we dus een rodeband kaart gehad met daarop een opmerking : grof gb gezien
    wat betekend dat?
    zie graag jullie reactie tegemoet
    bedankt alvast
    x dagmar

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi dagmar,

Het is bijzonder dat er twee heel verschillende metingen worden gedaan. Het zou aan de formule van het echoapparaat kunnen liggen maar nog vind ik het een groot verschil. Het kan zijn dat een van de twee niet goed heeft gemeten. Ik kan heel goed begrijpen dat dit ontzettend verwarrend voor je is. Ik zou dit even over leggen met je verloskundige en evt nogmaals om een termijnecho vragen.
    Grof gb betekend dat er grofweg geen bijzonderheden zijn gezien.

Groetjes Imke

3. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    dank je wel voor je reactie maar we hadden ht bij de Vk ook al voorgelegd maar die wilde eigenlijk niet echt naar het verhaal luisteren... ook de meetkaart en de echo's die we bij het pretecho buro hebben laten maken wilde ze niet echt zien.....
    we hebben zelf het idee dat het komt door de oudere apparatuur die bij de vk staat.
    ik heb de echo's even ingescand en toegevoegd en hoop dat je daar ook nog wat van kan maken en zien waar de fout zit zeg maar.....
    sorry voor het gezeur maar zie graag je reactie nog even tegemoet :D

de 2 bovenste echo's zijn van het echo buro en de onderste is van de VK. je ziet ook duidelijk een verschil in kwaliteit van de echo's al zeg ik het zelf....

4. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    echo van de pret echo praktijk

5. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    En de echo van onze VK

6. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het is heel lastig beoordelen omdat ik niet weet of er ook precies in dit vlak de meting is gedaan. Van een foto een echo beoordelen is heel lastig.
    Het allerbeste is toch het terug te koppelen naar je verloskundige.

Imke

Deel Deze Pagina