Hallo, Wij hadden gister een pretecho (3d/4d) en dat was natuurlijk geweldig. Ik ben nu 30 weken zwanger en we zagen op die echo dat het kindje al lekker met het hoofdje beneden ligt. Maar we zagen ook dat de navelstreng om zijn nekje zit en hij ligt zeg maar met zijn hoofdje tegen de placenta aan precies waar de navelstreng uit komt. Ook zagen we dat de navelstreng over het gezicht liep. In mijn album zie je het ook wel als je heel goed kijkt. Mijn vraag is, kan dit kwaad of moet ik het in de gaten houden voor straks en met mijn gyneacoloog erover hebben. Niet dat ik straks een overleden kindje ofzo heb die achter de navelstreng blijf hangen terwijl ik aan het bevallen ben. Krijg je dan een keizersnee als het nog steeds zo is over een paar weken ofzo? Hopelijk kunnen jullie mij advies geven. Alvast bedankt. Groetjes, Mandy
Hoi mandy, Ik snap dat je daar zorgen over maakt maar er word niets mee gedaan. Het kindje kan nog bewegen en de navelstreng kan er nog makkelijk afschuiven. Bijna de helft van de kindjes die geboren worden hebben de navelstreng om hun nek daar kan je niets aan doen en kan je ook niet voorkomen. Op het moment dat het hoofdje van de baby word geboren word er altijd eerst gevoeld of de navelstreng rond hetnekje zit is dit het geval dan zal deze allereerst verwijderd worden. Groetjes Imke