Cursus erkende HBO NTI/LOI (en een baan vinden)

Discussion in 'De lounge' started by puzzelstukje, Feb 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Mijn vraag is eigenlijk heel simpel.

Gezien de arbeidsmarkt is een baan vinden sws al erg moeilijk, maar ook kijkende naar de toekomst wil ik een opleiding HBO bij de NTI/LOI gaan volgen.

Nu is mijn vraag: Zal een werkgever je eerder weigeren omdat je een studie bij NTI/LOI hebt gedaan. (moet ook gewoon stage lopen)

Alvast bedankt

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Het schijnt zo te zijn dat een werkgever je dan minder snel uitnodigt. Ze vinden het minder goed dan via een school.

3. browneyes

browneyes Actief lid

Jun 17, 2010
    406
    0
    16
    Ligt er aan. Ncoi is bijvoorbeeld bij veel werkgevers favoriet als het om management en bedrijfskunde opleidingen gaat.

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik hoorde trouwens ook dat NTI of LOI niet goed staat aangeschreven en slecht in het nieuws is geweest. Maar als ik op beide sites kijk, zijn ze beide erkend door het ministerie van onderwijs. Dat zal toch niet zomaar zijn? Dan moet het toch ergens goed zitten.

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Bedankt voor de reacties, ikweet het ook allemaal niet meer zo. Het woester steeds ingewikkelder op!

Iemand nog meer ervaring?

6. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    ik vind het ook erg moeilijk hoor want er zijn zelfs regionale opleidingsinstituten die bepaalde opleidingen niet meer aanbieden en zeggen: Doe maar via de LOI.

Ik wil heell graag mijn helpende zorg en welzijn uitbreiden naar pedagogisch werker. Moet dan minimaal een uur van huis naar school gaan :S Echt belachelijk en gewoon niet te doen.

Share This Page