Mijn vraag is eigenlijk heel simpel. Gezien de arbeidsmarkt is een baan vinden sws al erg moeilijk, maar ook kijkende naar de toekomst wil ik een opleiding HBO bij de NTI/LOI gaan volgen. Nu is mijn vraag: Zal een werkgever je eerder weigeren omdat je een studie bij NTI/LOI hebt gedaan. (moet ook gewoon stage lopen) Alvast bedankt
Het schijnt zo te zijn dat een werkgever je dan minder snel uitnodigt. Ze vinden het minder goed dan via een school.
Ligt er aan. Ncoi is bijvoorbeeld bij veel werkgevers favoriet als het om management en bedrijfskunde opleidingen gaat.
Ik hoorde trouwens ook dat NTI of LOI niet goed staat aangeschreven en slecht in het nieuws is geweest. Maar als ik op beide sites kijk, zijn ze beide erkend door het ministerie van onderwijs. Dat zal toch niet zomaar zijn? Dan moet het toch ergens goed zitten.
Bedankt voor de reacties, ikweet het ook allemaal niet meer zo. Het woester steeds ingewikkelder op! Iemand nog meer ervaring?
ik vind het ook erg moeilijk hoor want er zijn zelfs regionale opleidingsinstituten die bepaalde opleidingen niet meer aanbieden en zeggen: Doe maar via de LOI. Ik wil heell graag mijn helpende zorg en welzijn uitbreiden naar pedagogisch werker. Moet dan minimaal een uur van huis naar school gaan :S Echt belachelijk en gewoon niet te doen.