Eindelijk is het dan zover, nadat ik jaren alleen ben geweest heb ik een leuke man leren kennen. We hebben al een tijdje dagelijks contact, spreken regelmatig af en zijn ook al een paar daagjes samen weg geweest. We hebben ook uitgesproken dat we een relatie hebben en het is eigenlijk allemaal gewoon erg leuk. Alleen ben ik zo onzeker, ik ben de hele tijd bang dat hij mij toch niet meer leuk vindt, er geen zin meer in heeft en het daarom beëindigd. Ik ben jarenlang alleen door het leven gegaan met mijn kind, heb leuke vrienden, goed contact met familie en het ook prima voor elkaar dus ik zou het ook wel weer prima alleen redden, ten tweede is er geen vuiltje aan de lucht. Waarom voel ik me dan zo onzeker? Ik baal hier zo van. De hele tijd die twijfels in mijn hoofd, volgens mij voor niets. Tips, schop onder mijn kont, nuchtere woorden, herkenning. Ik ben wel benieuwd naar jullie mening. P.s. Het is ook geen onderbuikgevoel ofzo dat er iets niet klopt, maar puur onzekerheid.
Je doet jezelf te kort door niet met 200% van deze verliefdheid te genieten. En ook hem doe je tekort met doem gedachtes. Ja, er bestaat een kans dat een relatie beeindigd wordt maar er bestaat ook een kans dat jullie samen oud gaan worden. Als je focused op hoe het nu, op dit moment gaat (fijn denk ik) is de relatie veel leuker. Want dan geef je veel meer van jezelf. En dat verdiend hij eigenlijk ook. Ik snap het hoor! Zeker als je lang alleen bent geweest. Maar het is zo zonde.... En je kan het ook naar hem uitspreken. Misschien zegt of doet hij dan wel iets waardoor je onzekerheid weer zakt.
Weet je waar de onzekerheid vandaan komt? Ik kan me voorstellen als bijvoorbeeld in een eerdere relatie onzekerheid is ontstaan door iets dat het nu bij een nieuwe relatie weer getriggerd word.
Lastig zeg!! Want je gevoel kun je niet zomaar uitschakelen... Probeer er niet zoveel mee bezig te zijn, zoek afleiding. Hij vindt je leuk!! Go with the flow. Zorgen maken voegt niks toe, dingen gebeuren toch of juist niet. Of je je nu wel of geen zorgen maakt. Don't worry, be happy.
Spreek het naar hem uit en praat erover. Je ei kwijt kunnen lucht op én je weet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. En verder: geniettt
Heel herkenbaar! Probeer erachter te komen waar je onzekerheid vandaan komt, dat helpt al enorm. Dan nog blijft het een gevoel wat je niet zomaar uit kunt zetten. Het enige wat echt helpt is erover praten met hem, stel je kwetsbaar op en bespreek het. Als dit de juiste partner voor jou is dan gaat het echt over, geef het tijd en vergeet niet om ook te genieten