Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik maak gebruik van ovulatie testen om zo mijn eisprong in de gaten te houden. Ik gebruik de dip sticks van sensitest en de digitale van clear blue omdat ik de streepjes nog wel eens verwarrend vind. De streepjes zijn bij mijn dip tests namelijk nooit donkerder als de controle streep. Wel vrijwel gelijk aan of heel iets lichter maar donkerder zijn ze niet. Op 12 september is mijn menstruatie begonnen. Op zondag 17 september was mijn laatst menstruatie dag en op maandag 18 september ben ik begonnen te testen met de dipsticks. Deze waren negatief maar een streepje was wel zichtbaar, had ik vorige maand niet, toen waren ze echt wit. Op vrijdag 22 september ( ook cervix slijm op vrijdag )werd het streepje beduidend donkerder en op 23 september was er sprake van een duidelijke streep. Ik heb de clear blue test er bij gepakt en daar kreeg ik een smiley op. Eind van de middag weer getest en hoewel het streepje nog zichtbaar was gaf de clear blue al geen smiley meer. Ook dit is mij niet bekend want vorige twee cyclussen had ik 2 hele dagen een Lh piek aldus de clear blue. Nu kan het zijn dat mijn piek vrijdag avond almbegonnen is en de nacht door heeft geduurd en zaterdag einde van de dag voorbij was. Er van uit gaande dat ik wel een eisprong heb gehad, waar zit ik dan nu in mijn cyclus? Is zaterdag de dag waarop ik de smiley had dpo1? Of moet ik uitgaan van zondag als dpo1 of zelfs maandag pas? Wie kan mij even helpen?
Ik rekende 48 uur op bij de positieve test als eisprong dag en begon de dag erna met 1dpo te tellen, dan ben je zeker niet te vroeg. 23e positief Uiterlijk 25e eisprong 26e is 1 dpo Je zou dan 14 dpo ongeveer kunnen testen/menstruatie kunnen verwachten: 9 oktober
Hoi, Zelf vind ik het vinden van mijn dpo ook erg lastig. Zou je me misschien kunnen helpen? 20ste positieve ovu test- meteen ook erg gevoelige tepels. Gisteren voelde ik wel erge krampen/steken aan linkerkant van buik. Vandaag veel slijmverlies. Cyclus meestal 28 dagen. Menstruatie wordt verwacht over 4/5 dagen. Alvast heeeeel erg bedankt Liefst
Als je de 20e een positieve ovulatietest had, dan komen daar 2 dagen bij. Dus eisprong op de 22e. Dan was de 23e 1 DPO. En vandaag zou dus 11DPO moeten zijn. Je schrijft je cyclus is meestal 28 dagen. Pin je daar niet te veel op vast. Je cyclus kan zonder reden afwijken, en dan ga je van alles denken. Als je weet hoe lang je LF is (fase tussen eisprong en nieuwe menstruatie) dan kun je adhv daarvan je volgende menstruatie uitrekenen en weet je ook wanneer je kunt testen.