zweten in bed, verkeerd dekbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door crisje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Titel zegt t eigenlijk al.
    Ons meisje heeft een kletsnat kussen en haren s'nachts.
    Verder zweet ze niet echt over d'r lijfje, pyjama is iig niet nat.
    Ze slaapt in n peuterbed met een 4 seizoenen dekbed en heeft n pyjama aan. Het maakt niet uit welke ze aan heeft voor t zweten. Of t nu de flanelle, de badstof, de katoenen of de dunne zomerse is.

Ik heb natuurlijk ook al geprobeerd om maar 1 gedeelte vh 4 seizoenen dekbed te gebruiken maar dan heeft ze t weer koud. (en evengoed vochtig haar)

Nu bedacht ik mij dat t wel eens aan t dekbed kan liggen.
    Wat denken jullie?
    En wat voor dekbed gebruiken jullie ?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Is het wel zweet?

Mijn zoontje heeft het ook wel eens, maar kwijlt dan enorm, echt dan is heel zijn hoofd nat en kussen.
    De rest van zijn lijfje voelt niet overdreven heet aan en zijn nekje is gewoon lekker warm,

Heeft het dekbed geen los herfst deel, die van mijn zoontje heeft een zomer gedeelte en herfst gedeelte namelijk, HIj heeft nu de herfst erop, en als het echt koud word doe ik ze pas samen

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Het meest geschikte dekbed is voor iedereen anders. Onze dochter slaapt onder een vrij luchtig dekbed. Maar wij wonen in een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning. (Zelfs 's winters slapen wij zelf nog onder het zomerdeel van het 4-seizoenen dekbed, het andere deel gebruiken we niet.)

Heeft jouw dochtertje misschien een zeiltje onder haar hoeslaken liggen ivm kans op bedplassen? Dat is ook iets dat het zweten kan bevorderen.

Maar je schrijft zelf al dat alleen haar hoofd en haren nat zijn van het zweet. En als het aan het dekbed of zeiltje zou liggen, zou ze juist over heel haar lichaam zweten, lijkt me. Kan het misschien aan haar kussen liggen??

Zweet ze overdag ook veel of echt alleen maar tijdens haar slaap? En zweet ze ook zoveel als ze ergens anders slaapt?

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier ook een zwetertje.
    Het helpt hier goed als ze onder een deken ipv dekbed ligt. Gewoon een echte deken (dus geen fluffie flutdeken, maar een ouderwetse wollen deken) in een dekbedhoes stoppen ipv een dekbed.

5. Ik heb ook een zwetertje, maar dit komt niet door een deken of dekbed. Hij heeft het altijd al gehad, dus ook als baby.

Heeft jouw kindje er pas last van sinds je het dekbed hebt of altijd al wel?

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Voorheen sliep ze altijd met een combisleeper en toen had ze nergens last van. Kan er mij tenminte niks van herinneren.

Bedenk mij net dat ze t op de camping ook heeft, daar slaapt ze onder een n slaapzak van Nomad.

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    evy zweette ook altijd zo erg, ze had een polyestervulling dekbed en dat zweet heel snel.. nu heeft ze een texels wollen dekbed en heeft nergens meer last van ;)

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wol is altijd een beter optie omdat het natuurlijk is en ademt. Onze dochter heeft dat zweterige alleen smiddags in bed, of aan het begin van de avond. Gek eigenlijke hè? alsof het ook met de slaapfases te maken heeft.

C.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven heeft alleen z'n hemd, pyamajasje en onderbroek aan, als het kouder wordt kan hij ook z'n pyamabroek aan.

Wij hebben ook 4 seizoensdekbed, een dikke en een dunne.
    Deze 2 heb ik nooit tegelijk over.
    s'zomers gewoon de dunne, en s'winters alleen de dikke.
    Je kunt de deken ook iets naar beneden trekken, zodat ze er niet helemaal onder ligt, maar bijvoorbeeld net onder de borst.

Ik zou ook geen kussen gebruiken als ik jou was.
    En haar pyamabroek uit laten.

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik moet bij mijn zoontje ook altijd goed oppassen waar ik hem onder leg, hij zweet nl heel snel ´s nachts en wordt dan altijd huilend wakker. Ik heb hem momenteel gewoon in de slaapzak met een deken dit is nu nog het beste. wordt het kouder dan krijgt hij een dekbed maar dat is voor hem nu nog te warm, dus die ligt nog in de kast... Mijn zoon is dan ook altijd kletsnat, rode wangen, en een zweetplek op zijn kussen e.d.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @mensi, ik heb t dunne en dikkere gedeelte vh 4 seizoenen dekbed ook apart opgehad. Dan heeft ze t weer te koud.

Daarom krijgt ze ook n pyjama aan.
    Denk dat ik over ga stappen naar een wollen.
    Ik slaap al 20j onder wol en dat bevalt perfect, zomers en s'winters.
    Had niet verwacht dat dat bij zo'n klein hummeltje veel uit zou maken.

Bedenk mij net, terwijl ik dit type, als ze bij ons in bed slaapt heeft ze nergens last van.

Maar wat is er veel keus is wol zeg,
    Ik wil er in ieder geval 1 die wasbaar is. Het heeft n lange levensduur en dan zal er vast wel n keer wat plas of overgeefsel in terecht komen.
    Gaat weer n hoop kosten.

Deel Deze Pagina