Stress

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Annanieuw123, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annanieuw123

9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Hoi, ik ben nu 5+2. Ik vraag mij af of je een miskraam kan krijgen van stress. Ik had zojuist privé een stress situatie, op zich viel het objectief mee maar ik trok het gewoon niet, waardoor ik wat kortademig werd, warm/opvlieger en daarna zelfs moest huilen. Ik heb al af en toe last van kortademigheid. Daarna ook een beetje kramp in mijn buik. Net als velen, na een miskraam, zo bang dat dit weer slecht gaat aflopen. Kan je een miskraam krijgen van (korte) stress situatie? Het internet is verdeeld zie ik. En is dit herkenbaar. Normaal zou ik slechts boos zijn geworden in een dergelijke situatie en ik kan het nu gewoon niet aan!

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Kortademig is normaal, tenminste, dat had en heb ik nog steeds regelmatig.. Paniek versterkt het dan even, maar je kleine kan echt wel wat hebben is mij verteld door de gyn. Misschien dat chronische stress niet echt gezond is, dat is het ook niet voor niet zwangeren, maar kortdurend kan wel eens gebeuren toch? Niet druk maken, lekker proberen te ontspannen nu en lief zijn voor jezelf.

3. Annanieuw123

9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve reactie. Heel erg fijn!

Beausecret vindt dit leuk.
  4. Snananas

Snananas Actief lid

20 nov 2015
    327
    380
    63
    Snap je zorgen volledig. Hier de 3e zwangerschap en voor de eerste zwangerschap een miskraam. Ik ben tijdens alle zwangerschappen vrij angstig en snel gestresst voor mijn gevoel(stress is relatief, een keer een goede ruzie, spannende verkeerssituatie of hormonale huilbui zijn niet meteen vormen van stress). De jongens in mijn buik hebben de zwangerschappen goed doorstaan. Als je het uiteindelijk maar weer los kunt laten en ook momenten van ontspanning hebt, kan het echt geen kwaad. Je kindje kan echt wel wat hebben :)

5. Annanieuw123

9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Dankjewel Snananas! Stress is ook relatief. Ik schrik er van. Ik dacht dat het loslaten pas begon na de geboorte ;)

Snananas vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina