Hoi allemaal, wij gaan voor de tweede. Ik heb een heel regelmatige cyclus van 28 dagen en voel mijn eisprong goed. Niks aan de hand, zou je zeggen. Maar om eens te controleren of ik idd goed zat met de eisprong, heb ik drie maanden geleden een pakketje ovu-testen besteld. Ben er dus nu voor de derde maand mee bezig, steeds ong. 10 dagen per maand. En NOOIT wordt die test positief! Er komen wel lijntjes op, en ze worden ook wel wat donkerder naarmate de dagen vorderen, maar NOOIT even donker of donkerder dan de testlijn! En na een paar dagen donkerder worden, worden ze ook weer lichter, maar hij is dan dus niet posi geweest. Hoe kan dit nou? Ik heb toch wel gewoon een eisprong? Iemand ervaring?
Hey meid, Wat vervelend dat die testen je aan het twijfelen hebben gebracht. Welke testen gebruik je? Ik heb die van sensitest en ik ben er erg tevreden over. Misschien mis je gewoon net het moment van echt donker worden, dat kan natuurlijk! Want na de eisprong neemt het hormoon meteen weer af. Zorg je ervoor dat je voor het testen een uur niet drinkt en je urine ophoudt? Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt Groetjes Nicky
Ik denk dat je net de LH-piek mist, deze kan namelijk erg kort zijn. Voor de betrouwbaarheid zou je eigenlijk twee keer per dag moeten testen. Als je streepjes donkerder worden en daarna weer lichter, heb je waarschijnlijk de piek net daar tussenin gehad. Komt dat overeen met de cyclusdagen en de pijn die je voelt?
Ik ken ook iemand die alleen lichte streepjes had. Die is nu zwanger. Anders even een cyclusje temperaturen? Als na de streepjes je temperatuur omhoog gaat, weet je tenminste dat je wel geovuleerd hebt. Dan kun je in de toekomst die streepjes als positief beschouwen.
Ik heb ze ook ooit eens gebruikt toen ik zwanger probeerde te raken van mijn dochter, maar ik een hele rare cyclus had. Ik wilde toen kijken of ik überhaupt wel een eisprong had. De test is nooit positief geweest, maar die cyclus ben ik wel zwanger geraakt. haha Het kan dus heel goed. Misschien is je LH-piek inderdaad erg kort en moet je vaker testen. Maar goed, dit kan een duur geintje worden, dus regelmatig klussen en geduld hebben is misschien leuker en goedkoper!
ik testte 3 keer per dag na het verschijnen van het 1e 2e streepje... voor mijn eisprong nooit een knaltest gehad... eigenlijk heb ik pas een echt donkere streep op mijn ovulatietesten gehad toen ik testte op mijn NOD nadat ik wist dat ik zwanger was
Gisteren ochtend ovu test een heel heel licht lijntje. Gisteren avond ovu test duidelijk wat donker, maar niet geheel dezelfde dikte of kleur. Is nog niet echt posi dus, maar ik ben al blij dat er IETS veranderd of te zien is. Gisterenavond geklust dus. Vannochtend voor het eerst getemperatuurd ook: 36,4. Dat is in vergelijking met de test laag toch?!
of je temp laag is hangt af van je normale temperatuur... je moet dus eigenlijk al veel eerder starten met temperaturen
Ja dat ik laat ben dat weet ik . Het is dus niet zo, dat je bij een ovulatie boven de 37 moet zitten. Het is dus totaal afhankelijk van mijn normale temperatuurcyclus?!
Oke, ik heb daarnet dus weer mijn test gedaan en ... ik heb twee dikke strepen. Echter de teststreep is iets vetter van kleur, maar WOW. Mijn lichaam werkt. En ... ik voel het dus! En nu ik dit zo ervaar, weet ik van vroeger (helemaal vergeten), dat ik altijd mijn eisprong kon voelen. Tja, zo zie je maar weer. Het geeft wel een gerust gevoel hoor. Vannacht nog lekker gesext, dus we hopen het allerbeste. YEAH. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. (wie niet ... duh).
@ zijvandehoek Het is wel handig om morgen ook nog even een ovu-test te doen om te kijken of de LH-piek afneemt. Je eisprong komt namelijk pas na de piek. Meestal binnen 24-48 uur na de LH-piek. Je kunt het het beste even in de bijsluiter nalezen, want ik weet niet of het per merk test verschillend is. Het betekend dus eigenlijk dat je juist ook na de LH-piek moet klussen. Wij beginnen meestal ook wat eerder hoor, omdat zaadjes toch wel een hele tijd leven als het goed is. Maar we klussen dus ook nog wel een poosje door!
Wij 'klussen' om de dag en gisterenavond was er zo een. Sperma blijft 2 a 3 dagen goed, dus dan moeten wij vanavond toch niet klussen?!
Hoi meiden, Ik snap er even niks meer van... Heb in juni voor het eerst ovu testen gebruikt (sensitest) en had op dag 16 en 17 een positieve test, voelde ook een zeurderig gevoel in mijn buik. Voor mij een goede bevestiging van mijn eisprong. Nu heb ik in augustus en nu in september opnieuw ovu testen gebruikt, maar hij wordt maar niet positief... Zie een heeeel licht tweede streepje, maar verder niks. Voel ook geen zeurderig gevoel in m'n buik. Heb me keurig aan de regels gehouden van op dezelfde tijd testen en van tevoren niet drinken en plassen. Betekent dit nu dat ik deze maanden geen eisprong heb (gehad)??? Zit er echt even helemaal doorheen, hoopte met ovu testen meer duidelijkheid te krijgen in mijn cyclus, maar het heeft nu het tegenovergestelde effect.... Liefs