Onlangs heb ik onderstaande vraag gesteld en het daaropvolgende antwoord gekregen. Helaas is het betreffende topic gesloten dus kan ik daar niet meer op reageren. Ik heb namelijk een aanvullende vraag: Wat gebeurt er zodra de einddatum van de WW bereikt is bij een burn-out? Zoals gezegd in het vorige topic, krijg je de eerste 13 weken WW doorbetaald en daarna ga je over in de Ziektewet. Maar wat gebeurt er als gedurende die ziek-periode je WW afloopt? Heb je dan ook recht op Ziektewet of zit je dan helemaal zonder uitkering in welke vorm dan ook? Oorspronkelijke vraag: Ik wil graag weten wat er gebeurt met je uitkering als je tijdens je werkloosheid (en WW-uitkering) de diagnose 'burn out' krijgt. Word dan je WW-uitkering opgeschort en ga je over op een ander soort uitkering? Of behoud je je WW en moet je gewoon door blijven solliciteren? Antwoord UWV destijds: Je wilt weten wat er met je WW-uitkering gebeurt wanneer je een burn-out krijgt. Wanneer je ziek bent tijdens je WW-uitkering, moet je jezelf direct ziekmelden bij UWV. Binnen enkele dagen nadat je jezelf hebt ziek gemeld, word je gebeld door iemand van de Ziektewet met wie je jouw ziekmelding kunt bespreken en verdere afspraken maakt. De WW-uitkering zal de eerste dertien weken blijven doorbetalen. Soms stopt de WW eerder. Dit gebeurt wanneer je binnen die dertien weken de maximale einddatum van je WW-uitkering bereikt. Tijdens deze periode blijven alle WW-verplichtingen gelden waaronder ook de sollicitatieplicht. Lukt solliciteren niet? Dan kun je dit via de werkmap met jouw adviseur werk bespreken. Ben je na de periode die de WW doorbetaalt nog ziek? Dan worden de betalingen overgedragen aan de Ziektewet. Binnen maximaal vier weken na de datum waarop je Ziektewet-uitkering moet starten, krijg je schriftelijk bericht over het recht op Ziektewet. Op dat moment begint de Ziektewet met betalen. De betalingen zullen wekelijks achteraf worden gedaan. Houd er rekening mee dat de wekelijkse betalingen vanuit de Ziektewet inclusief vakantiegeld zijn. Je bouwt dus geen vakantiegeld op. Actuele informatie over recht op Ziektewet vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Stefanie83, Je wilt weten wat er gebeurt wanneer je WW-uitkering afloopt tijdens de eerste 13 weken van ziekte. Als jouw WW-uitkering binnen 13 weken stopt en je bent nog ziek, dan heb je mogelijk recht op een Ziektewet-uitkering zodra je WW-uitkering beëindigd is. De eerste betaling van de Ziektewet-uitkering ontvang je dan binnen 4 weken na beëindiging van de WW-uitkering. Actuele informatie staat op UWV.nl en kun je hier teruglezen. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare