Hoi dames, Brand maar los! Ik ben op zoek naar een nieuwe wasmachine en deze keer ook eem droger. Welke kunnen jullie aanraden of juist afraden? En welke winkels hebben jullie goede ervaringen mee qua bestelling? Groetjes Paula
Wij hebben een paar weken geleden onze nieuwe wasmachine (de Bosch WAQ28463NL) gekocht bij Coolblue. En ik ben super blij met deze wasmachine!
Geen combi iig maar beide losse toestellen. De samsung ecobubble wasmachine ben ik zeer tevreden over.
Daar had ik idd ook naar gekeken wat een mooie is dat zeg! En welke droger? En hoe zet je dat op elkaar moet er wat tussen of kan dat zo? Ivm met trillen wasmachine?
Hier ook de Samsung eco bubble ! Lekker groot, ideale programma's, muziekjes en kinderbeveiliging. Hier staat de droger er gelukkig naast, dus geen idee hoe het zit met stapelen - maar dat moet vast wel kunnen.
Dank je voor je reactie. Hij moet hier helaas op elkaar staan heb geen plaats in mijn nieuwe huis om ze naast elkaar te zetten.
Ik heb trouwens een condensdroger van... ehm, goeie vraag - even opzoeken ... Van Beko. Beko DCU2670X om precies te zijn, nu heb ik het toch opgezocht. En die doet het goed, is ook lekker groot, heeft goede programma's om in te stellen (delicaat, wol, kastdroog met of zonder plus, strijken etc.); maar ik zou hem niet aanraden omdat hij uit zichzelf niet stopt. Als hij klaar is blijft hij net zolang draaien totdat je hem uit gaat zetten. https://www.youtube.com/watch?v=8m8yVYgpGeI (edit: oh wow, ik zie nu pas dat er meer functies op zitten dan ik wist vooral van die afvoerslang schrik ik ) Dat vind ik wel vervelend (vooral omdat hij op de derde verdieping staat). Ik zou het liefst een droger willen die zegt: okééééhéééé, ik ben klaahaar, joehoe, ik ga nu uit *UIT*. Vooral omdat ik hem nu niet kan laten draaien als ik de deur uit ben. Daar zou ik dan op letten bij een volgende aankoop.
Wij hebben onze droger op de wasmachine staan (droger is lichter en moet dus altijd bovenop) er hoeft niks tussen maar met de atelpootjes wel zorgen dat t waterpas staat.
Ik heb een aeg droger en wasmachine. ik zou geen was/droogcombi in 1 nemen. lijkt makkelijk maar is het niet. met losse apparaten kan je tegelijk een wasje wassen en 1 in de droger gooien. dat kan met 1 apparaat niet. bij veel apparaten kan er meer was in om te wassen en minder om te drogen. houd in dat je na het wassen dus een deel was eruit moet halen voordat je het droger gedeelte kan gebruiken. het drogen duurt langer dan een gewone losse droger en als er 1 stuk is dan heb je helemaal niks meer.... je kan ze gewoon op elkaar zetten maar er moet wel een rand om heen om verschuiven te voorkomen. want je kan ze nog zo waterpas zetten met de pootjes, er komt een keer een tijd dat het toch gaat schuiven en dan heb je een probleem. bovenstaande heb ik van een bevriende wasmachine reperateur. deze heeft er regelmatig mee gemaakt dat een droger er vanaf getrilt was.
Nou sorry maar dat moet je gewoon niet willen. een droger kan je NOOIT vertrouwen dus zeker niet als je weg bent. of hij nu roept of hij klaar is o niet. hier wel een droger die aangeeft dat hij klaar is en daarna ook stopt maar know way dat ik weg ga terwijl dat ding nog aan staat. ook al gaat hij binnen 20 minuten stoppen. ze blijven lang warm en dat kan brand veroorzaken.
Jocey, bij mij stopte hij gewoon toen die klaar was hoor. Al gebruik ik hem nu amper meer omdat hij constant aangeeft dat het filter vol zit en dan niet droogt.
nee, bij mij zit er gewoon een rand bovenop de wasmachine geklemt. 3 randen en aan de voorkant een veer. Zo 1 maar dan goedkoper... ⥠Tussenstuk voor wasmachine / droger aluminium rand (Meer.) - Sanitair - Marktplaats.nl maar je hebt ze ook met een schuifplankje.
Oh wat apart. Hier blijft hij zeker nog een uur/drie kwartier door draaien en piepen (wat ik onwijs irritant vind). Dus we gaan er binnenkort een tijdschakelaar ofzo achter zetten dat hij na een uur of drie gewoon de stroom afkapt - klaar of niet. En ja, dat je een droger nooit kan vertrouwen zal allemaal best wel, maar voor dat uurtje dat ik de deur uit ben, kan de droger best aan blijven staan We hebben rookmelders en eerlijk gezegd zal het me verder een zorg zijn want ik heb een vals gevoel van 'dat overkomt ons toch niet'. Of hij nou staat af te fikken als ik twee verdiepingen beneden zit en er geen zicht op heb of ik ben er niet - daar valt dan toch weinig aan te doen; af fikken doet hij toch wel. Pas op het moment dat de rookmelder afgaat heb ik dat in de gaten en dan is het meestal toch al te laat. Ik ga niet het handje van mijn droger vasthouden wanneer hij zijn werk doet hoor. Je bent goed onderhouden en zelfredzaam in dit huishouden of je zoekt het je maar uit
ik heb beide van indesit en bevallen mij prima. staan ook boven op elkaar alleen tijdje terug met een kleine verbouwing wel een kast omheen gebouwd dus staat nu op een plank boven de wasmachine. de oude stond er wel altijd gewoon echt boven op. als je wasmachine goed waterpas staat zal je droger er niet zo snel af stuiteren. een combi zou ik zelf niet aan beginnen en dan gaat het mij meer om het stuk gaan van een functie. en het lijkt me uiteindelijk ook veel minder praktisch