Hallo, Op dit moment ben ik bijna 20 weken zwanger, en net zoals bij mijn eerste zwangerschap ontzettend veel last van mijn bekken. Vanaf volgende week zal ik daarom wat minder uren gaan werken, en dus gedeelteljk de ziektewet ingaan. Ik werk sinds augustus 2012 voor een bedrijf met een contract voor onbepaalde tijd, maar met 0 uren op papier Iedere week werk ik tussen de 22 en 26 uur, maar iedere maand verschillende uren omdat de maand de ene keer langer en de andere keer korter is. Begin van dit jaar heb ik doordat er geen werk was, van januari tot half maart in de ww gezeten. Hoe zal het Uwv nu mijn dagloon gaan berekenen? In de ww heb ik maar 75% gekregen, en verder is iedere maand anders. Omdat ik iedere maand mijn vakantiegeld uitbetaald krijg, heb ik ook 'op eigen kosten' in Augustus 2 weken vakantie genomen. Dus die maand ook maar half loon ontvangen. Verder lijkt het me toch dat uwv rechtstreeks aan mij gaan betalen, aangezien ik niet iedere week exact dezelfde uren werk en ze dus een gemiddelde moeten gaan berekenen? Ipv de gemiddelde 25 uren wil ik er 15 of 16 gaan werken, anders hou ik het niet vol met deze pijn. Hoor graag de antwoorden op deze vragen, alvast bedankt!
hoi hoi, op dit forum heb je ook een kopje voor het UWV. Ik denk dat je het beste daar je berichtje kan plaatsen, zij weten vast hoe het werkt. Heb ik namelijk ook gedaan en kunnen jou precies vertellen hoe het in zijn werk gaat. Ik vind het UWV een heel gedoe aangezien ik er zelf ervaring mee heb en er zelf soms ook geen snars van snap suc6!