Voel me soms zo onzeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door victoria, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Soms weet ik niet meer wat ik nu moet doen. De ene zegt tegen me, je moet hem in zijn bedje laten slapen, hij moet leren dat dat een veilige plek voor hem is. Dus probeer ik met Ria Blom methode te werken. Anderen zeggen weer, hij is nog veel te klein, pas vier weken, hij wil gewoon graag bij zijn moeder zijn, niet laten huilen. Weer anderen zeggen, ga op je gevoel af. Maar ik weet het gewoon niet meer. De ene keer wil ik dat hij in zijn bedje ligt, de andere keer kan ik het huilen nog geen minuut aanhoren en haal ik hem er direct uit. Voel me soms zo onzeker. Ik zou willen dat iemand tegen mij zei, dat is de beste manier, zo kan je het beste er mee om gaan.
    Moest even mijn verhaal kwijt..

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Vervelend dat je je zo voelt. De beste manier is jouw manier! Doe waar je je op dat moment goed bij voelt, de rest komt echt vanzelf..

3. ik zou hem als hij in zijn bedje nog niet wil slapen,
    gewoon lekker bij je houden,
    maar wel na een tijdje af en toe
    toch proberen in zijn eigen bedje te leggen,
    voor jezelf is dat namelijk ook prettig,
    hij is idd erg jong en wil nog de warmte van papa of mama voelen
    ik heb dat ook gehad, na mijn eerst cb bezoek
    ben ik ongeveer gaan proberen hem toch wat meer in zijn bedje te leggen, en blijft ie huilen na paar minuten ff troosten en dan als hij rustig was weer terug leggen, in het begin veel moeten troosten maar werd minder... nu huilt hij met naar bed gaan max 5 min.,...

maar ook altijd naar je eigen gevoel blijven luisteren!
    jij kent je kindje het beste

4. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik vind het ook moeilijk.
    weet soms ook niet wat ik moet doen.

ik geef wesley zijn voeding hou hem even bij mij en leg hem daarna in zijn bedje
    en einde van de dag is hij altijd zo wakker dat ik hem dan even in de box leg.

en als hij aan het huilen is dan probeer ik vanalles, schone broek, speen, troosten...

je moet gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.
    succes
    groetjes susanne

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Als eerste zeg ik, luister vooral naar jezelf. Jij weet het beste wat goed is voor je kleintje. Ikzelf heb ook de Ria Blom methode gedaan omdat ik gewoon niet meer aan mezelf toe kwam. Ik zat de hele dag met Silvester op schoot, want in zijn bedje wilde hij niet slapen. De eerste paar dagen waren echt gruwelijk moeilijk. Als hij in zijn bedje lag te huilen, stond ik onderaan de trap mee te huilen. Ik ben achteraf gezien heel erg blij dat ik toen heb doorgezet. Silvester slaapt heerlijk in zijn eigen bedje, en ik heb af en toe weer een beetje tijd voor mezelf.

Maar normaals, doe vooral wat jouw eigen gevoel zegt.

Veel succes.

Liefs,
    Qwizzle.

6. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    wat is de ria blom methode?

7. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik heb het wisselend gedaan. Soms was de Ria Blom methode mogelijk, maar soms ook echt nog niet.
    Bob huilde de eerste weken 'gewoon' een paar uur per dag. Hij was dan continue aan het overstrekken en als hij al in slaap viel was hij na 10 minuten wakker en huilde hij weer. Dat duurde een uur of 6-7 per dag en dan had het echt geen zin om hem weg te leggen. Ik heb het wel geprobeerd, maar dan ging hij echt over de rooie en huilde hij na een uur nog net zo hard. Dus dan hield ik hem gewoon bij mij op schoot of in een draagzak en dan kreeg hij tenminste nog een beetje rust.
    En de uren dat hij wel 'gewoon relaxed' was, dan deed ik het wel volgens de Blom methode en dan huilde hij hooguit een minuutje of 10 voordat hij in slaap viel.
    Ik keek het dus een beetje aan hoe hij op dat moment in zijn vel zat. Ik werd er wel af&toe wanhopig en doodmoe van, maar ben achteraf toch blij dat ik het zo gedaan heb.
    Vanaf dat hij 8 weken was veranderde er iets en ging het in 2-3 dagen helemaal bergopwaarts en sindsdien huilt hij nauwelijks en kan ik hem wel altijd gewoon wegleggen.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    pff ook ik vind het erg moeilijk.
    Erik is nu 5 weken.
    Er zijn dagen dat ie het hartstikke goed doet. Na de borst valt ie in slaap en dan kan ik hem in de kinderwagenbak leggen en zo slaapt ie dan 2-3 uur door. Snachts slaapt ie altijd goed.
    Maar andere dagen dan wil ie niet alleen zijn en wilt ie alleen maar bij me hangen. En soms is ie gewoon niet te troosten :( Ja, de borst, dat werkt wel maar dat is zooo vermoeiend.

VAndaag is cb geweest en die zei ook Rust en Regelmaat.
    Maar pfff. dan moet ik mijn kleintje een half uur tot een uur lang laten huilen. Hoe hard ie ook huilt gewoon laten huilen :(
    Hij moet gewoon huilend in slaap vallen.
    Nou, zelfs IK wil niet huilend in slaap vallen. Als ik verdriet heb dan wil ik ook getroost worden, door mijn partner bijvoorbeeld. Zou me erg verraden en alleen voelen als ie gewoon weg zou gaan en zeggen : huil jezelf maar in slaap, heb wel wat beters te doen :(

9. Ik heb dit met Mali ook gehad..ik vond het zo moeilijk.. de kraamhulp zei toen ook al laten liggen ze moet er aan wennen..maar ik had zelf zoiets van..als ze huilt heeft ze me nodig..ze komt net uit die warme buik en wil lekker tegen me aan liggen..ze wilt mn vertrouwde hartslagen horen. ik heb haar de eerste 6 weken bij me gehad..tegen advies van iedereen in..en toen had ik het gevoel dat ze er zelf klaar voor was en toen ben ik met dr bedje begonnen..en nou ligt ze er heerlijk in en ze vind het geen probleem..ze ligt wel bij me op de slaapkamer maar een kind heeft vooral in t begin vaak erg veel contact met zijn/haar moeder nodig..geef hem dat ook gewoon!Er is niets mis mee in mijn ogen..het is ook minder vermoeiend voor jezelf als hij tevreden is dan dat je hem zelf steeds hoort huilen en je superonzeker,verdrietig en oververmoeid van word..Succes meisje

10. Roos83

Roos83 Niet meer actief

Hoi Victoria,
    Goh, wat vervelend dat je je zo rot en onzeker voelt. Je zegt dat je zou willen dat iemand zegt hoe je er het beste mee om kan gaan. Je hebt al heel veel adviezen gehad en blijkbaar zonder het gewenste effect... ik denk ook dat je naar je gevoel moet luisteren en daarmee zal je de ene tip wel oppakken en de andere niet. Het is maar net wat er bij jou en Nils past. Bedenk je dat alle begin moeilijk is en dat er een tijd komt dat het beter gaat, jullie moeten je weg nog vinden. Het komt helemaal goed!

Mijn eigen ervaring is dat ik niet één richtlijn heb aangehouden. Noa huilde in het begin ook best vaak en de ene keer pakte ik haar wel en de andere keer liet ik haar een kwartiertje huilen, waarna ze soms wel en soms niet alsnog in slaap viel. Ik deed wat mij op dat moment het beste leek. En dat zeg ik nu heel stoer, maar dat is toen ook met heel wat tranen en onzekerheid gepaard gegaan. Maar het heeft blijkbaar gewerkt, want het is helemaal goed gekomen.

Heel veel succes! Liefs Roos

11. sim

sim Niet meer actief

allereerst moet je echt op je eigen gevoel afgaan, waar jij je het beste bij voelt, dat is goed!

elijah wil ook nog niet in zijn ledikant slapen, ik heb nu de kinderwagen bak in zijn ledikant staan, en dat werkt! hij slaapt eindelijk op zijn eigen kamertje. het was even zoeken, maar blijkbaar is hij nog niet toe aan een groot bedje. ben dus op mijn gevoel af gegaan, en dan komt het toch wel goed :)

12. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Vanmiddag heb ik hem bij me gehouden, maar toen heeft hij de hele middag niet geslapen, alleen maar met grote ogen om zich heen gekeken. En dat is volgens mij veel te lang voor een baby (van 14.00 tot 19.00) om wakker te zijn. Nu dus toch weer in zijn bedje gelegd, maar hij huilt steeds met tussenpozen; een paar minuten huilen, een paar minuten stil. Ik ga hem denk ik zo toch maar weer halen....

13. Dat huilen met tussenpozen was hier ook zo,
    ik moest dan als ie 3 keer stil was geweest hem gaan troosten, als hij dan ff rustig weer was een minuutje ofzo, dan weer trug in bedje, mobieltje aan enz, en dat zo iedere keer herhalen tot hij slaapt,
    lijkt in begin geen eind aan te komen maar je hoeft steeds minder vaak te troosten...

succes

14. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt,

bij mij kon iedereen roepen dat ik haar moest laten huilen, ik voelde mij daar niet lekker bij en dus deed ik het ook niet. Ik geloof niet dat je ze, totdat ze een week of 10 zijn, kunt verwennen. Dus als jij je kindje lekker bij je wilt houden, gewoon doen!

(ja, dat is nu wel anders, onze dame is nu bijna 5 maand en heeft alles heel goed in de gaten ;) )

15. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik weet niet of je het topic van mij hebt gelezen? Maar ik ben het topic gestart omdat ik het ook niet meer zag zitten. Hele dagen zat ik met Noa op de arm en ik was bekaf. Ik kon echt niet meer.

Op aanraden van het cb ben ik toen met de Ria Blom methode gestart en het was vreselijk moeilijk. Suuuuper onzeker werd ik ervan of ik er wel goed aan deed. Maar waarempel na drie dagen stug volhouden en heel veel steun te hebben gezocht op het forum, sliep Noa ineens zonder morren in haar bedje!

Jouw kindje krijgt veel te veel prikkels, datzelfde probleem had ik ook met Noa. Doordat je de kleine telkens weer oppakt krijgt het prikkels te verwerken. Het gaat rondkijken en doet veel te veel indrukken op. Oppakken en weer in bedje leggen zijn ook prikkels voor een kindje, het krijgt de kans niet om de slaap te vatten. Kinderen hebben het huilen soms ook nodig om in slaap te kunnen vallen. Als je het dan vervolgens oppakt, is het reuze interesant wat er nu weer gaat gebeuren. Het is niet erg om je kindje te laten huilen. Zeker als het met tussenpozen gaat, dat is protesteren. Je kindje lijkt dan toch niet zo overstuur als dat het is.

Door je kind heel bewust een vast patroon van handelingen aan te bieden volgens Ria Blom: ontwaken-voeden-knuffelen op de arm-spelen op schoot-spelen in de box-eerste vermoeidheidssignalen in bed, heeft je kind herkenningspunten wat maakt dat het zich veilig voelt.

Maar ik hoef je dit niet te vertellen, want je kent Ria Blom. Ik kan je echt aanraden het nog eens te proberen en dan echt consequent te zijn, je zult dan zien dat het echt werkt. Als je zo doorgaat, ben je straks helemaal op. Ben niet onzeker in je handelen, je probeert het beste te doen voor je kleine.

Kijk maar eens bij het topic wat ik ben gestart: Heb ff jullie steun nodig. Hier zijn nog heel wat mama's die in hetzelfde schuitje zitten als jij en waar ik ook in heb gezeten.

Met Noa gaat het nu super en ik ben heel blij dat ik het heb doorgezet.

16. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hoi Zonnestraal,

Ik was het topic van jouw ook al actief mee aan het schrijven. Vind het alleen heel erg moeilijk om het door te zetten, vooral omdat hij nog zo klein is, bijna vijf weken. Maar ik begin nu ook te denken dat ik het alleen maar erger maak als ik het de ene keer wel doe en de andere keer niet. Dan weet Nils natuurlijk helemaal niet waar hij aan toe is. Gisteren zat ik er even doorheen en zag ik het nut van de methode even niet meer. Vandaag voel ik me beter (lekker geslapen), dus ga weer met zin de dag tegemoet en ga het weer proberen.

17. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Nog een vraagje, hoe lang zijn ze tussen de slaapjes door wakker. NIls doet zo'n 20 tot 30 minuten over zijn fles en dan komt vaak de eerste gaap al en dan nog even knufflen/ spelen/ box 15 minuten en dan leg ik hem weer naar bed. Is dat misschien te snel (of moet ik juist al eerder in bed leggen?).

18. zonnestraal

Noa is meestal drie kwartier bezig met de voeding (bv gaat langzamer..) Daarna is ze nog een kwartiertje op en dan is ze moe. Met het flesje is ze alles bij elkaar drie kwartier op.

Na de gaap nog even knuffelen, spelen en in de box is denk ik wat te lang. bij het eerste gaapje hup naar bedje hoor!

19. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Gewoon doen waar jij je beste bij voelt en niet kijken wat een andere persoon doet.
    Er zijn geen schema,s waar je aan moet voldoen elk baby is weer anders en reageerd anders.

Groetjes Anna

20. zonnestraal

Victoria, hoe is het nu?

Deel Deze Pagina