Vraag vervoer kinderfeestje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 3 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben helaas geen opas en omas die kunnen helpen. Ik heb wel vriendinnen met een auto, maar die hebben zelf ook allemaal kinderen en die zitten niet bij die van mij op school en zijn ook niet perse goede vriendjes dus het voelt raar om ze wel uit te nodigen alleen zodat ze voor taxi kunnen spelen.
    We gaan naar een uitje op 10-15 min rijden in dezelfde stad.
     
  2. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Nog niet meegemaakt dat ik zelf moet brengen en ophalen, maar ik zou het geen probleem vinden. Maar het liefst neem ik dan gelijk wat meer kinderen mee, zodat niet iedereen apart moet rijden.
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Hier zijn heel vaak feestjes. En de kinderen gaan mee vanaf school of ik breng ze naar het huis van de jarige (feestjes op zaterdag). De ouders rijden zelf naar de locatie (altijd met 2 volwassenen). En brengen de kinderen daarna thuis. Soms haal ik ze bij het huis van de jarige op maar dan zijn ze vanaf school meegegaan. 2x halen en brengen is hier absoluut niet gangbaar.

    Ik zit er echt niet op te wachten kinderen te moeten halen en brengen naar locaties buiten de stad omdat ouders dit niet regelen. Als jij niet durft te rijden moet je iets anders regelen (andere personen die rijden of feestje op loop/fiets afstand van huis of rondom huis.
     
  4. MariMari

    MariMari Actief lid

    8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Dan zou ik één van de ouders van een genodigde vragen te rijden.
     
  5. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Wij brengen en halen ze zelf. Wel een paar keer een taxibusje laten komen omdat dochter meer kinderen wilde uitnodigen dan in onze auto's pasten en we niet wilden schrappen. Was niet zo heel duur, gewone taxiprijs iets van 30 euro in totaal voor heen en weer en was een rit van 10 minuten . Ik ging met een aantal mee het busje in en man ging met 4 in eigen auto. Zelf halen en brengen door de ouders van de jarige job/jet is hier de regel maar mijn kinderen hebben allebei wel eens feestjes gehad waarbij we ze zelf moesten brengen en/of halen. Nooit problemen mee gehad. Er werd dan vaak een carpoolafspraak gemaakt
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Hier beide wel meegemaakt. Of iets er tussenin, immers ook als de basis is dat ouders zelf halen/brengen, kunnen er wel kindjes met andere ouders mee rijden of met de ouders van de jarige. Dochter heeft weleens een feestje gehad, heen met de jarige uit school en na afloop ophalen op lokatie. Alleen het was een werkdag voor ons, en we hebben dochter later bij de jarige opgehaald.
    Ik denk dat vergeleken bij wat ik hier lees, de cultuur vrij "makkeljjk" is.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Als het verder weg is (>15 minuten) dan rijden wij. Dat heeft als gevolg dat er dan dus maar zoveel kinderen uitgenodigd kunnen worden als er in de auto’s passen. Is het dichterbij dan vragen we ouders soms wel om kinderen te brengen, zeker als de locatie gunstig ligt, omdat ons huis dan voor een deel minstens zo ver is.

    Afhankelijk van de dag en het tijdstip heb ik geen moeite om mijn kind te brengen en te halen naar een feestje, maar doordat de middagen vrij vol zitten, zijn de mogelijkheden niet eindeloos. Ook ben ik meer geneigd moeite te doen als ik de reden weet (in de zin van dat ‘gewoon geen zin’ bij sommige mensen ook speelt). Denk dat je dus beter wel overlegt met de ouders en gewoon de reden aangeeft en ook aangeeft dat als ouders echt niet kunnen, die kinderen met jullie mee kunnen rijden. En als dat er heel veel zijn, dan zou ik iets anders gaan doen waar je geen auto voor nodig hebt, anders kan straks de helft niet (past het wel weer in de auto, dus heeft ook voordelen, maar toch ;)).
     
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.787
    25.873
    113
    Vrouw
    Vervoer wordt hier meestal geregeld door de ouders van de jarige.
    Maar toevallig heeft oudste net een uitnodiging gekregen waarop staat dat ze gebracht en gehaald moeten worden bij de betreffende locatie.
    Ook goed. Is 6 km van het dorp, dus valt best mee. En ik denk dat er nog wel wat onderlinge meerijafspraken gemaakt gaan worden voor het zover is.
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.787
    25.873
    113
    Vrouw
    Hebben wij vorig jaar wel gedaan. Zoon wilde heel graag lasergamen. Bleek dat een lasergame feestje 25 op was. En dan had je 2 keer 5 minuten. :eek:

    Toen hebben we een kist met laser-pistolen gehuurd en zijn de hele middag in het park geweest. Echt een top-verjaardag. Afsluiten met een grote zak frieten van de frituur en snackjes uit de airfryer.

    Kinderen uit school meegenomen (lopend) en degenen die verder weg dan 2 straten woonden naar huis gebracht.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  10. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Die kist met laserpistolen hebben wij inderdaad ook een keer gehuurd. We hebben hier in de buurt een bos, echt heel leuk!

    Hier is het ook gebruikelijk dat de ouders van de jarige het vervoer regelen, maar ik heb mijn kinderen wel vaker bij de jarige gebracht ( als het feestje bijv in de vakantie of op zaterdag was). Geen probleem.
    Brengen én halen zou ik een beetje vreemd vinden, maar als het niet anders kan zou ik zeggen: lekker doen.

    Hier rijd ik meestal met één auto, mijn man met de andere en de gastouder ( die me altijd helpt met de kinderfeestjes) met haar auto.
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is het wisselend, bij de een zelf je kind brengen en halen en bij de ander worden de kinderen wel thuisgebracht. Is allemaal normaal. Vaak carpoolen er wel mensen.
     
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wanneer mijn Kids een feestje geven, nemen we(man en ik zijn dan samen) de genodigden mee en brengen ze thuis en zo gebeurd dit vrijwel altijd.
    Maar ik zou er ook geen moeite mee hebben om mijn kind op te laten ergens, mits vooraf gecommuniceerd.
     
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Maar hoe doen jullie dat dan als je zelf een feestje geeft? Want dan heb je dus ook maar 1 auto? Of vraag je dan familie mee?
     
  14. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.689
    3.470
    113
    Hier komt het allebei voor, zelf halen/brengen of ophalen/thuisbrengen, een beetje afhankelijk van wat men gaat doen, waar en met hoeveel. Als de kinderen gebracht en gehaald moeten worden zou ik wel een max rijtijd van 10/15 minuutjes aanhouden. Als het verder is vind ik het te veel ‘belasting’ voor de ouders worden (hoewel ik zelf wel altijd zou proberen ze te brengen).
     
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Hij is 5 en heeft nog maar 1 feestje gehad. Die hebben we thuis gehouden.(speurtocht in het bos)

    Anders zullen we toch familie vragen.
    We wonen niet te ver van school dus kunnen we gewoon lopen naar ons huis.
    Dus van school kunnen ze wel gelijk met ons mee
     
  16. MariMari

    MariMari Actief lid

    8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Alsof iedereen twee auto's heeft :rolleyes:

    Hier overigens alleen nog maar partijtjes meegemaakt waar de kinderen gebracht worden naar het huis van de jarige, en dat de kinderen dan na het partijtje thuis gebracht worden.
     
  17. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier alle varianten gehad, alleen ophalen, alleen brengen en brengen en halen. Hier tot nu toe ook altijd de kinderen op laten halen.
     
  18. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Dit.
    Sterker nog, ik geef mijn kind gewoon niet met een vreemde mee. Echt pertinent niet, want ik zie zo ontzettend veel idiote dingen gebeuren dat ik er gewoon geen fiducie in heb. Ik haal en breng zelf en van mij mag iedereen meerijden, maar wel op voorwaarde dat je een veilig zitje meegeeft.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  19. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Nee daarom vraag ik het juist... als het zo gangbaar is dat kinderen worden gehaald en gebracht, hoe doen al die mensen met maar 1 auto dat dan.
     
    MariMari vindt dit leuk.
  20. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    #40 wishfulthinking, 7 okt 2019
    Laatst bewerkt: 7 okt 2019
    Wij nemen ze mee uit school en brengen ze weer thuis
    Rijden met 2/3 auto's
    Met allemaal een verhoger van het kindje zelf in elke auto

    Vrijdag heeft mijn dochter een feestje dan breng ik der zelf en word ze weer thuis gebracht
     

Deel Deze Pagina