Zit ik lekker te ZP-en.... hoor ik me toch opeens een gezoem.... Vliegt er opeens een ENORME soort wesp hier rond. Hoe komt die nou binnen?? Heb overal horren en de deur was al een hele tijd dicht. Ben zo bang, heb de stofzuiger klaargezet en de stang helemaal uiteschoven maar ik durf niet. Zou ie meegaan met de zuigkracht denken jullie??
Nou serieus die zat hier ook 1 binnen.. Net ook al een bijennest dichtgekit zaten onder het afdak bah!!
Denk dat hij wel meegaat maar dan zou ik toch bang blijven dat hij er weer uit komt. Misschien kun je zo'n stukgesneden frisdrankfles met ranja ergens neer zetten, je snijd de fles doormidden (iets boven de helft) en dan zet je het bovenste deel ondersteboven in het onderste, waardoor de wesp er wel in kan maar niet meer eruit, misschien wat werk maar snap dat je het eng vind en als het werkt dan hoef je hem iig niet aan te raken of er bij in de buurt te komen
Ja die gaat wel in de stofzuiger, ik zou hem daarna wel even aan laten staan voor de zekerheid.. Gr. Carlien
Is het geen hoornaar? Die zijn niet zo agressief hoor! Wij hebben er ook wel eens 1 op de kamer gehad, toen begon ik ook te gillen 'Het lieeekt wel een muuuuus' maar uiteindelijk hebben we 'm naar buiten gebonjourd. Zijn best stoere dingen. Wespen zijn stom en irritant, die moet je gewoon meppen.
Moest ook meteen denken aan een hoornaar bij de noemer "megawesp". Hoornaar is 2 a 3 keer zo groot als een wesp en zit er verder hetzelfde uit. Ze zijn gelukkig niet agressief en echte "nachtvliegers". Wel zullen ze steken wanneer ze echt in de verdrukking komen.... heb daar helaas wel ervaring mee... en een steek kan behoorlijk pijnlijk aankomen. Maar verder... als jij ze met rust laat....laten ze jou ook met rust.
Mensen, wel effe opletten als je aan de buitenzijde van je huis ergens een wespennest afplakt of dichtkit; dan kunnen de wespen een uitweg naar binnen toe zoeken en ben je veel verder van huis!!! Goed poeder hiertegen halen of een verdelger bellen!
Ja kijk inderdaad uit met nesten zelf dicht kitten, is niet zonder risico! En pas ook op als je er een dood probeert te meppen met een krant. Ik had er van de week ook 1 binnen die ik toen ik moed had verzameld dood wilde slaan. Beest vloog 2 sec later weer rond! Toen maar de stofzuiger gepakt, daarna nog even aan laten staan en toen de stofzuiger in de afgesloten kast gezet en manlief `s avond laten kijken Stoere actie toch?!
ik kwam gisteren in ons tuinhuisje, daar hebben we vorig jaar 2 wespennesten gehad (brr, 1 weglaten halen, bleek er nog een te zitten ik dacht al dat het niet goed verwijdert was... was de tweede).. Maar gisteren wilde ik stoelkussen pakken... nou die wesp het leek wel een waakhond! En groot.. bah, ik ben niet bang maar wil dat huisje niet meer in
Ohjee jullie hebben me bang gemaakt! Ik zei al tegen vriendlief dat is niet slim straks wordt de rest boos maar dit is nog veel erger! En het ergste is, het zit in het gebond van de achterdeur!! Ohjeee
Oh mensen.... hij zit nu al een hele tijd stil bij een spotje in de keuken. Ik laat het aan en heb hier in de voorkamer het licht uit gedaan. Durf m niet dood te slaan want durf niet dichtbij. Als ik m op stofzuig zet ik de stofzuiger buiten terwijl die nog aan is haha.... als ik het dus al durf.... mn man komt laat thuis vanavond....
Dat jij trouwens nog in dezelfde ruimte durfde te blijven zeg Ik had mijn boeltje gepakt en 'um naar boven gepeerd hahahahaha Voor zo'n dikke 3 jaar terug had ik een mega dikke vette reusachtige horsel in mijn woonkamer. Het was midden op de dag en vriend zou pas over een uurtje of 3 thuiskomen. Ik heb alles gepakt wat ik nodig had, inclusief Vigo en we hebben de rest van de middag boven gespeeld hahahahahaha
Ik moet hier in huis uitkijken, mijn hond wordt helemaal gek van rondvliegende beestjes, zij had hem dus willen pakken, en dan moet ik wel eerder zijn, en om het aan vriendlief over te laten...........die rent nog harder weg dan een gillende keukenmeid hahahahaha
garrie, wij lagen vorig jaar in bed, met raam open het was donker, ineens ZOEM ZOEM ZOEM ZOEM leek wel een helicopter, wat eng, ik met een gil de kamer uitgerend toen. We konden m eerst nog niet vinden ook.... uiteindelijk het raam uitgejaagd...... brrrrr ook zo'n mega wesp hoornaar of hoe noem je het....
Minyaweth..... we hebben geen deur tussen de beneden en bovenverdieping. Heb eraan gedacht naar boven te vertrekken maar leiver blijf ik dan in de buurt zodat ik iig kan zien waar het beest zich ophoud. Stel je gaat naar boven en het beest is zoek? Zou geen oog dichtdoen!