Bang voor ADHD?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik begrijp dat ons zoontje nog veel te jong is om een diagnose te kunnen stellen, maar ik maak me (zonder gekheid) echt soms serieus zorgen of hij geen ADHD heeft!
    Hij is ontiegelijk druk, kan geen tel stil zitten. Tijdens het eten beweegt hij nog heen en weer, overal op tikken en slaan, met zn voetjes wiebelen etc.
    Op schoot zitten heeft hij nooit lang gewild (alleen tijdens de fles 8)) en alleen spelen is er ook niet lang bij. Hij wil van alles en is snel afgeleid. Dan wil hij daar heen en is hij daar moet hij weer ergens anders heen...
    Boekjes lezen is niks voor hem. Mee dansen met muziek wel! Buiten dat heeft hij ook een temperamentvol en wild/driftig karaktertje dus dat maakt t soms nog erger!

Eigenlijk wil ik ervaringen horen van moeders die dit herkennen en bij wie het goed is gekomen :)
    Tis trouwens wel een onwijs lief en grappig mannetje hoor op wie ik heel trots ben en die ik voor geen goud zou willen inruilen :D!!

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het is net een dreumes ;)

Ik herken het van mijn zoontje. Die is ook altijd heel erg druk geweest. Hij kan wel heel goed alleen spelen en met het driftige valt het wel mee nog hier, maar verder herkenbaar. De boekjes zijn hier iets van de laatste 4 a 5 maanden.
    Ik heb hier ook ooit een topic gestart over hoe druk mijn zoontje was.
    Heel langzaam wordt hij rustiger. De laatste maanden kan hij een half uur rustig bij ons op de bank zitten, rustig boekjes "lezen". Hij kan zich ook steeds langer ergens op concentreren.

Op deze leeftijd is het heel normaal dat ze druk zijn. Uiteraard is een kind drukker dan een ander, maar ik denk niet dat je op basis van dit verhaal aan ADHD moet denken. Het klinkt namelijk heel normaal.

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Druk zijn is maar een klein onderdeel van adhd. Er komt zoveel meer bij kijken.
    En daarbij, ik heb zelf adhd en ervaar dat niet als vervelend. Oke, ik zal ook niet zeggen dat het fijn is om te hebben, maar er is heel goed mee te leven (voor mij zelfs zonder medicatie).

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dit stelt me gerust! Fijn om te horen dat t dus ook minder kan worden!
    Ik besef goed dat het erbij hoort, maar ik dacht altijd dat alle dreumessen zo waren. Totdat ik de kinderen van andere vriendinnen zie en besef dat die van mij wel heel ondernemend is, haha!

5. lovemybabyboy

7 aug 2009
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar! Mijn zoontje is nu 1.5 en kan ook geen moment stilzitten, is constant afgeleid en wilt steeds iets anders doen. Wel kan hij goed zichzelf vermaken, ik hoef niet constant met hem mee. Boekjes lezen vindt meneer ook niks. Ook ik maak me zorgen en was ook al aan het googlen geslagen :) ik ben blij dat ik niet de enige ben hihi

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier een manneke van 10 maanden en die is precies zo....
    Ik denk ook wel eens aan ADHD. Vooral omdat ik ook wel vergelijk met andere kindjes van zijn leeftijd en die zijn toch rustiger.
    Maar goed, papa is ook altijd behoorlijk druk (als kind al en nu nog) en die is ook goed terecht gekomen ;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook een ontzettend druk meisje.. Jumpt de hele dag op de bank, kan geen 5 seconde bij mij op schoot zitten laat staan knuffelen, rent op straat alle kanten op, scheurt boekjes meteen kapot, poppen vliegen door de kamer enz..

Deel Deze Pagina