Vraag voor de juffen onder ons

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Het merendeel van jullie heeft niet goed gelezen. TS zegt helemaal nergens dat die 10 kinderen hun best niet gedaan hebben, ze zegt juist dat het misschien geen eerlijk systeem was omdat de kinderen die de norm van 80% niet behaalden,waarschijnlijk wèl hun best hebben gedaan!

Ik zelf zie het probleem niet zo, kinderen die in groep 7 zitten zouden met dit soort dingen toch om moeten kunnen gaan?? Het zijn meestal de moeders die er niet mee om kunnen gaan maar je kind is toch niet zielig of enorm aangetast in zijn/haar zelfbeeld omdat het 1 keer geen snoepje krijgt door een te lage score? Lijkt mij niet..

2. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    wat heeft ze dan met de rest gedaan die de 80% niet heeft behaalt?
    dat vermeld TS hier niet en helaas reageert TS hier ook niet in haar topic.

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Begrijp even niet waar jij precies over valt. Ik heb het helemaal niet over jouw zoon persoonlijk. Zitten we wel op dezelfde golflengte?

Een school moet zich inzetten voor ieder kind. Niet speciaal voor een Jan Modaal kind in het bijzonder. Waarom zou dat moeten volgens jou?

Een goede prestatie mag toch wel gevierd en beloond worden?

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

hoezo omkopen?

Als je vroeger een voldoende haalde kreeg je toch ook een sticker in je schrift? Daar was je apetrots op! (ik wel iig)
    en degene die een (te) laag cijfer hadden kregen geen sticker

ik snap de ophef niet, of gaat het tegenwoordig om de beloning op zich? moeten we dan maar weer terug naar de basis zoals 25 jaar geleden met de stickers?

die moeder is echt lekker professioneel bezig! ;)
    klikken is idd erg kinderachtig! maar buiten dat, had de schooldirecteur ook even buiten de kinderen om tegen je kunnen zeggen dat er een moeder geklaagd heeft.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nou,die hebben (zoals ze op voorhand kenbaar heeft gemaakt in de klas) geen snoepje gekregen maar ze heeft nooit gezegd dat die kinderen hun best niet hebben gedaan..

6. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Kan me niet herinneren dat we vroeger bij het behalen van een voldoende sticker kregen. Was dat niet wanneer je goed je best had gedaan of je werk had afgemaakt?

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Volgens mij wordt dat er gewoon bij gefantaseerd door sommige dames hier... :p

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Weet ik niet het mag in ieder geval niet. Juist omdat die feestjes niets met school te maken hebben. Nu doet 80 procent van de kinderen geen kinderfeestjes gelukkig maar

9. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik kan me trouwens ook nog een topic herinneren met "hoeveel geld voor een goed rapport?". Veel dames vonden het normaal om geld of een beloning te geven voor goede cijfers.
    Heel bijzonder dat we dan hier dan deze discussie hebben over een snoepje. :)

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Jij snapt er echt niks van. Het gaat hier niet om het belonen om een goede resultaat, maar om het idee dat een aantal leerlingen worden uitgezonderd van de traktatie omdat ze het niet hebben gehaald. Volgens mij dringt het niet helemaal tot je door wat het punt hier is wat niet door de beugel kan.

12. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    maar wat nou als mijn zoon die zich zo inzet om die 80% te behalen en het niet heeft behaalt en wat nou als jou zoon met een makkie die 80% wel haalt maar mijn zoon heeft bv adhd of pddnos? de inzet is hetzelfde maarrrrrrrrrrrrrrrrrrr hij zet zich er volop in en behaalt de 80% niet ondanks zijn inzet.
    wil het niet zozeer over mijn zoon hebben maar over het algemeen moeilijk leerzame kinderen.

13. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

eigenlijk maakt het nog niet eens uit waarvoor het is.

als je goed je best doet wordt dat altijd beloond, of dat nou met een traktatie is voor een goed gemaakte toets of lovende woorden van de docent op een rapport omdat het kind zo zijn uiterste best doet
    Een goede juf of meester ziet snel genoeg wanneer een leerling zijn uiterste best doet maar het steeds niet haalt of wanneer er door de leerling echt met de pet naar wordt gegooid

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik denk oprecht dat de meesten het verkeerd hebben gelezen en dat kan gebeuren natuurlijk.

Ik begrijp alleen die felle reacties niet.. Moeders hebben tegenwoordig veel te veel inspraak. De leerkracht maakt en hanteert bepaalde regels en daar heb je je als moeder bij neer te leggen. Het wordt een ander verhaal als de leerkracht met maatregelen komt die absoluut niet door de beugel kunnen (lijfstraffen,uitschelden,vernederen) maar dat lijkt me hier niet het geval.

16. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    +10

17. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Welkom in de wereld. Zo werkt het nu eenmaal. Hoe denk je dat het straks in het bedrijfsleven zal gaan?
    Als een kindje zo zijn best doet, en nooit die 80% of 50% of wat dan ook haalt, dan vraag ik me af of het kind daar wel op de juiste plek zit. Mss is het beter om dat kind in een omgeving te plaatsen waar het wel beter tot zijn recht komt.
    Dit geldt natuurlijk net zo goed andersom voor kinderen die continu makkelijk hoge cijfers halen zonder er echt wat voor te doen.

18. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Huh, groep 7 is geen bedrijfsleven. En als een kind een bepaalde vak minder snapt betekent niet dat hij of zij gelijk naar een school voor slecht lerende kinderen moet. En andersom ben je bij hoge cijfers zonder moeite niet gelijk hoogbegaafd, uhm ;)

19. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    hoop dat jou kind over 3 a 4jr de nodige problemen zal geven en dan zal je anders piepen dan nu en een bedrijfsleven kom op zeg het is geen legbatterij fabriek.

20. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Jee, ik vind al deze reacties wel errug fel. Je zou haast denken dat TS zojuist verteld heeft dat ze persoonlijk iedere dag alle kinderen met hoge cijfers overlaadt met beloningen en die met onvoldoendes strafrondjes laat rennen ;)
    Het was maar een incident! Ze probeerde iets, en nee, dat was niet helemaal perfect toegepast. Daar loopt zo'n kind echt niet meteen een gigantisch trauma aan op hoor. En daarbij zijn ze nou 11 jaar, geen 5 meer, en met alle respect, een beetje afhangend van de soort klas zitten in groep 7 niet echt alleen maar supergemotiveerde, onschuldige engeltjes meer. Die kunnen best een beetje motivatie gebruiken soms! En ja, ik ben het er mee eens dat je dan de hele klas trakteert als de prestatie van de klas bovengemiddeld is, maar om er nou ZO zwaar aan te tillen? Ik hoor mensen roepen dat ze 'woest' en weetikniet wat zijn. En dan vind je het raar dat juffen hier in dit topic 'klagen' dat ze het zwaar hebben? Nou, ik werk niet in het onderwijs maar als ik de gemiddelde reactie hier lees dan denk ik inderdaad dat ze het zwaar hebben ja, en dan mogen ze van mij best ff hun hart hier luchten :p Het gros van de leraren en leraressen hebben het echt niet zo makkelijk, zo'n baan is niet je typische 9 tot 5 kantoorbaantje dus mag best iets meer respect. En ja, die mensen maken ook fouten en dan hoef je ze niet meteen te lynchen ;)

Deel Deze Pagina