Ontzettende jeuk, maar geen cholestase

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sammy3, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy3

Sammy3 Lid

7 jan 2016
    28
    3
    3
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nu 19 weken zwanger en sinds een aantal weken heb ik ontzettende jeuk, voornamelijk op mijn dijen. Er is weinig te zien, alleen rode puntjes na het douchen en beschadigingen waar ik heb gekrabt. Het is sinds afgelopen week ook uitgebreid naar mijn rug en buik. Ik ben naar de huisarts geweest en die heeft mijn leverwaardes laten controleren. Hier kwam niets uit.
    Ik gebruik nu loratidine tabletten (via HA), maar ik heb niet het idee dat die helpen. Daarnaast gebruik ik mentholgel, maar dat helpt niet, als de jeuk heel erg is, of maar even. Ik probeer mijn huid gehydrateerd te houden met olijfolie, aangezien ik allergisch ben voor veel crèmes en andere smeersels.

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat eventueel helpt tegen de jeuk?

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Helaas geen oplossing hier. Wel een vergelijkbaar verhaal. Bij mij begon het echter pas rond de bevalling. In mijn kraamweek Vd tweede was het echt verschrikkelijk. De kraamverzorgende had zoiets nog nooit gezien. Ook bloed geprikt waar niks uitkwam. Maar achteraf gezien had ik ook een paar galsteenaanvallen gehad en die heb il sindsdien vaker. Ben er zelf dus van overtuigd dat die twee dingen gelinkt zijn maar de huisarts niet.

Bij mij hielp koud douchen eventjes. Verder niks... Gelukkig werd het na twee weken minder.

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    TS, hebben ze je galzuren zouten getest?
    Dat is nl de enige waarde waaraan je kan zien of je cholestase hebt.

4. Sammy3

Sammy3 Lid

7 jan 2016
    28
    3
    3
    NULL
    NULL