Hoe snel na bevalling weer anticonceptie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door NooNoo, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hoe snel zijn jullie er weer mee begonnen? Hebben jullie de menstruatie afgewacht, of zijn jullie eerder begonnen?

Volgens mijn huisarts mag het allebei, sowieso wordt aangeraden om pas te beginnen met iets 6 weken na de bevalling.
    In eerste instantie wilde ik graag mijn menstruatie afwachten, maar ik ben daar nu niet meer zo zeker van. Ik ben ongelooflijk klaar met dat vloeien (al wordt het wel steeds minder) en de gedachte dat ik straks ook nog ongesteld ben en dan de verhalen dat dit soms wel 2 weken kan duren (of langer...) stemmen me niet bepaald vrolijk. Ik ben er wel weer aan toe om het zelf te regelen :)
    Oke... het is de natuur, en ik ben er nog niet helemaal over uit, maar ik ben wel benieuwd naar wat jullie hebben gedaan :)

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij de eerste heb ik dat wel gedaan was weer ongesteld toen ik op nacontrole moest

bij de tweede ben ik na zoveel dagen na bevalling weer begonnen ik weet niet preciesmaar volgens mij 21 dagen

de eerste keer was veel beter, als er ooit nog eens een kindje mag komen wacht ik mijn eerste menstruatie af.
    nu had ik eerst last van tussentijdense bloedingen en krampen en mijn humeur werd er niet beter op door de vele hormonen bah

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik ben begonnen bij 7 weken (werd toen ongi)

Deel Deze Pagina