Al miljoenen keren besproken...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kleinewonderr, 6 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik weet dat het al zo vaak gevraagd is, maar hopelijk krijg ik toch weer wat reacties. Van welke week tot welke week was je misselijk en ik welke mate? Verschil in eerste of tweede zwangerschap?

Ik ben voor de 2e keer zwanger, maar weer misselijk en overgeven, net als de eerste keer. Ik vind het nu zo moeilijk om te accepteren dat ik nog tot 16 weken zo moet (want toen stopte het bij de 1e). Ben ik naïef om te hopen dat het nu eerder al stopt??

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    dit is mijn eerste zwangerschap en heb vanaf week 6 of 7 tot week 22 dagelijks gespuugd. Twee keer tot bloedens toe omdat mijn slokdarm het zo te verduren had :p. heb geen vergelijkingsmateriaal met een eerdere zwangerschap.

succes, het is niet echt prettig.

3. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Hoi,

Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat het weer tot 16 weken duurt. Ik doe dat wel, kan het alleen maar meevallen. Sterkte! Ik weet hoe je je voelt. Nog 8 weken en ik tel de secondes af. Wat een verschrikking!

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je hoeft het ook niet zonder hulp te doen. Voor misselijkheid en overgeven tijdens de zwangerschap zijn er medicijnen die veilig te nemen zijn! Je zou de huisarts om emesafene kunnen vragen, dat wordt speciaal voor zwangerschapsmisselijkheid gebruikt. Is niet een heel zwaar middel, dus verwacht geen wonderen :)

Overigens, zeker hulp inroepen als het te erg wordt. Bij (bijna) niet meer kunnen drinken, (veel) minder plassen en/of donkere urine, flauw gevoel, bijna niets meer kunnen eten moet je sowieso contact opnemen met de huisarts/verloskundige of huisartsenpost. Ook in het weekend of in de nacht!

Hier Zwanger en misselijk - vind je ook tips etc

5. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier bij beide zwangerschappen amper misselijk geweest. Geen een keer overgegeven, hoop voor je dat t gauw minder wordt.

6. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Bij de 1e was ik 9 mnd misselijk, nu eigenlijk helemaal niet.. Zo blij! Sterkte! Het is n ramp misselijk zijn...

7. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Dit wil je vast niet horen, maar ik ben bij m'n beide zoontjes negen maanden misselijk geweest en heb tot aan de bevalling overgegeven.
    Deze zwangerschap weer zo misselijk en houd bijna niks binnen. Ik ben al aan het aftellen tot de bevalling. :(
    Sterkte ermee en ik hoop dat het heel snel over gaat. Ik weet hoe vreselijk het is. Ik hoop ook dat je toch een beetje kunt genieten van de zwangerschap. Ik kan dat nauwelijks, en dat vind ik heel erg.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Regelmatig nog steeds.
    Maar van week 6 tot week 14 was het het ergste.

9. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Inderdaad al miljoenen keren besproken :) maar heel herkenbaar die behoefte aan vergelijken. Ik ben tot week 19 hondsberoerd geweest, kon alleen maar liggen zo misselijk en naar voelde ik me. Daarna ging het een paar weken stukken beter. Toen kwam de misselijkheid weer terug. En ging weer. Om plaats te maken voor m'n goede vriend brandend maagzuur. Die is nu onder controle met medicatie en gelukkig... daar is de misselijkheid weer. Ik begon 'm al te missen. Maar... zo erg als de eerste helft is het nooit meer geweest. En het is bij iedereen verschillend, maar dat weet je vast ook inmiddels. Succes ermee, ik weet hoe naar het is!

10. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah ff klagen hoor, ik heb zo moeite met blij zijn als ik me de hele dag zo ziek voel... Het voelt als een chronische buikgriep; diarree, overgeven, buikpijn, moe, duf, hoofdpijn, lamlendig! Maar dan dus niet voor 2 dagen, maar voor waars nog 6 weken...... Bahhh. Heb wel een echo laten maken om mezelf op te peppen, om te zien dat het echt van de zwangerschap komt, en we zagen een prachtig kloppend hartje, maar die vreugde is maar van korte duur. Nu weer 3 weken wachten op de volgende echo. Het is mooi weer en ik heb van s ochtends 6 uur tot s avonds 9 uur cracker picknick op de bank, met uitstapjes naar de wc..... De tijd gaat zoooo langzaam. Ik heb trouwens emesafene, gemberpillen, maar ik heb ook PDS, dus ik reageer er ook niet heel best op. Bedankt voor reacties, zijn er misschien nog dames met optimistischere verhalen??

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bij de eerste zwangerschap vanaf week 5 heel misselijk, paar dagen daarna begonnen met spugen en dat ging door tot een paar uur voor de bevalling (26+3).

Deze keer vanaf precies 5 weken opnieuw vreselijk misselijk, paar dagen daarna spugen, vanaf ongeveer dertien weken zaten er steeds vaker een paar dagen tussen en inmiddels heb ik sinds drie weken helemaal niet meer gespuugd. Wel af en toe nog een fikse golf aan misselijkheid, vooral als ik het heel warm heb, in een drukke ruimte ben of heel moe ben. Dat gaat dan snel weer over gelukkig.

Ik hoop dat het bij jou ook snel minder wordt, sterkte. Het is echt ellendig. :(

12. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

Naar dat je je zo voelt!! Hier vanaf week 5 ook heel erg misselijk geweest, elke dag overgeven en kon niet veel anders dan op de bank liggen. Op gegeven moment begonnen met slikken van Emasafene, hielp wel een beetje. Gelukkig vanaf week 13 was het voor mij over. Hoop dat het voor jou ook snel ophoudt! Sterkte!

13. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was al heel snel misselijk,net 5 weken.
    Maar was zo ziek dat ik bij 7 weken al opgenomen was.
    Vanaf week 11 a 12 werd het wat milder maar ik was wel tot een weekje of 18 sneller misselijk.
    Maar vanaf de 11e a 12e week heb ik niet meer overgegeven

14. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas zit ik in de zelfde situatie als jou. Hele dag door misselijk en vaak moeten spugen.
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik het wel heftiger overgeven en misselijkheid en toen was het met week 12 a 13 minder geworden. Wat bij veel vrouwen ook wel zo is, dus hopelijk ook voor ons dit keer weer!!

Op dit moment gebruik ik Zofran is een hele sterke middelijk tegen misselijkheid. Het helpt mij een beetje en zorgt dat ik wat binnen houd.

Afleiding zoeken helpt. Alhoewel ik weet dat het ook moeilijk is. Nog moeilijker als al een kindje hebt rond lopen die ook zorg en aandacht vraagt.

Hopelijk gaat het snel minder worden!!

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als emesafene niet veel doet, kun je ook primperan vragen. Evt in combi met omeprazol ivm maagzuur als dat een probleem is.

16. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Niet naïef...het schijnt echt elke keer anders te kunnen zijn. Maar bij mij van week 6 tot de bevalling...alle drie de keren...

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Hopen mag natuurlijk altijd, maar... ik zou toch echt jezelf instellen op minstens die 16 wkn en misschien wel langer. Je hebt in een 2e zwangerschap meestal veel minder mogelijkheden om te rusten omdat je nr 1 rondhobbelt, wat het zwaarder maakt.

Ik ben bij de eerste niet misselijk geweest, bij de tweede van week 3 tot bevalling (zonder spugen), bij derde van week 5 tot bevalling (met spugen en dus ook medicatie, hyperemesis gravidarum).

Veel sterkte meid!

18. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag bij de huisartsenpost geweest, omdat ik nu helemaal niks kan binnen houden. En ze kunnen gewoon niets doen! Het is zoooo frustrerend!!! Primperan wilde ze niet geven, ze zei das alleen als je opgenomen wordt. Ik voel me zo machteloos!!!

19. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #19 NathalieD, 14 jun 2015
    Laatst bewerkt: 14 jun 2015
    1e zwangerschap: misselijkheid begon met 7 weken. Ik kon nog functioneren maar was wel 24/7 misselijk. Met 16 weken werd het minder en met 18 weken was het over.

2e zwangerschap: misselijkheid begon met 6 weken. Ik kon nog wel voor de oudste zorgen en ik kreeg Emesafene. Het was ook 24/7 en wat erger dan de 1e zwangerschap. Met 16 weken werd het minder en met 18 weken was het over.

3e zwangerschap: misselijkheid begon met 5 en een halve week. 24/7 misselijk. Ik kon niet meer functioneren. Lag de hele dag op bed tot ongeveer 10 weken. Emesafene en Zofran gekregen. Nu gaat het wat beter en lig ik 's ochtends nog in bed. Waarschijnlijk deze keer weer tot 16-18 weken.

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste alleen lichtelijk misselijk geweest tot 9 weken en nooit hoeven spugen

Bij de tweede lichtelijk misselijk en af en toe spugen tot 17 weken

Bij de derde veel misselijk en spugen a 10/15 keer per dag tot de bevalling maar met emesafene en cola drinken was het redelijk te doen

Nu bij deze vierde... Misselijk vanaf week 6, tot nu nog steeds, ben 3 keer over een week opgenomen in het ziekenhuis met uitdroging ketonen 4+ spugen was tot 16 weken gerust 40 tot 60 keer per dag, ookal at en dronk ik niets, dan moest ik gal en maagzuur spugen, daardoor geïrriteerde maag en slokdarm beschadiging gekregen en daardoor weer aan de medicatie ( omeprazol )

Sinds 6 weken geleden aan de zofran, met veel pijn en moeite de gyn zo ver gekregen, en daarmee is het gelukkig weer redelijk te doen, ik spuug nu nog 15 keer per dag en daar ben ik " blij" mee

Ik was 10 kilo afgevallen en sinds de zofran weer 2,5 kilo er bij aan :)
    Alleen nu heb ik sinds vorige week gal aanvallen en moet eigenlijk de galblaas eruit, tot de bevalling doen ze liever niets en moet ii me aan een dieet houden, zul je net zien dat de dingen die net een beetje gingen ik nu niet meer mag ;)

Maar elke zwangerschap werd het bij mij heftiger.

Deel Deze Pagina