Ik heb ontzettend veel last van mijn hormonen. Normaal ben ik heel verlegen. Nu ben ik dat nog steeds maar ik ben erg veranderd. Ik irriteer me eraan dat mensen mij vaak overslaan of nergens bij betrekken. Ook als mensen lullige dingen tegen me zeggen. Ik ben daardoor erg chagerijnig. Vaak het gevoel dat ik op ontploffen sta en ik heb erg de neiging voor mijzelf op te komen. Dit doe ik normaal niet. Ook mijn vriend heeft het te verduren met me. Hij krijgt vaak de volle laag. Ik ben nooit zo geweest. Ik herken mezelf niet. Hoort het zo heftig erbij? oh ja sowieso heel snel boos en geïrriteerd en enorme opruimdrang. Alles moet weg. Dit is voor mij ook echt niet normaal.
Hormonen zijn lastig, ik weet er alles van. Had na de geboorte van ons eerste kindje best wel last van pms, dus voor de menstruatie erg emotioneel. Nu ik zwanger ben lijken de emoties niet te houden. Ben snel geïrriteerd en kan om alles huilen, mooie dingen en vervelende dingen, alles is een aanleiding om vol te schieten. Je kunt er weinig aan doen, mensen die het weten houden er ook wel rekening mee. Maar kan me je gevoel heel goed voorstellen.
Ja is helaas normaal en erg herkenbaar! Ik ben normaal ook heel gemakkelijk en maak niet snel ruzie. Nu ben ik zo snel geprikkeld, ik kan niks verdragen en als iets niet loopt zoals het hoort te lopen dan raak ik in paniek. Ik heb ook enorm nestelgedrag en alles MOET schoon en netjes zijn, nog veel erger dan normaal. Gelukkig heb ik een lieve man met veel begrip maar leuk is anders