Hayy Ik heb een vraagje ik heb vorige week de 20 weken echo gehad en alles was in orde. Maar nu is mijn vraag hij woog 386 gram en iedereen zegt dat dat redelijk zwaar is voor 20 weken maar is dat ook zo ? Wat is eigenlijk het gemiddelde?? Helaas hebben ze niet gezegt Hoe groot die is. Ik heb nog een vraagje ze hebben gezegt dat er wat vocht in de niertjes zat maar daar hoefden we ons niet druk om te maken. Maar heeft iemand hier ook ervaring daar mee ? Want ze gaan met de 30 weken echo ook kijken erna en hopen dat het weg is. Hun zeggen maak je niet druk maar dit is mijn eerste dus ik maak me toch een beetje zorgen. Wie kan me helpen ?? Groetjesss
Gewicht is volgens mij boven het gemiddelde idd maar zegt nog niks hoor of hij ook zwaar geboren wordt haha. Vergroot niertje had zoonlief ook schrok behoorlijk toen ik het hoorde want als dat zo zou blijven moest hij gelijk aan de antibiotica na de geboorte ect ect. Met de echo van 30 weken was het helemaal bij getrokken.
Hier was mijn meisje met de 20 weken 595 gram en 27 cm. Ze lag toen 3 weken voor. Met 33 weken precies woog ze al 3470 gram. Ze ligt vanaf 25 weken 6 weken voor in groei maar dat was bij mijn andere 3 Kids ook. Weet niet wat gemiddeld is.
Hier woog de kleine man met de 20 weken echo 357 gram en de echoscopiste zei dat gemiddeld 300 gram was en dat hij dus wat zwaar was maar verder lag alles binnen de lijnen. Wel zei ze direct dat we er maar van moesten uitgaan dat we een flinke baby zouden krijgen en geen klein frummeltje maar vraag me af of je dat kan zeggen als de kleine met 20 weken 57 gram te zwaar is? Durf nu bijna geen kleertjes in maat 50 te kopen omdat ik bang ben dat dat al direct niet past als hij geboren wordt
Gewicht weet ik niet, maar hier twee cystes in de hersenen die met 30 weken verdwenen waren. Cystes zijn echt een afwijking van het normale, mag gewoon met die termijn (en cystes in de hersenen mogen zelfs nog langer blijven zitten, er zijn zelfs volwassenen die daar onwetend mee doorlopen). Zonder verdere aanwijzingen betekent het hoogstwaarschijnlijk niets. O ja, en ik had vanwege medische voorgeschiedenis een GUO, dus zat echt bij een gynaecologe, die nog allerlei bijbanen heeft op het gebied van verloskunde, dus echt een expert.
Hier woog ze toen al 295 gram meer. Er werd gezegd dat wordt weer een flink kind. Elke groeiecho erna hebben ze het ook gezegd: reken maar dat deze ook erg flink wordt en ze volgt nog steeds de zelfde p97 lijn nu. Ze was 5 dgn terug nog 3470 gram volgens groeiecho. En morgen heb ik weer een groeiecho. toch heb ik maat 50/56 gekocht. Dit omdat mijn gevoel dat zei. ook al wordt deze ook flink. Vind het fijn om toch wat kleinere kleertjes bij me te hebben.
Hier ook vorige week vrijdag 20 weken echo gehad en loopt ook 2 week voor op groei.. was niks om druk over te maken zei ze.. Wat ik mij afvraag.. ik zie heel veel mensen vertellen over de groei echo's de laatste weken, maar na aanleiding van wat doet de vk die echo's? Want normaal gesproken heb je toch alleen termijn en de 20 weken echo? Ik sta onder controle in het ziekenhuis 2elijn bij de vk, maar die zeiden me een aantal weken geleden dat dat ook de enige echo's zijn tenzij er bij de 20 weken echo afwijkingen aan de baby zijn gevonden. Was wel even nieuwsgierig 😊
Hier omdat ik suikerziekte heb en had een teveel aan vruchtwater. heb nu elke week een groeiecho en vruchtwater meting en de flow van de navelstreng. Mijn andere Kids zijn ook heel groot geboren. Dus ze houden het goed in de gaten. Dit ook omdat andere dochter klem zat bij haar bevalling. Ik wordt dan ook weer ingeleid met 37-38 weken. Mijn oudste zoon begon in maat 62-68 maar hij was dan ook 10 pond en 63 cm. En dat voor een prematuur geboren baby met 36 weken. Mijn Kids hebben maat 50 nooit ongekunstelde. Dus ben benieuwd hoe het met deze baby is.
Zo vroeg in de zwangerschap wordt er nog niet echt over gemiddelden gesproken omdat dat nog alle kanten opkan. Het kan ook zijn dat je kindje net een groeispurt heeft gehad en nu even stilstaat in groei...
Jeetje! Dat was een flinke baby! en thanks voor je hele verhaal! Had inmiddels ook al even gegoogled wanneer ze groei echo's doen.. Niet dat ik dat perse wil hoor! Maar ik kan me dan weer heel erg gaan zitten afvragen dat hoe ze anders aan het eind moeten weten of het allemaal wel goed zit.. ze kunnen veel voelen, maar je hoirt en leest wel verhalen. . Maar probeer me zolang ik de baby blijf voelen niet al te druk te maken 😊