aanelkaar schrijven,hoe?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door belize, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoontje gaat na de herfstvakantie beginnen met het leren van aan elkaar schrijven. maar hij wil alvast beginnen met oefenen. ik vind dat zo een moeilijke zaak. waar kan ik voor hem oefendingentjes vinden om het thuis te oefenen? hij wil het echt ontzettend graag leren.
    wie kan mij tips geven voor oefenen? websites werkboekjes etc.
    ik ben bang dat ik hem verkeerd laat oefenen. als ik niks doe doet hij het zelf helaas. alvast bedankt voor de tips!

bij het zoeken op internet zag ik ook deze krantenartikel??? wat is nu de bedoeling? is het waar dat de kinderen niet meer aan elkaar moeten schrijven? waar vind ik nu deze naar rechts hellende letters?
    'Niet alle kinderen kunnen aan elkaar schrijven' - Archief - TROUW

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dankewel. ik denk dat ik zoiets al heb thuis. ik ga kijken in de kast.

bijvoorbeeld: moet hij niet eerst in de lucht oefenen?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou advies in winnen bij school...

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat gaat niet, want: vakantie. zoontje wil nu, dus tijdens de vakantie oefenen. pfff. hij huilt nu in zijn kamer omdat hij geen 'gefeliciteerd' kon schrijven op papa's verjaardagkaart, want ik heb hem geen F liet zien schrijven. hij heeft wel een hele mooie 'ge' aan elkaar geschreven. gister ook een driftbui over zijn kaartje...hij is dus helemaal overstuur...
    ik verwacht dat hij wel werk blaadjes krijgt van school als ze met hem beginnen...

ik heb hem wel van alles gezegd, uitgelegd, gisteren ook. het werkt niet. ik ben er zo moe van...ik negeer het. maar ik dacht misschien kan ik het op internet of zooo...

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o ja, ik heb hem ook geen 'ge' liet zien hoor...hij is koppig.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is namelijk wel belangrijk dat het e.e.a. aansluit bij school, anders begint hij straks helemaal opnieuw. Plus dat het eea wel invloed heeft op het vermogen om te automatiseren ed.

Maar zoek eens op pennenstrekenhttp://www.pennenstreken.nl/Schrijfmethode-basisonderwijs/Leren-schrijven/Groep-3.htm

Veel succes!

PS: ik herken het wel.. ik heb er ook zo een... gelukkig heb ik hem toen kunnen afleiden met... de tafels leren! ;)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat boekje wat ik opperde.. Past in ieder geval bij pennenstreken :)

Maar "gefeliciteerd" staat er niet in hoor :)

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    pfff er is maar 6 dagjes meid; en dan pas start de juf wel op school!
    hahaha de tafels, hij begon al met de tafels en wilde meteen ook delen daarbij leren. man man man...doe er rustig aan...

het gaat dus om papa's kaart. die is morgen jarig. hij heeft een kaartje gekocht, een kadoo gekocht al zelf ingepakt, verstopt,een knutsel werkje ook al klaar. (mama ik moet naar hema...pffff ; daar gingen we dan, en in hema...'mama kun jij me de afdeling laten zien waar de dingen zijn voor volwassenne mannen?)

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    de juf moest hem niet zeggen denk ik nu, dat hij na vakantie op maandag, gingen beginnen... hij denk nu ik mag het leren dus...ga ik leren...

10. Saskia78

Hahaha dat klinkt heel bekend.
    Ik neem dochterlief ook alrijd mee met kadootjes kopen.
    Behalve dat ze het leuk vind weet ze ook altijd precies wat het moet worden.
    Zaterdag ook: wat wil oma voor dr verjaardag?
    "Ze wil een tekening en kittens" zonder na te denken dus.
    En nu zijn opa en oma samen met dochterlief dus een kitten aan het uitzoeken. (Kittens inpakken is tenslotte een beetje lastig :D )
    Begrijp net van oma dat het er toch 2 zijn geworden overigens... En dat terwijl opa 1 eigenlijk wel genoeg vond.

Maar.. Eerlijk.. Ik zou gewoon gefeliciteerd een keer voorschrijven.
    Het is al bijna maandag :)
    (En dan de rest van de week proberen wat anders te gaan doen)

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ze beginnen met aan elkaar schrijven eigenlijk met de losse letters. Dus ze leren hoe ze letters apart moet schrijven alsof het vast is (als je hem snapt). Thijmen begint nu in groep 4 pas echt met aan elkaar schrijven. Daarvoor waren het losse letters zonder verbindingsstreepje.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    rosao:klopt dat echt? dat geeft me moed!

Saskia: ik neem hem niet mee om kadootjes te kopen. hij neemt mij mee met geld om te betalen. hij is niet echt aangenaam dezer dagen. het is vooral zielig voor hem zelf.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Je kan toch gewoon voordoen?

Ze leren nu bij ons (groep 3) de schrijfletters los,en volgend jaar aan elkaar.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    OK; zeggen dat hij op school eerst de letters los moet leren, hielp. hij zei: o echt dan maar schrijf ik met de gewone letters los...

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    gefeliciteerd papa met je verjaardag.ik vind het fijn dat je 41 geworden bent.veel liefs je zon S...

met gewone losse letters. tot de volgende crisis over letters!

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik word er soms zo moe van...
    ik heb het oefenboekje gevonden met die letters. hij bladert het nu. kaartje verstopt in de kast...

17. Saskia78

Zo red je het wel tot na de vakantie toch? :)

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja denk ik ook Saskia! ik snap het echt niet hoor hoe het hoofdje werkt. nu is hij rustig en tevreden. omdat hij nu weet dat het pas veel later komt?of dat hij eerst de schuine letters los mag oefenen?

19. Saskia78

Misschien legt hij ongemerkt toch de lat erg hoog voor zichzelf?
    Want dat gedoe met dat kaartje zegt niet dat hij wil LEREN... Het zegt dat hij het wil KUNNEN.

Niet onbegrijpelijk... Maar wellicht wel heel frustrerend :)

Deel Deze Pagina