Even een vraag aan thyisblijfmamas met een klein kindje en een man die werkt. Hoeveel tijd besteed jullie man aan het gezin in verhouding tot zijn hobby? En als jullie man thuiskomt van zijn werk, en als hij niet meer iets voor zn werk moet doen, vind hij het dan fijn om te spelen met de kleine en lekker met jou op de bank te zitten oid? Of gaat hij bijna gelijk bezig met zijn hobby? Ik ben een thuisblijfmoeder, zorg voor onze dreumes, het huishouden, administratie, eten enz. Ml is bezig zijn studie af te ronden, loopt stage 3 dagen per week en gaat deze zomer afstuderen. Ik draag alle zorg voor de kleine, hij verschoont bijna nooit een luier en ik doe badje, voeden, naar bed brengen enz. We hebben dit zo samen afgesproken zodat hij zich volledig kan richten op zn afstuderen. Als mijn man na zn stage thuiskomt, soms om 15.00 uur, soms om 17.30, dan zegt hij ons heel blij gedag maar hij zit bijna direct op de computer voor zn hobby. Hij speelt weinig met de kleine en vragen hoe mijn dag is , is er al helemaal niet bij. Opzich begrijp ik dat nog wel: hij wil ff ontspannen. Alleen: ook na het eten is hij bezig met zijn hobby. Hij is minimaal 1 a 2 uur per avond aan de telefoon.ofwel: ik kan op dan niet met hem communiceren. Hij gaat vaak tussen 1 en 3 uur snachts naar bed omdat hij dan nog bezig is met zn hobby (dat is ook echt zo). Ik heb ook behoefte aan aandacht, hoe mijn dag was, gewoon even lekker op de bank, dat soort dingen. En weet je: het is een hele zachtaardige rustige man. Als we een keer wat samen doen is hij wel lief en hij houdt wel echt van ons maar ik mis zijn interesse in ons soms. Hij ziet spelen met de kleine en relaxen met mij niet als ontspanning na zn werk en dat doet zeer. Ik ben de hele dag thuis en wil ook graag wat aandacht van hem. Tbm zijn is ook zwaar! Hoe is dit bij jullie, thuisblijfmoeders? P.s. ik help hem heel veel met studieopdrachten. Daar steek ik best veel tijd in.
Mijn man is doordeweeks vaak laat thuis, dan eten we met zijn drietjes en daarna gaat ons zoontje direct naar bed. In het weekend zit hij ook wel vaak op de computer, maar hij speelt ook regelmatig met Tobias. En qua praten: soms zou ik juist wel willen dat ie ff zijn mond hield Maar toch mis ik soms wel eens een gesprek dat echt ergens over gaat hoor.... Mijn man is daar ook niet zo'n ster in
Hier werkt mijn man 4 dagen, moet 1 dag naar studie en in het weekeind huiswerk maken. Verder heeft hij niet echt hobby, dan zou er helemaal geen tijd over blijven voor ons meisje of voor mij! Dus als hij niet werkt zijn we eigenlijk samen, of is hij aan het studeren. Hij spreekt veel met ons meisje en brengt haar eigenlijk altijd naar bed, omdat hij dan gewoon even zijn dingetje met haar heeft. Vinden het beide heel erg belangrijk dat hij zo veel mogelijk tijd met haar doorbrengt als hij thuis is. Het is namelijk ons kind, niet mijn kind en de zijne als hij even zin heeft. Zou het ook niet waarderen als hij uit zijn werk komt en gelijk verder gaat met zijn eigen ding. We gaan ook samen naar bed en samen slapen. Gelukkig vind hij zijn gezin gewoon heel belangrijk, de rede dat het de papa van mijn kindje is denk ik 😂 we zitten op 1 lijn.
Hier een man die veel gamed achter de pc.. Nog wel geen kleine, maar genoeg woorden over gesproken. Wij hebben uiteindelijk duidelijke afspraken gemaakt.. Hoevaak hier d eklacht vanuit mij wel niet is geweest dat hij wel getrouwd leek met z'n pc ipv met mij...
Mijn man heeft bijna geen hobby's meer omdat hij JUIST bij ons zoontje wil zijn... het liefst doet hij niks anders dan met ons zoontje ravotten/verzorgen. Ons zoontje is ook echt een papa's kindje op dit moment en daar zie ik mijn man echt volop van genieten In de zomer rijdt hij op zijn motor, maar dat is ook niet wekelijks Ik moedig hem wel eens aan om wat vaker af te spreken met zijn vrienden maar dat boeit hem op dit moment maar weinig heb ik het idee. Hij zegt; ik werk al 40 uur in de week, die tijd moet ik al missen,, als ik dan vrij ben wil ik er juist zijn voor hem.
Ik snap en herken je verhaal wel een beetje. Ik werk als gastouder en ben dus ook altijd thuis. De afspraak,is dat mijn man om 18.00 thuis is, zodat we nog samen kunnen eten. Helaas is hij er meestal pas later en omdat dl om 19.00 naar bed gaat blijft er niet veel tijd over voor haar (al geeft hij haar wel heel veel aandacht wanneer hij thuiskomt). Meestal gaat hij na het eten weer aan het werk tot hij naar bed gaat. Ik word soms gek van dat werk, heel vervelend!! Ik denk dat mensen vaak niet begrijpen dat thuisblijfmama zijn ook best zwaar en vermoeiend kan zijn en dat het fijn is om aan het einde van de dag even een 'normaal' gesprek te kunnen voeren.
Ik kan me voorstellen dat je dit niet leuk vindt. In jullie geval vind ik het normaal dat jij het huishouden doet en meer verzorgingstaken m.b.t. jullie kindje op je neemt, maar ik vind het wel raar dat hij zo weinig interesse in jullie toont. Ons kindje is er nog niet, maar ik ben al wel thuis. Kan me niet voorstellen dat mijn man het straks niet leuk vindt om 's avonds en in het weekend met de kleine bezig te zijn. Tijdens het avondeten hebben we het over elkaars dag. Ik vind dat hij wel erg veel met zijn hobby bezig is (en vooral ook tot laat!). Je hoeft niet iedere avond naast elkaar op de bank te zitten, maar af en toe tijd voor elkaar lijkt me toch wel belangrijk. Heb je het al wel met hem besproken?
Weet je: ik houd oprecht heel veel van hem maar soms denk ik wel eens: wat heeft onze relatie voor meerwaarde voor mij als het zo gaat? Ivm zijn studie brengt hij weinig geld binnen, hij heeft meer interesse in zn hobby dan in ons, maar ik was wel zn kleding, kook zn eten, maak studieopdrachten en zorg fulltime voor zn kindje. Wat is dan de meerwaarde van onze relatie? Maar ik wil niet zo denken omdat dit zo natuurlijk niet werkt. Natuurlijk heeft het wel meerwaarde, maar ik ben er soms wel heel ongelukkig van. Oh en als ik daar over wil praten, dan wil hij dat niet omdat hij op zn stage al gezeur aan moet horen wil hij thuis geen gezeur. .snap ik wel, maar ja ik wil wel mijn emoties en verhalen kwijt.
Hmm. mijn man werkt 5 dagen en werkt 1 of 2 dagen over tot 21.00, verder nog geregeld een/twee avonden weg.. helaas. Hij gaat wel meteen de kids voorlezen als ie thuis is en met ze spelen, daarna pas eten soms. Top. Maarr.. ik mis zijn aandacht voor MIJ wel. Iets heel anders als in jouw situatie natuurlijk, maar toch. Praat je er wel eens over met hem? En hoe oud is de dreumes, speelt ie al echt? dat scheelt ook hoor!
Zo ging dat ongeveer bij ons ook in het begin. Toen ik het met hem daar over had, keek hij moeilijk en zei hij dat hij dat ook als werk zag . Als het weekend was, lag zijn aandacht volledig op zijn hobby (sport), naast zijn werk (computer). Wij kwamen echt op de derde plaats. Ik heb mij echt zwaar onbelangrijk gevoeld die tijd, terwijl hij voorheen zo attent was. Maar...het heeft wat moeite en tijd gekost, maar gaandeweg is zijn aandacht naar de kinderen heel erg gegroeid en heeft hij met zijn hobby een stap terug gedaan. Aan zijn aandacht naar mij toe (als vrouw zijnde, niet alleen als moeder) wordt nog gewerkt. Dus houdt moed! Het kost hem waarschijnlijk gewoon meer tijd om goed in zijn vaderrol te komen en daarbij, voelt hij misschien ook de druk van enig kostwinnaar te zijn (dat speelde hier namelijk ook mee). Vergeet ook niet, dat wij als thuisblijvers, misschien ook extra aan onze man gaan hangen voor aandacht, bevestiging etc. dan wanneer we onze carrière voortgezet hadden. Tenminste, dat vermoeden heb ik wel over mezelf.
maar wat ik dus uit het verhaal begrijp doet hij dus verder niets als 3 dagen studeren, de overige 4 dagen is hij dan thuis of werkt hij dan, want als hij thuis is moet HIJ niet zeuren maar gewoon meehelpen klaar punt uit, gamen prima maar maak er goede afspraken over 1 uurtje of 2 uurtjes gamen, je kind en vrouw hebben ook aandacht nodig lijkt mij als hij hier niet aan wilt werken om jouw gezeur niet aan te horen, dan zul je jezelf toch echt moeten afvragen of je zo verder wilt gaan of niet
Ja doordeweeks is hij 2 dagen thuis, die zou hij aan zn studie moeten besteden maar dat gebeurd maar half half. Op die dagen doen we ook boodschappen samen, gaan we met de kleine naar de fysio, dat soort dingen. Hij gaat naar dit soort dingen altijd mee, dat is dan weer heellief, maar dan gaat het weer ten koste van zn studie opdrachten. De rest van de tijd gaat naar zn hobby. Veel bellen en regelen via de pc. Zaterdagochtend werkt hij maar zaterdagmiddag en zondag is hij ook thuis.
Sorry maar dit zou er bij mij niet in gaan. Ik zou eens even een flink goed gesprek aangaan, en als hij dat niet wil, zouden we echt een serieus erge ruzie hebben. Ik ben zijn voetveeg of huishoudster niet! Als hij op zijn werk ik zorg ik voor huishouden en kind, als hij thuis is, is het ons kind en ons huis en ons leven. Het is niet zo dat hij 40 uur werkt en de rest van de tijd is voor hem, en jij dus eigenlijk 24 uur per dag 'werkt' Nou zie ik ons nooit in deze situatie want zo is mijn man niet, en ik zou geen kind hebben van zo'n man want een relatie zou op deze manier gewoon echt niet werken, ik vind mezelf wel iets meer waard. Overigens zeg ik niet dat je weg moet gaan of moet scheiden, dit is alleen hoe IK erover denk.
serieus???? heel lief?? Dat is toch gewoon normaal? Het is jullie kind, als dat soort dingen kunnen buiten zijn werktijden ga je daar samen heen. Dat is toch geen gunst voor jou of extra lief voor je kind? Jou man mag zijn prioriteiten wel eens fatsoenlijk op een rijtje krijgen, als mijn dochter en ik niet bovenaan zouden staan, en hij weigert daar wat aan te veranderen, heb ik geen idee wat ik zou doen, maar zo laat ik me niet behandelen.
Ik zou toch echt eens een goed gesprek aan gaan met je man! Ik verwacht van de papa van onze kindjes dat hij er is en staat als een vader en zou het dus echt niet accepteren als hij elk weekend zijn eigen ding zou gaan doen Daar is hij geen papa voor geworden in mijn ogen. Hopelijk komen jullie er goed uit samen met een flink gesprek
wow ik herken mij echt helemaal in jouw verhaal. Mijn vriend werk 6 dagen verschillende diensten en is dan 3 dagen vrij. Hij is heel erg verslaafd aan de computer en speelt dat bijna altijd als de kinderen op bed zijn. Als de kinderen wakker zijn mag het van mij niet. Ik sta er ook bijna helemaal alleen voor en mis ook de momenten dat hij weer een beetje aandacht heeft voor ons gezin. Als hij met ze speelt is hij wel heel leuk en lief hoor, de kids zijn ook gek op hun vader maar ik ben er natuurlijk ook nog en wil niet alleen mama zijn maar ook vrouw. Geen tips helaas
Ik wil dat liever niet hier neerzetten omdat ik anoniem wil blijven. Maar hij regelt en organiseert heel veel, trekt veel naar zich toe. Hij is ook 8 weekenden (van 2 of 3 dagen) per jaar weg. Daarnaast nog vergaderingen enzo.
Misschien ben ik zo fel omdat mijn vader altijd alleen maar achter zijn computer zat vroeger en nog steeds zit, ik vond en vind dat zo afschuwelijk dat een relatie met een computerrfreak hier gewoon echt nooit zou en zal gebeuren. Je hobby of computer boven je gezin stellen vind ik zo intens triest, dan zou ik het serieus liever echt alleen doen.