Voelen jullie je eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Amelle, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Ik had het er laatst met een collega over en die vertelde me dat ze het iedere maand goed voelde. Ook aan welke kant het gebeurd. Ik daarentegen voel echt helemaal niks!

Kunnen jullie het voelen of echt merken aan je lichaam?

2. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    hooii ik voel hem nooit al moet ik zeggen heb laast wel wat steken in me onderrug en buik gehad weet niet of dit de eisprong was het was geen prettig gevoel.;)

je kunt het ook ondekken aan t cervixslijm

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik voel hem overduidelijk.
    Erg pijnlijk, soms wel uren lang. Tja, voor zwanger worden heeft het voordelen. Maar als ik hem echt heb, heb ik teveel buikpijn om zin te hebben:)
    Maar nu vind ik het niet echt fijn, want soms sta ik krom van de pijn.

Ik heb dit trouwens pas na de geboorte van mijn dochter. Eerder voelde ik het soms wel, maar nooit zo erg

4. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde ik voel hem heel erg, net wat Norah zegt. Doet ontzettend pijn, deze maand had ik hem rechts en hopelijk na 13 rondes ook de laatste keer en ben ik nu zwanger.

5. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Ik voel hem wel maar niet echt pijnlijk, heel licht zeurend gevoel.

6. fafa

fafa Niet meer actief

Grappig. Ik voelde hem voor mn zwangerschap juist altijd heel goed, en nu niet meer (hoewel ik pas 2 cycli heb gehad, dus misschien komt het nog wel terug)

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Na 11 jaar pil getopt en meteen de maand erna ging alles door zoals 11 jaar geleden. Elke 15 dag van de cyclus kon er de klok op gelijk zetten dan was mijn eisprong. Ik voelde mijn eisprong dan ook steeds elke maand heel duidelijk en pijnlijk. En dan kon ik precies 14 dagen later tellen dan kwam mijn ongi. Allemaal volgens het boekje.
    Maar helaas nog in de heftige mmm gekomen.

Bij veel vrouwen verschilt het echt, de een voelt niets de ander wel.
    Bij mij was het iig erg pijnlijk, links of rechts duidelijk voelbaar.

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik voel het niet echt, maar dat komt omdat ik er nog maar 1 heb gehad en mijn eileiders opgezwollen waren, dus ik wist niet welke pijn van wat was.
    Wel had ik pijnlijke tepels, lees: zelfs een beha kon ik niet verdragen.
    En had ik raar slijm. Het leek precies op rauw eiwit :/

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Niet elke ronde tot nu toe maar vanacht ----> auw! ;)

10. Kensho

Kensho Niet meer actief

Ik voelde het normaal niet, maar wel in de periode na mijn bevallingen. Ik heb het idee dat het bij mij met het opstarten van een cyclus te maken heeft. Eerst doet het echt belachelijk veel pijn, loop echt krom van de kramp. Een heel pijnlijk en gespannen gevoel dat binnen 10 minuten weg is na de eisprong (neem ik aan ;)). En de pijn verminderd elke cyclus steeds meer en meer.

Nu voel ik het wel zeuren een aantal dagen voor mijn eisprong en de uren rond mijn eisprong voel ik het wel erger worden, maar niet echt pijnlijk, zeg maar. Gelukkig maar, wat als het pijn doet is sex geen optie... ;)

11. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Ik voel mijn ei heel erg duidelijk, ik lig een paar uur krom van de pijn. En sinds een paar maand ben ik daarna met vlagen misselijk tot ik ongi ben. Dus erg verwarrend :D

12. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ja voel hem echt overduidelijk

13. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik voel um ook, van aanloop tot sprong om zomaar te zeggen.. Eerst 1 a 2 dagen licht stekende pijntjes boven mijn linker of rechter liezen en dan een paar uur lang helse pijn, misselijk.. nou ja gewoon goed ziek.

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb wat steekjes gevoeld rondom mijn eisprong, maar of dat de eisprong was, geen idee!!

15. Bri

Bri Niet meer actief

Ik voel mijn eisprong meestal wel, maar dat is pas sinds ik een mirena heb laten plaatsen (nu bijna 2 jaar geleden).
    Daarvoor heb ik nooit geweten hoe een eisprong voelt.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik dacht dat ik altijd mijn eisprong voelde.

Echter, uit de behandelingen/echo's die ik heb ondergaan vanwege de MMM bleek datgeen (steken, erge buikpijn) wat ik voelde niet de eisprong was, maar juist het groeien van de follikels!

De daadwerkelijke eisprong voel ik niet.

17. Griekje

Griekje Actief lid

1 jul 2012
    284
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wauw echt waar? Want ik heb nu ook af en toe steken in mn onderbuik maar is nog te vroeg voor eisprong (dag 8 van mn cyclus) dus misschien voel ik dan ook wel t groeien van de follikels!
    Verder voel ik hier mn eisprong helemaal niet, vandaar dat ik deze maand ook met ovulatietestjes ga beginnen om te kunnen bepalen wanneer ik mn eisprong heb.

18. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Sinds ik er op ben gaan letten, voel ik me meer hormonaler rond de eisprong en kan ik ook pijntjes verwachten waarvan ik eerst echt geen benul had dat het van de eispong kwam.. Maar volgens mij heeft lang niet iedereen er last van ;)

19. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Ik voel mijn eisprong nooit!

20. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Ik heb mijn ei sprong altijd gevoeld. Vind het wel handig, want op die manier kan ik precies bepalen hoeveel dpo ik ben!
    Vorige week woensdag had ik mijn ei slechts 6 uurtjes na knal posi ovu test en vorige maand 14 uur na knal posi ovu test.
    Wat ze zeggen dat je nog 24-48 uur de tijd hebt na posi ovu test gaat dus voor mij niet op en ik vind het wel fijn om dat te weten!
    Vorige week deed de eisprong echter zo'n pijn dat ik 2 uur op de bank heb gelegen en niks meer kon (was er ook grieperig bij met koorts, maar dat kwam niet door m'n ei, ik begon die dag al ziekjes).
    Voel m dus altijd, maar nooit zo heftig als vorige week!
    Nu hopen dat het wat moois opleverd!

Deel Deze Pagina