Vorig jaar begonnen met tobben. Ingegroeide teennagel die telkens voor een ontsteking zorgde. Omdat ik een wigexcisie niet zag zitten een pedicure gezocht. Maar iedere keer toch weer klachten en werd ik iedere 3 tot 4 weken behandeld. De laatste keer was 2 1/2 week geleden. Alleen bleef ik dit keer last houden. Al ruim een week biotex badjes. Tot ik gisteren avond bijna niet meer kon lopen. Vandaag bij de huisarts geweest. Ondanks de pedicure behandelingen is er toch een stuk nagel in gaan groeien. Heb nu antibiotica en als het rustig is wil ze toch graag een wigexcisie doen. Met een speciale vloeistof voor de nagelriem waardoor de nagel op dat gedeelte niet meer terug groeit. Ik zie er echt enorm tegen op. Vandaar dat ik opzoek ben naar ervaringen.
Present! Ik heb het laten doen bij beide grote teennagels. Wat wil je weten? Die vloeistof heeft bij mij niet gewerkt trouwens.
Mijn man heeft het laten doen aan beide grote teennagels. Niet tegelijk. Pijn en dergelijke viel op zich wel mee. Verdoving was wel wat pijnlijk. Nagels zagen er daarna wel aardig uit, maar nu zien ze er niet meer uit. Helemaal schots en scheef. Maar ik weet niet of dat nou door die wigexcisie komt.
Ik heb het ook gehad, is mij echt 100% mee gevallen. Verdovingsprik voel je heel even, maar ik vond het niet echt pijn doen.
Ik heb geen ervaring als patiënt zijnde, maar wil je wel adviseren om het liefst iets van slippers te dragen of mee te nemen. Na de wig pas je namelijk echt je schoenen niet meer aan.
Hier chirurgisch geholpen aan een ingegroeide nagel. De nagel is smaller gemaakt, het ingegroeide deel is eruit gehaald toen en dat stukje nagelbed is weggebrand. heb er daarna nooit meer last van gehad!
Ik heb het 2x aan beide voeten laten doen. Een keer bij de huisarts en een keer in het ziekenhuis. Na de eerste keer kwam het meteen weer terug, na de tweede keer was het wel beter, maar soms heb ik er nog last van, vooral tijdens de zwangerschap, als mijn voeten wat vocht vasthouden, dan zwelt het weer op en raakt ontstoken.
Hier ervaring! Na heeeeel lang tobben naar de huisarts gegaan om de ingreep te laten doen. Op de behandeltafel zei ik direct al dat ik hier zo tegenop zag het valt mij zo mee! Helaas werkte de vloeistof ook niet voldoende en groeide de nagel weer aan. Gelijk terug gegaan naar de huisarts en die stuurde mij door naar de chirurg. Vol goede moed daar heen alleen de verdoving werkte niet waardoor hij nog 2x bij moest spuiten (dat was niet zo fijn) voor de rest nergens last van gehad nadien en mijn nagel is daar niet meer terug gekomen omdat ze het veel verder weghalen. Het ziet er erg netjes uit en als je het niet weet zie je er niks van.
De ingreep net gehad. Zowel aan de linker als rechterkant van mn nagel enorme ingegroeide nagelsplinter. Fenol bleek niet meer leverbaar dus het is weggekrast. Hopelijk werkt het voldoende. Het is me meegevallen ten opzichte van cts ok. Nu 4 vertoningen gehad, was goed te doen
Ik heb het jaren geleden gehad. Ik vind de behandeling niet prettig. Vooral de verdoving is een vieze. Inmiddels wel al bijna 20 jaar redelijk klachtenvrij. En als, dan kan ik het nu ook zelf behandelen.