@GossipGirlxoxo Ik denk niet dat artsen en apotheken extra recepten uit gaan schrijven, zodat je medicijnen kunt hamsteren. Juist dan ontstaan er tekorten.
Ik vind het juist verstandig van je dat je dit wilt melden, maar zoals boven een paar keer is genoemd, ze wachten echt tot je de deur open doet, zeker met dit soort medicatie. Morgenochtend meteen even je apotheek bellen! Rustig aan, je hebt nog voor 4 dagen dus het komt morgen vast wel goed.
Het was gisteren gekkenhuis bij de apotheek. Ze gingen kijken waar het mis was gegaan. Maar de bezorger moet wachten tot het afgegeven en hij of zij ziet dat het naar binnen is genomen. Het is waarschijnlijk dus niet kwijt. Nu hopen dat het vanavond bezorgd wordt.
Wat ik van de apotheker begreep is dat ze dit niet doen en zullen ze in deze situatie al helemaal niet doen. Dan is juist de kans groot dat medicatie opraakt. Daarnaast nog risico dat mensen een grote voorraad hebben die ze kunnen gebruiken voor zelfmoord of om te verhandelen. (Maar goed, iemand kan het nu ook opsparen of verhandelen...). Wat er vaak gebeurd is dat mensen een grote voorraad medicatie krijgen, bijv voor 2 maanden en vervolgens door de arts een ander medicijn voorgeschreven krijgen en met hun huidige medicijn moeten stoppen . En die medicatie die je in huis hebt kan je vervolgens dus niet meer terug brengen naar de apotheek. Ja kan, dan wordt het vernietigd. Maar het is niet zo dat ze het weer terug in het schap mogen zetten om weer aan een ander mee te geven. Veel kostbare medicatie wordt dus weg gegooid. Mogelijk nog naar arme landen maar daar wilde de apotheker geen antwoord op geven. En deze verspilling willen ze dus ook voorkomen. Daarom ook weer een reden om geen extra recepten uit te schrijven. Vaak alleen in uitzonderlijke gevallen. Zoals bijv een wereldreis.
Ja dat verspil risico is hier niet. Gaat om medicatie die ik al jaren slik en ook de rest van mijn leven zal slikken. Maar snap het idee dat zo juist tekorten ontstaan dus laat het voor wat het is. Heb voorraad tot eind april dus komt vast goed, heb er wel vertrouwen in in ieder geval. En ik ben niet merkgebonden dus dat scheelt heel veel.
Ik kreeg van de week alvast de extra ventolin van mn dochter mee. Gewoon gevraagd of ik die al kon bestellen omdat ik niet wist wat de levertijd zou zijn/worden. Ik had ook geen andere als die we in december meegekregen hadden uit t ziekenhuis met t afbouwschema overigens. Dus echt hamsteren is t allicht niet (?) maar vond deze wel iets te belangrijk om eventueel misgrijpen te riskeren.
Ik heb van de ventolin en qvar voor mijn zoontje altijd een volgende klaar liggen. Zodra ik die aanbreek, bel ik voor een herhaalrecept. Dus ik snap je helemaal! Vinden ze hier trouwens ook heel normaal bij de huisarts, dat scheelt.