Hoi allemaal, Wellicht zullen er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem. Ik werk momenteel via een 0 uren contract omdat het bedrijf waar ik werk net een doorstart heeft gemaakt. Voorheen zat ik op gemiddeld 3/3,5 dag werken. Ik krijg voor 100 uur momenteel kinderopvang toeslag,gemiddeld 25 uur werken in de week dus. Nu is mijn vraag,hoe kan ik dit het beste doen? Dit aantal houden? (er komt straks weer een drukke periode aan op het werk) en de rest van het bedrag van de uren waar ik geen gebruik van maak apart zetten om het straks terug te betalen? Ik kan namelijk erg moeilijk een schattig maken omdat het heel erg verschilt per week hoeveel uren ik zal maken. Vraag ik te weinig aan en ik werk een maand plotseling 4 dagen in de week heb ik een groot probleem,dan moet ik wel erg veel zelf betalen.. Hoe doen jullie dit,of zouden jullie het doen?
Daar moet je we mee opletten. Ik las laatst ergens dat als je teveel uren aanvraagt je een boete kan krijgen. Nou weet ik niet of die boete bestaat uit het teveel gekregen bedrag terug betalen of dat er extra kosten aan zitten. Zou ik even navragen bij de belasting.
Dat waar jij het over hebt zijn de maximale uren die je maar mag terug vragen. Ik zit 130 uur minder. Heb de belastingdienst gesproken,en zij zeiden dat ik het zo kon doen,of een gemiddelde uitrekenen,maar dan zit je wel met een enorm bedrag wat je soms zelf bij moet betalen,en dat kan ik gewoon niet missen. In ieder geval bedankt voor je berichtje! Misschien nog meer ervaringen?
Die boete heeft niet met het max aantal uren te maken, Je kan een boete krijgen als je wijzigingen niet optijd doorgeeft, Dus als jouw uren per maand verschillend zijn zal je voor elke maand een wijziging door moeten geven