Vraag voor mensen die hun hond "vers" voeren

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

ten eerste

ga alsjeblieft niet brokken in water weken: Super slecht voor het gebit!!!

OF

zomaar mensen eten geven : veel te zout en te bewerkt

En blikken... das vaak 80% water dus dan kan je beter zn water bak nog is bijvullen, is goedkoper ;)

Ver vlees krijgen ze hier naast brokken ongeveer 1x per week. Verschilt van Smuldier tot carnibest.

Smuldier is in verschillende supermarkten te koop en kost heel weinig, Carnibest is in de betere dierenspeciaalzaken te koop en is een stuk duurder. Beide zijn trouwens prima en ken genoeg honden die hun hele leven smuldier krijgen.

Over de precieze kosten kan ik je niet helpen maar ik zou zeggen kijk in de buurt waar je makkelijk aan kunt komen en probeer het! Het is hartstikke goed voor honden!

Let wel op dat de hond er even aan zou moeten wennen en dit kun je dus terug gaan zien in de ontlasting.

suc6!

2. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn hond was een hele slechte eter, ze was erg mager en had een slechte vacht en vieze stinkende ontlasting. Sinds 2 jaar staat ze volledig op vers vlees, ze is 3 kilo aangekomen (ze weegt nu 12 kilo en de dierenarts is nu super tevreden over haar gewicht) en ze heeft kleine harde drollen.
    Wij willen haar dus geen brok meer geven:D.
    Mijn hond krijgt 300 gram vlees op een dag. 's Morgens krijgt ze 1 schijf (is 100 gram) Duck en 's avonds krijgt ze een half pakje smuldier (200 gram). Ze heeft eerst een tijdje op carnibest gestaan, dat is wel heel goed voer, maar ik vind het redelijk prijzig en ik vind de worsten lastig te snijden als het bevroren is (mijn hond krijgt te weinig om de worst helemaal te laten ontdooien, het is niet zolang houdbaar in de koelkast).

Ze zeggen dat vers vlees ook beter is voor de tanden dan brok, maar mijn hond heeft wel erge last van tandsteen. Maar ze heeft natuurlijk wel eerst brok gehad. Binnenkort worden haar tanden helemaal schoon gemaakt, ik ben benieuwd of het daarna schoner blijft met alleen vlees.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

In vers vlees zitten enzymen die tandplak tegen gaan ;) Vaak hebben deze honden schonere tanden.

Maar tegenwoordig door het fokken kun je ook honden krijgen met een aangeboren slecht gebit.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou idd gewoon vers vlees geven uit een blik (wij hadden meestal bonzo) en misschien wat brood er door heen.

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Vers vlees uit een blik is 4% "vlees" en de rest is water en opvulmiddel. Mijn vorige hond kreeg dit en moest 5 keer pd poepen.
    Brokken zijn vaak veel te zout, net als mensen eten.
    Tuurlijk kan het vaak goed gaan, het is ook per hond verschillend.

Toch zou ik KVV gaan geven, lotgering is een betaalbare variant hiervan, en leveren aan de deur.
    Onze vriezer is stuk, en we geven nu al een hele tijd Renske, gestoomd vlees is dat.
    Dat is wel een stukje duurder denk ik, een hond van 13 kilo moet 1 bakje per dag hebben (a 1,89)

Onze honden glimmen, poepen 1 keer per dag en zijn veranderd van moeilijke eters in honden die om je heen dansen als je het eten klaar maakt!

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

blik zou ik echt niet doen, das echt geen volledige voeding! En wat moet een hond met brood...???

een hond is een vleeseter die (al verteerde) groente en granen binnen moeten krijgen, brood poept die dus in zn geheel weer uit.

Lekker kvv (kompleet vers voer) proberen en laat t m smaken! :D

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Barf en voor nood liggen er wel wat rolletjes kvv in de vriezer.
    Carnibest. Van Energique vreselijke jeuk, kwam door het graan dat erin zat.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik heb ook 2 bulletjes en die krijgen Naturis te eten.
    zijn ook rollen worst, vindt het net zo goed als Carnibest is alleen goedkoper.
    wij zijn per maand ongeveer 60 euro kwijt, dit ligt ook aan de smaken die we kopen.

de adviezen van brood met blikvlees snap ik echt niet, wat voegt dat toe aan een gezonde voeding voor een hond??? brood is alleen maar vulmiddel voor ze en blikvoer zit heel veel zout in en voor de rest water.

wat je ook kan doen als je hond KVV lekker vind is om verschillende smaken te gaan afwisselen he, doe ik hier ook.
    ik wissel af met Energique, Duck en af en toe Smuldier.

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wat ik jammer vind van Lotgering is dat ze niet precies kunnen zeggen hoeveel van welke bestanddelen er in een rol zit, het staat ook niet op de verpakking.

10. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Hier ook twee honden, bij elkaar zo'n 40 kilo, die vers krijgen. Van Lotgering gingen ze vreselijke stinkscheten laten, dus dat voeren we niet meer. :D (@Tuttie; Tegenwoordig geeft Lotgering wel een analyse van het voer hoor, of ze gaan dat snel doen. Er is door meer mensen over geklaagd namelijk)

Zelf voer ik voornamelijk Smuldier en Carnibest, maar ook wel eens penslappen, kippenbouten of runderlappen. Geen idee wat ik eraan kwijt ben, ik gok max. zo'n anderhalve euro per dag voor beide honden.

Ik vind dat een dier moet eten waar zijn spijsvertering op gemaakt is. Dus konijnen, paarden en andere herbivoren voer je groenten en ander groenvoer. Honden en andere carnivoren hebben gewoon vlees nodig. En dan niet 8% "dierlijk bijproduct" naast 92% rommel en conserveringsmiddelen, maar gewoon echt vlees.

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn oudste hond (morgen 8 jaar) krijgt al vanaf ze bij ons woont vers. Eerst was dat Energique maar na een verandering van samenstelling kreeg zij erg veel jeuk. Daarna zijn we overgestapt op Duck, zelfde idee alleen ietsje goedkoper dacht ik. Mijn reu is rond de 20 kilo en krijgt meestal 5 schijfjes per dag. Soms als we vinden dat hij wat mager eruit ziet, krijgt hij er een poosje 6.

12. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Ik voer m'n honden ook KVV en dan merken afwisselend.
    Kivo, natu-dog, naturis en dan ook nog wat Barf tussendoor.
    De kivo bestel ik bij iemand hier in de buurt.
    En de rest via mijn fokker en via Richard Versvoeding.
    Hier merk ik het gelijk als ze brokken krijgen, dan zijn ze meteen aan de sch*t en zitten slecht in hun vacht.
    Ik heb een Mechelaar en een rottweiler en beide krijgen een kilo per dag.

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier een Duitse Herder teef die lotgering krijgt.
    Ze krijgt "maar" 500 gram per dag, want ze heeft echt een aanleg om dik te worden, en ze is gesterriliseerd!

Ik heb een tijd brokken gegeven, maar ben nu 100% over op vlees.
    Ze glanst veel meer, poept veel minder en krabbelt zichzelf ook veel minder!

14. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Brood met blikvoer? Mennn, hoe ruikt het dan bij jullie thuis.

Als Brood gezond zou zijn voor honden had ik allang een hondenbrood bakkerij gehad denk ik.

Hier ook alleen vers gevoerde honden. Super ontlasting , geen maag darm problemen, geen stink honden en mooie vachten en ze vinden het zalig!

15. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    je hebt vers en vers.
    Veel mensen vinden vers ingevroren vlees uit de supermarkt of dierenspeciaalzaak.
    Dan kan je rodi nemen of smuldier ( heeft vrijwel elke super in de diepvries, heel handig en makkelijk )
    Of bij de dierenspeciaalzaak Duck of een ander merk.
    Zit vaak in een rol dan waarvan je porties moet snijden.
    zelf voeren wij echt vers. ( tenminste dat is onze mening )
    Toen onze hond last kreeg van granen intolerantie ben ik me er in gaan vediepen.
    Honden hebben geen granen nodig.
    dat komt in hun natuurlijke dieet helemaal niet voor.
    Granen zijn een vulmiddel. ( vandaar dat een hond die brokken eet vaak ook grotere hopen poep produceert dan een hond op vers )
    Wij halen het vlees bij de slachter ( slachthuis )
    Ik kan vantevoren bellen en mijn bestelling doorgeven en dan ligt het klaar.
    vaak moet er nog wel porties van maken. ( hakbijltje en blokje want echte pens is taai!! )
    Niet een heel lekker klusje maar het loont de moeite.
    Het is niet duur ( ik kom op amper een euro per dag voor een volwassen labrador reu ), en verser kan niet.
    Wel moet je er de tijd ( en zin ) in hebben en je heeeel goed verdiepen voor je dit gaat doen omdat je snel je hond ergens teveel of teweinig van geeft qua voedingswaardes.
    er zijn verschillende rawfood sites te vinden in nederland.
    Succes!

16. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Je hond regelmatig een rawhide kauwbot geven is goed voor de tanden by the way!
    Krijg hier altijd complimenten van de DA.
    ( hij verslijt ze dan ook in een mum van tijd, bot van 6 euro gaat een halve dag mee... hollebolle gijsje hier )

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je geeft je hond dus barf, net als ik.
    Maar volgens mij heeft hond van ts een slecht gebit.

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bedankt voor alle reacties!

Brokken met water vermengen doen we niet hoor, lijkt me nou niet echt goed.

Onze hond heeft indd een slecht gebit dus we zijn even aan het uitzoeken welk soort vers voor hem het beste is.
    Eerst even slapen zometeen en morgen even verder met zoeken naar info.
    Woont er toevallig iemand in noord Nederland (Drenthe?) die mij misschien een adres kan geven waar ik bepaalde merken kan kopen of waar een goede islamitische slager zit?

19. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Best een hoop meiden hier die ook vers voeren, had ik niet verwacht!

20. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ikzelf geef als hoofdmoot brok en 2/3 keer per week vers. Maar ik geef gewoon lamshart, runderhart of compleet pakketjes van de dierenzaak.

Je kunt wel heel veel informatie vinden op Barfplaats - over Barf en barfen, natuurlijk op het voedingsforum voor honden. Ik heb dat toen ook doorgespit en ook een tijdje geprobeerd, maar voor mij is het gewoon niet iets dat ikw il doen, daarom doe ik 3 x per week gewoon lekker vers vlees voeren.

Maar als je het wel past dan is dat een goede plek voor informatie. Moet je even bedenken dat bij volledig versvoeren ook botten worden meegegeven, dat kan voor de tanden dus weer minder zijn.

Succes.

Deel Deze Pagina