Trillend ooglid.

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dag dames,

Mijn vriend heeft al een paar dagen last van een trillend ooglid.
    Iedereen heeft dit wel eens, maar bij hem duurt het nu al een paar dagen.
    Hij is naar de apotheek geweest en hij heeft een magnesium kuurtje (zonder recept)
    Hij zit nu op dag 3, maar het trillen blijft.

Het grote-alwetend internet zegt dat het stress, spanning of vermoeidheid is. - Aangezien hij vakantie heeft, slaapt hij genoeg, ontspant hij en zit hij niet veel achter de computer.

Hebben jullie tips die kunnen helpen ? :)

Merci !

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Bij mij kwam het door stress en oververmoeid,en teveel koffie...
    Ne met minder koffie merk ik een groot verschil.

3. ShampooL

Hij drinkt eigenlijk geen koffie, ook nauwelijks cola.
    .. hij moet wel een nieuwe bril. Zou het daar aan kunnen liggen ?

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb het weleens weken achter elkaar! Vooral in periodes met veel stress en/of spanningen. Ik schenk er weinig aandacht aan. Wist niet eens dat je er medicijnen voor kon krijgen.

5. ShampooL

Het zijn niet echt medicijnen.
    Soms heb je een magnesium tekort als je ooglid trilt. .. je kunt water drinken met magnesium erin (te koop in de supermarkt), maar je kunt tabletten krijgen bij de apotheek. In Nederland kun je deze ook vast krijgen bij de Etos of Kruidvat :)

6. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Zit hij veel achter een pc? Mijn vriend had dit probleem namelijk een poos geleden en het was een combinatie van vermoeidheid en veel achter een beeldscherm zitten.

De een is er gevoeliger voor dan de ander.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik heb het ook wel eens, inderdaad bij extreme stress en vermoeidheid. Mijn vriendin heeft het ook wel eens een paar weken achter elkaar gehad en had er toen zo genoeg van dat de huisarts haar een doorverwijzing gaf voor een botox injectie door een dermatoloog. Toen ze daar eenmaal aankwam was het weer over maar dat is dus het laatste redmiddel. Ik zou het nog even aankijken, idd veel rusten en proberen te ontspannen en wat extra vitaminen en mineralen kunnen geen kwaad.

8. ShampooL

Dat van die botox heb ik gelezen inderdaad. Toen ik hem dat vertelde zei hij: "Hell no, I'm not gonna let them turn me into the new Michael Jackson!" ... overdrijven is ook een vak laten we maar zeggen. lol !

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik krijg vaak een trillend ooglid na een periode van stress. Als ik in de rust kom, gaat mijn ene ooglid trillen. Dit duurt soms een paar dagen of langer en trekt daarna vanzelf weer weg. Puur een reactie, omdat je bij stress onbewust bepaalde spieren constant aantrekt en in rust ontspan je ze weer.

Deel Deze Pagina