onderzoeken???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 1 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb een paar vraagjes want ik snap er niets meer van.
    Ze willen bij mij onderzoeken gaan doen oa chromosonen en bloed. Voor stolling of zoiets? Wat houdt dit precies in allemaal?
    Ik heb 5 juli de afspraak en dat wordt het allemaal besproken en uitgelegd. Maar ik wil nu al graag weten waar ik aan toe ben.
    Want kunnen wij nu wel of niet verder met klussen?
    Mag ik het foliumzuur blijven slikken of moet ik dat staken?
    Moet ik dan de pil gan slikken zodat we niet zwanger worden of alleen een condoom gaan gebruiken zodra we eraan toe zijn?
    Pfffffffffffff sorry voor mijn vragen maar ik weet niet waar ik er anders mee naar toe moet.

Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi PRDM,

goede informatie over mogelijke onderzoeken kun je vinden op de volgende site: www.nvog.nl zie verloskunde en dan habituele abortus.
    Of je voor die tijd mag proberen zwanger te worden moet je aan je arts vragen. Hetzelfde geldt voor het wel of niet slikken van foliumzuur, vraag dat ook aan je behandelend arts. Het lijkt me niet handig om voor zo'n korte tijd de pil te slikken, dan zou ik voor condooms kiezen.

Mirjam

3. Niet meer actief

Tja dat is het hem nou juist.
    De arts zegt dat ik een stollingsonderzoek kan laten doen maar dan mag ik geen vitaminepreparaten of de pil slikken.
    De cromosonenonderzoek konden ook als ik zwanger zou zijn, dus dat staat het niet in de weg dan.
    En verder raad hij aan dat als we verder wilen dat we dan beter een cyclus kunnen afwachten ivm de aanmaak van de baarmoederslijnvlies. Maar ik lees hier regelmatig dat dat niets uitmaakt, dus wat is nou waar?
    Mijn moeder heeft ook 8 miskramen gehad, en uit de onderzoeken kwam niets. Daarna is ze nog bevallen van mijn zusje. Ze zegt ook dat er in 90% van de gevallen niets uit de onderzoeken komt. Klopt dit? En wat is nou wijsheid??

4. Niet meer actief

Mijn vriend en ik hebben besloten om het nog 1 keer te proberen zonder de uitgebreide onderzoeken. We doen het cromosonen onderzoek wel want dat kon altijd. Maar de uitgebreide onderzoeken zoals de stollingsonderzoek kan pas als je 10 weken ontzwangerd bent. En dan moet je ook nog 2 a 3 maanden wachten op de uitslag. Dus dan zijn we bijna een half jaar verder. En aangezien ik deze keer 'schoongemaakt' ben hebben we er meer vertrouwen in. Hopelijk maken we de juiste beslissing, en mag het nu wel goed gaan.
    Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden.

Deel Deze Pagina