Nu niks......mijn borst waar de abcessen inzaten is van binnen verlitekend harde schijf en beide borsten zitten vol cysten. Tijdens het leegzuigen van de abcessen hebben ze naar de cysten gekeken. Er zitten er zoveel dat ze daar niks aan doen. Zijn 'gewoon' bolletjes vocht, en zoveel dat leegprikken geen optie is. Het kan nooit kwaadaardig worden dus wat dat betreft vind ik het wel best zo..... Dat leegprikken van de abcessen vergeet ik nooit niet meer, en alles zonder verdoving. Hiermee was het nog niet afgelopen, want toen dat voorbij was, kwamen ze erachter dat ik galstenen had, 3 keer erge koliekaanval gehad en toen hebben ze mijn galblaas compleet verwijderd, ik was dus net bevallen, borstabces wat drie weken duurde en aansluitend de galblaasverwijdering, ben blij dat ik nu alles gehad heb. Maar meis als je het niet vertrouwd gewoon naar je HA gaan, dan ben je hopelijk gerustgesteld.
Ook hier meteen met flesvoeding gestart. Stuwing begon bij mij ongeveer 7/8 dagen na de bevalling, heeft zo'n 4/5 dagen geduurd en toen trok het weer weg.. in die periode met douchen alleen lauw water en eigenlijk zo min mogelijk op de borsten, dan schijnt het ook erger te worden. En voor de rest had ik doorgeknipte maandverband in de beha tegen het lekken hihihi.. Bij mij is het een paar dagen best pijnlijk geweest en knoerhard maar dat trok na 2 dagen zoiets gelukkig wel weer vrij snel weg dat het in ieder geval niet meer pijnlijk was
Hm, hier nauwelijks stuwing, geen lekkages, eigenlijk gebeurde er niks. Was ook wel de verwachting en de reden van de flesvoeding, heb ooit een borstverkleining gehad waarbij per borst ruim 700 gram is verwijderd dus er is ook veel klierweefsel weggehaald. overigens wel twee zwangerschappen lang enorm pijnlijke tepels gehad, bij de lichtste temperatuurverandering, dus dagelijks.
Stuwing, maar niet heel heftig vond ik zelf, met een dag of 4 dacht ik. Tot zo'n 4 weken na de bevalling gelekt en nu af en toe een druppel.
Ik ben ook direct gestart met FV en kreeg in het ziekenhuis een pil om de borstvoeding/productie tegen te houden. Moest wel enkele dagen strakke t-shirts dragen en een beetje last gehad van een druk. Dit voelde ik alleen als ik m'n zoontje bij mij had, hormonen? Verder weinig last van gehad.
Ik heb bij beide gelijk flesvoeding gekregen, maa rik kreeg ook van die pillen om de borstvoeding/productie tegen te gaan, ik heb er dan ook totaal geen last van gehad. Vriendin van mij is een jaar later bevallen en die kreeg die pillen niet, die heeft 14 dagen met lekkende borsten gelopen geloof ik
Ik heb direct na de bevalling mijn borsten strak in laten binden. Dus flink wat verband strak om mijn lijf heen. Een aantal dagen gezorgd dat ik tijdens het douche niet teveel en lang warm water er over heen liet stromen en binnen 1 week had ik geen last meer.
Jeetje, ik wist niet dat je er zo lang last van kon hebben. Ik lees echt veel mensen over weken... Had ik niet gedacht. Ik heb juist niet strak ingebonden. Dat eerd afgeraden ivm borstontsteking dat je ervan kan krijgen. Sportbh gedragen en oppassen met douchen. 1dag pijn...
Ik heb ook alleen de eerste week een strakke sportbeha gedragen, daarna was dat niet meer nodig volgens kv en vk. Het lekken lijkt wel weer minder te worden, nog een paar druppels per dag, met name als de kleine huilt... Hopelijk stopt dit ook snel, na ruim 7 weken ben ik wel een keer klaar met de zoogcompressen en een beha aan 's nachts
Ik kreeg na de bevalling tabletjes die de melkproductie stoppen. Geen last gehad van stuwing en geen lekkende borsten.
Goh ik verbaas me echt over de reacties hier. Ik heb 2 dagen "last" gehad van stuwing. Het was geen pretje maar ook geen hel. En toen de stuwing stopte, stopte het lekken ook. Dacht dat dit normaal was maar schijnbaar blijven veel vrouwen echt een paar weken lekken. Het lekken begon trouwens 2 dagen voor de stuwing ongeveer dus heb ook maar heel kort gelekt. Edit: ik heb geen tabletjes tegen de stuwing gehad, dit mocht niet i.c.m. medicijnen hoge bloeddruk die ik had.
Ik heb echt gewoon ''lekkage'' gehad. Als ik een zoogcompres in mijn bh deed, dan kon ik hem na 5 minuten alweer vervangen. Leek wel een melktank die lek was !! Dat heeft 4 weken geduurd, en toen werd het eindelijk wat minder. Met 7 weken was ik er helemaal vanaf.