Meeroken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flammy, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flammy

Flammy Lid

29 aug 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eergisteren waren we bij vrienden om te vertellen dat ik zwanger ben. Ze waren heel erg blij voor ons. Vervolgens staken ze de ene na de ander sigaret op. En ik durfde er niets van te zeggen. Terwijl ik daar normaal geen moe daite mee heb. Ik baal echt enorm en zal dat de volgende keer ook niet meer laten gebeuren. Ik voel me nu best schuldig dat ik toch niets (durfte) heb gezegt.

2. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    tja als het bij hun in huis is kun je er niet zo heel veel van zeggen denk ik en als je er niet dagenlijks kom dan lijkt het mij geen probleem anders kan je heeel je zwangerschap haast nergens komen er word overal wel gerook zou het mischien wel beperken dat probleem heb je straks ook als de kleine er is maar voorkomen doe je het nooit

3. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind eerlijk gezegd ook niet dat je er veel van kunt zeggen als je bij vrienden in huis bent. Als ze nou bij julie waren dan was t een ander verhaal.
    Tuurlijk is het fijn als mensen er een beetje rekening mee houden maar het is hun huis.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je had ook op kunnen stappen.

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    ik rookte voordat ik zwanger werd ook, maar ik had NOOIT een sigaret opgestoken in het bijzijn van een zwangere vrouw, ongeacht in wiens huis ik zat.

Ik vind eerlijk gezegd wel dat ze eventjes buiten hadden kunnen staan, ook al is het in hun eigen huis. Beetje rekening met een ander houden, kan nooit kwaad, lijkt me zo...

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik had er wel wat van gezegt hoor, vind roken sowieso asosiaal, want je betrekt je hele omgeving in jouw "genotmomentje" erg egoistisch vind ik dat! Je zou die stank eens in kleuren moeten zien, dan zien ze pas hoe ver om hun heen mensen in hun rook staan, getver!

7. Flammy

Flammy Lid

29 aug 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn hele goeie vrienden en ik vind dat dan alles bespreekbaar moet kunnen zijn. Ik baalde dan ook dat ik dat niet heb gedaan. Volgende keer zal ik dat direct doen. Ik was ook een beetje overvallen omdat er normaal buiten gerookt word. En als het betekend dat ik soms ergens niet meer kan komen, dan is dat maar zo. Ik ben nu niet meer alleen. ;)

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik ging toen ik zwanger was ook gewoon naar de kroeg, daar waar gerookt werd.. op mijn werk, werk in de psychiatrie, roken al mijn clienten.. tja.. de een kan er rekening mee houden, de ander niet. Ben zelf ook een roker geweest maar ondertussen alweer haast 2 jaar gestopt, vind het nog steeds heerlijk ruiken.. hjahah
    maar ff terug naar topic... heel veel kwaad kan het denk ik niet als het maar niet dagelijks is en 8 uur p/d...

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vind dat het wel uitmaakt hoeveel er wordt gerookt en op welke oppervlakte. Een enkel sigaretje in het huis van een ander... Ja daar had ik ook niks van gezegd. Maar ik maak bij mijn schoonouders telkens mee dat het huis echt blauw wordt gezet als ik er ben. Ze steken er zelfs 1 op in de auto als ik erbij zit. Als ik er iets van zeg, dan zeur ik. Hun kinderen zijn er ook groot om geworden. En ze weten dat ik er misselijk van word.
    Het blijft een lastig punt. Rokers denken erg egoistisch. Dat weet ik nog van toen ik zelf rookte, maar ik zou het toen al niet in mijn hoofd halen om bij eeen zwangere te roken. Misschien kun je aan je vrienden vragen of ze onder de afzuigkap willen roken? Dat scheelt enorm.

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    In andermans huis is t hun zaak of ze binnen roken vind ik, ik bepaal niet de regel daar... en ik maak me nooit zo druk over meeroken, de buitenlucht is ook niet veel beter en die ademen we ook dagelijks in... als je overal op moet letten tegenwoordig..

volgende keer opstappen als t je niet lkkr zit en anders als jullie echt zulke goede vrienden zijn , aangeven dat je t liever niet hebt of ga jij in een andere ruimte staan als zij gaan roken... opties zat, zolang je t aangeeft.

11. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Mijn schoonvader steekt ook de ene sigaret met de andere aan, ook nou die weet dat ik zwanger ben. In zijn huis kan ik daar ook niet veel van zeggen, maar als we daar zijn blijven we bewust maar heel even. Mijn vriend maakt dan wel een opmerking over die blauwe walm, maar schoonpa rookt rustig door. Straks als de baby er is zullen we er denk ik nog weinig komen, als er zo weinig rekening mee gehouden wordt. Dan zijn ze welkom bij ons thuis, maar er wordt daar NIET gerookt.

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tja, hun huis hun regels.
    Ik ga er niet inzitten, zeker nu mijn kleine een groeiachterstand had. Ben dus niet naar de verjaardag van een goede kennis geweest. Hij accepteert het volledig en zo hoort het ook vind ik. Net zoals dat ik accepteer dat hij in zijn huis wil roken.

Je kunt evt afspreken of ze in deze tijd naar jullie komen, dan hoef je niet in die rook te zitten.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja precies zo doen wij het ook! Wel vervelend met feestjes enzo daar.
    Ik was gister op een verjaardag waar vooral veel studenten waren. Allemaal jonge mensen die vooral druk zijn met feesten. Vanaf het moment dat ik er was is er binnen geen sigaret meer gerookt. Iedereen ging naar buiten. En ik heb nergens om gevraagd. Zo kan het dus ook! Heel tof van ze.

14. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    als je net hebt vertelt dat je zwanger bent vind ik het behoorlijk egoistisch en asociaal om dan te gaan zitten roken in jou bijzijn. iedereen, ook mensen zonder kinderen, weten dat dat slecht is.
    ze hebben dan echt totaal geen rekening met je gehouden.
    en dan zou jij daar iets van moeten zeggen????
    ze hebben het maar te laten ook al is het hun eigen huis! zoiets doe je niet! zeker niet als je "goede" vrienden bent!
    ik zou pisnijdig zijn en er ook voorlopig niet meer naar toe gaan!

15. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Mijn vader rookte vorige keer bij mij in de auto, en ik ben zo stom durf er gewoon niks van te zeggen :s Voelde mij daarna zo schuldig. Gelukkig roken ze verder niet binnenshuis ivm hun baby, want ben echt geen held wat dat betreft...

16. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap de gedachte niet van 'hun huis hun regels'
    Het is toch een normaal stukje respect en rekening houden met elkaar om dan die ene avond even buiten te gaan roken of bij een raam of zoiets? Daar ben je toch goede vrienden voor?
    Ik vind het wel heel egoistisch om te gaan roken terwijl je net hebt gezegd dat je zwanger bent. Kijk, als je daar een paar keer per week gaat zitten is het een ander verhaal. Dan snap ik dat het voor die mensen verveled is. Maar die ene avond....wat is dat nou in vergelijking met de gezondheid van een baby.

17. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    dit blijft altijd een discussie waar je niet uit komt vooral de ex rokers zijn het ergst en rokers zijn net zo egoistisch als de niet rokers want ze willen allebei wat ik zou doen waar jij je prettig bij voelt enne die ene keer in de week dat je in een rookpluim zit is egt niet gevraalijk hoor anders mot je in een luchtbel gaan zitten met neplucht ;) buiten zijn de gassen ook niet veilig

18. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mij zou het niet zoveel uitmaken. In de zin van.... die ene avond zal gerust geen kleine ramp veroorzaken, want dan kan ik beter mezelf aansluiten op zuurstof en binnen blijven.
    Maar aan de andere kant zou ik, als rokende, wél rekening houden met de niet-rokers.
    Wij hebben zelf gerookt, maar omdat er twee dierbaren van ons longklachten hebben, dus ook nooit in de auto en huis gerookt. Niet omdat zij dat van ons vroegen, maar omdat wij dat voor hun wilden doen!

19. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik denk dat ik er idd wel wat van had gezegd, maar ik heb een man die sowieso echt niet tegen rook kan (hij heeft astma en van rook wordt hij gewoon echt benauwd), dus vrienden roken sowieso nooit wanneer hij er bij is. (De meeste rokende mensen die ik ken roken eigenlijk nooit binnen, maar gaan altijd even naar buiten. Alleen mijn vader rookte altijd binnen, maar hij is inmiddels volledig gestopt met roken, dus hij telt niet meer mee :p )
    Maar 1 avondje meeroken kan écht geen kwaad hoor (zolang je geen astma hebt ofzo), net zoals je ook prima over straat kan met al die uitlaatgassen. Iedere dag meeroken of iedere dag langs de snelweg gaan hardlopen zou ik niet doen ;)

20. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het juist raar als mijn broertje in zijn eigen huis netjes onder de afzuigkap gaat staat, van dat kleine beetje rook wat ik binnen krijg heeft de baby echt geen last hoor.

Als een kamer blauw begint te staan vind ik t een ander verhaal, maar dan vraag ik gewoon of er een raampje open mag.

Vind niet dat je mensen kan verbieden in hun eigen huis niet te roken. En wat de anderen ook al zeggen, paar minuutjes raamje open in de file staat al gelijk aan de schadelijke stoffen die je binnen krijgt van 1 pakje sigaretten. Dus zo lang ik buiten kom en of auto rij vind ik niet dat ik iemand anders op zijn/haar rookgewoonte kan aanspreken.

Tuurlijk is roken niet goed voor de baby, maar kijk voor de gein eens wat je allemaal voor conserverings rommel je in je lijf gooit. We leven nu eenmaal in een vervuilde wereld waarin mensen toch steeds ouder lijken te worden.

En je kunt je kindje gewoonweg niet tegen alles beschermen, anders idd vanaf geboorte een zuurstofmaskertje op, niet naar buiten want oei uv stralen en vooral geen eten geven want dat staat tegenwoordig strak van de slechte stoffen.

Deel Deze Pagina