Hallo allemaal, Mijn oudste dochter is 11 jaar en 'hoort' soms stemmen op haar kamer? Wij wonen hier nu al een aantal jaar en dit is de 3e of 4e keer dat dit gebeurde. Maar goed gisteren was ze net naar boven gegaan en vervolgens kwam ze helemaal in paniek en in tranen van de trap af. Ze zegt ze hoorde iemand zo zo zeggen? Ik heb aan haar gevraagd wat ze aan het doen was ze zei ik keek in de spiegel en hoorde toen hard iemand zo zo zeggen..? Ze slaapt overgens op zolder mijn hub en ik hebben natuurlijk voor haar heel haar kamer nagekeken maar ze was zo in paniek. Zou zij nu echt iets horen of ...? Ik weet niet zo goed hoe ik haar kan helpen en ik weet ook niet wat ik ervan denk. Iemand ervaring? Alvast bedankt!
Je hebt kans dat zij open staat voor deze dingen. Zorg in ieder geval dat je haar geloofd ook al hoor/zien jullie niets. Ze kan zich leren hier zelf voor af te sluiten staan tips over op internet.
Het is heel goed mogelijk dat zij iets hoort wat jullie niet horen. Net wat Veronique zegt: Laat haar weten dat je haar gelooft. Misschien dat je ergens op internet iemand kan vinden die haar kamer/jullie huis na kan kijken op eventuele entiteiten? Ik weet zo niet hoe dat werkt...
Brand je weleens wierook? Dat kan helpen.. Officieel moet je daarvoor zuiveringszout branden maar ik heb altijd andere geuren en het werkt bij mij wel.. Hoe ik dat weet? Mijn honden voelen/zien dingen die ik niet kan zien. Ik merk als ik een tijdje geen wierook brand dat ze dingen zien en onrustig worden. Zolang ik gewoon met regelmaat wierook brand blijft het rustig hier in huis...
Ik geloof niet in paranormale gebeurtenissen. Maar het advies blijft hetzelfde: laat haar duidelijk weten en merken dat jullie haar wél geloven. Hierdoor zal zij zich veiliger voelen. Uiteindelijk zal zij/zullen jullie erachter komen waar die geluiden vandaan komen. Mijn gok (aangezien zij op zolder slaapt): het zijn stemmen van de zolder van de buren (wonen jullie in een rijtjeshuis of twee-onder-1 kap?). Vaak zijn die aangrenzende wandjes op zolder flinterdun namelijk. En als jullie in een vrijstaand huis wonen, dan kan er alsnog geluid van buiten naar binnen kaatsen door de vorm van een zolder (daardoor klinkt het geluid harder).
Bedankt voor de tips. Haar kamer grenst inderdaad aan die van de buren echter zijn deze elke jaar voor een half jaar naar hun huis in Frankrijk en ze zijn niet thuis dus dat kan het niet geweest zijn.. Wij geloven haar wel maar kunnen het gewoon niet verklaren...
Logeert er niet iemand in het huis van de buren? Ik zou haar idd wel serieus nemen, maar ook niet meteen allerlei wilde verhalen erbij halen. Het is wat het is, ze hoorde een stem. Dat kan ook iets gewoons zijn, een bepaald geluid dat zij als stem interpreteert, iets van buiten, iets bij de buren (misschien de plantenwatergevers oid).
Is dit niet ook gewoon een fase die sommige (puber)meisjes meemaken? Ik heb zelf ook een tijdje serieus geloofd dat er geesten in ons huis waren. Ik stond er heel erg voor open en leerde mezelf er niet bang voor te zijn maar er gewoon mee om te gaan. Als het mijn kind was zou ik ook zeker zeggen dat ik haar geloof en proberen een logische verklaring te vinden.