Ik kom net van het ziekenhuis. Na 2,5 jaar kinderwens en 3 mislukte iui pogingen wordt mij pas verteld dat de zaad van mn man slecht is. Ik moet op 31.03.2012 beginnen met decapeptyl. Op 13.04.2012 vind de echo plaats en bloedafname. dan moet ik beginnen met puregron. Mijn vraag is hoelang duurt t voordat er tp plaats zal vinden. Na de hoeveelste x icsi zijn jullie zwanger geworden. Pff ik moet zeggen dat ik heel de dag loop te huilen. dit is soooo zwaar voor mij. De wens voor een kind wordt alleen maar groter en ik wordt alleen maar depressiever.
Hoi Lichtje. Allereerst veel sterkte met de verwerking van dit slechte nieuws, ik kan me voorstellen dat het een klap voor jullie is. Wel fijn dat je zo snel al kan beginnen met het eerste ICSI-traject. Ik heb zelf helaas geen antwoord op je vraag, ik denk ook eigenlijk dat die het best in jou ziekenhuis beantwoord kan worden... Volgens mij hangt het erg af van de hormonen die je moet spuiten en hoe lang dat traject is. Voor mijn traject (decapeptyl en menopur) was er een punctie verwacht tussen de 8e en 16e dag. En dan een terugplaatsing weer 3 tot 5 dagen later. Maar dat was dus in mijn geval. Heel veel succes!
Hoi lichtje28 Niet getreurd, er is nog zoveel mogelijk Al snap ik je wel.. Toen ik hoorde dat het zaad van mijn man niet goed was, viel de grond onder mijn voeten weg Wij hebben 1 icsi behandeling ondergaan en was direct zwanger. Nu een prachtig zoontje van 2 maanden Ik heb 2 weken hormonen moeten spuiten en toen de punctie en 3 dagen later een tp. Ik wil je heel veel succes wensen! Blijf erin geloven Liefs engel
hey dame, ja pfff zeg dat wel, echt heel slecht nieuws. Maar ze zei alleen iets van 150 mg puregon prikken meer niet. Ik wordt hier echt ziek van. Heb jij ook icsi gehad? bedankt voor je reactie xxx lichtje
oooh wat een goed nieuws, je bent gewoon zwanger geworden van de eerste icsi behandeling. Ik heb er echt geen vertrouwen in. ik vraag me ook af waarom pas na 2,5 jaar in de mm komen ze pas met slechte zaad van mn man. Ik hoop sooo erg ooit mama te zijn maar eerlijk heb er geen vertrouwen meer in. Wat is dit toch zooo zwaar. pfff engeltje dank je wel voor je reactie. xxx lichtje
Wij hadden bij de eerste IVF geen bevruchting, dus ook geen terugplaatsing gehad. Daarna overgestapt op ICSI en daarmee is het meteen gelukt. Onze meid is inmiddels alweer vier jaar. Toen ze 10 maanden was, zijn we opnieuw met ICSI begonnen voor een tweede kindje. En ook toen weer meteen raak, alleen helaas met 11 weken in een miskraam geeindigd. Maar dat was pure pech en had niks met de ICSI te maken. Daarna hebben we het zwanger worden op een laag pitje moeten zetten om gezondheidsredenen. Maar wie weet in de toekomst, we hebben nog zeven embryo's in de vriezer. Als ik met de stimulatie was begonnen, spoot ik dat ongeveer een dag of 12 en had ik rond dag 14-15 de punctie. Succes!
Hey wat een rotnieuws he. kan me voorstellen dat je van de kaart bent. hopelijk kan je jezelf snel weer oprapen en vol goede moet voor de icsi gaan.. Het enige wat je kan doen is volhouden en niet opgeven en vooral genieten van het leven tussendoor hoe lullig dat ook klinkt. Maar het helpt echt.. wij hebben hetzelfde probleem als jullie en hebben 10x iui achter de rug varierend van 200.000 tot 2 miljoen zaadjes en zelfs ook wel eens niks. Ben ergens blij dat je niet al die maanden hoop hebt gehad voor niks en meteen verder mag.. Wij hebben gisteren onze eerste punctie gehad. ik heb in totaal een maand decapectyl gespoten en 12 dagen menopur.. Weet niet of het gemiddeld is.. Het is slikken en balen en geen pretje om jezelf te prikken maar zo gauw je over de drempel bent best te doen.. Heel veel succes dat je maar snel zwanger mag worden.. xxxx
Dag Jippie, als eerst bedankt voor je reactie. Dat is wel mooi dat je de eerste keer zwanger bent geworden met icsi. Maar was het zwaar? en pijnlijk. Ik hoop echt voor jullie op een tweede wonder. Ik lees dat je na 10 maanden weer bezig was voor een tweede kindje, mag dat na 10 maanden of hebben ze een bepaalde periode dat je moet wachten. xxx Lichtje
het is inderdaad echt rotnieuws. Sinds ik in de mm zit ben ik begonnen met anti depressiva slikken en was gestopt maar net weer begonnen pffff het nieuws werd mij echt teveel. Het klinkt misschien raar maar ik kan nauwelijks genieten en er wordt altijd gezegd denk er niet aan maar je kent automatisch aan je kinderwens. Maar waarom kregen jullie eerst 10x iui als de zaad van je partner slecht is, want dat hebben wij ook eerst 3x iui en nooit eerder verteld dat zijn zaad slecht is en krijg t net pas te horen pffff. Ook ik hoop voor jullie dat je gauw zwanger zult worden. Ik zal voor jouw duimen en natuurlijk voor alle vrouwen met een kinderwens. xxx Lichtje
Hoi Lichtje, Ik heb inderdaad ICSI gehad. Eigenlijk net een weekje geleden een terugplaatsing gehad en nu aan het afwachten met hopelijk over enkele dagen een positieve zwangerschapstest. Dit was trouwens mijn eerste keer ICSI. Wel raar eigenlijk dat jullie zo weinig informatie bij het ziekenhuis vandaan krijgen. In de eerste plaats al over het slechte zaad, maar daarnaast ook over het ICSI-traject dat je ingaat. Ik kreeg hier heel uitgebreide info over. Maar het ene ziekenhuis is duidelijk het andere niet. Hopelijk toch ook snel een lichtpuntje voor jullie. Oh, en nog een tip die ik eens van iemand kreeg: de decapeptyl een kwartiertje voor injectie uit de koelkast halen, dan heb je minder last bij het prikken.
Lichtje, wat een vervelend nieuws zeg!! Ik kan t me ook nog herinneren...moest ook enorm huilen!! Dan je vragen. Het is een beetje afh in welk zkh je loopt en wat voor protocol je krijgt. Bij sommigen moet je eerst aan de pil, na ca 2 wkn spuiten met decapeptyl en na de bloeding die volgt na je pilstrip, starten op dag 2 of 3 met Puregon/Gonal f/Menopur. Dat noemen ze een lang protocol. Je hebt ook kort protocol, dan start je direct met decapeptyl en bv Puregon. In dat geval prik je dus veel korter dan met het lange protocol. Veel ziekenhuizen doen echter het lange protocol. Op zich prik je dan best lang maar dat is echt te doen. Sommigen reageren wat sterker op die hormonen dan anderen (ik gelukkig niet). Na het starten met de Puregon (ook ik moest 150) mocht ik op dag 10 de pregnyl zetten. Dit is geheel afhankelijk van het aantal follikels en vooral ook de grootte ervan. Hier kan je dus nix over zeggen. Ca 36 uur daarna heb je de punctie; die viel mij tegen maar ook daar weer wisselende verhalen hoor! Meestal heb je op dag 3 na de punctie de terugplaatsing, maar dag 4 of 5 komt ook wel ns voor. En dan beginnen de ellendige 2 wachtweken, die ervaart iedereen toch het zwaarst maar goed, dat is helaas niet anders. Dan mijn succespercentage: Feb 2009 1e ICSI: 9 eicellen, 4 succesvol bevrucht, 1 tp en 2 cryo's. Was direct zwanger. Dochtertje Sophie geboren op 6-11-2009 (in mijn zkh moet je een jaar wachten voor je weer verder mag voor een brusje) Jan 2011 cryo-tp gehad: mislukt Feb 2011 1e ICSI voor een brusje: 15 eicellen, 13 succesvol bevrucht, 1 tp en 7 cryo's. Wederom direct zwanger. Zoontje Daan geboren op 8-12-2011 Zoals je ziet, ik heb ontzettend veel geluk gehad dat het zo snel gelukt is! Dat wil je natuurlijk voor iedereen En...is er trouwens geen voorlichtingsavond ofzo in jouw zkh waar ze van alles vertellen over de behandeling? Zou voor jou wel fijn zijn denk ik. Succes iig en ik hoop dat je snel zwanger bent!! Gr. Suus
Lichtje... inderdaad echt klotenieuws... kan het me ook nog zo goed herinneren dat moment dat je hoort dat je niet "normaal" zwanger kan worden. Die klap... ik dacht dat ik droomde, dat ik in een film zat... dit overkomt toch alleen anderen?? Nou mooi niet dus... Wij hebben ook ICSI gedaan en zijn na de 6e behandeling uiteindelijk nog zwanger geworden. Wij hadden ook alle hoop opgegeven en toen was daar ineens die positieve test... wat een wonder... afgelopen oktober ben ik bevallen van onze zoon. Maar het traject was niet makkelijk. 6 behandelingen, 6 puncties (welke ik echt verschrikkelijk vond trouwens, maar dit verschilt per persoon). Het spuiten vond ik op zich niet zo heel erg, oke... na 6 behandeling had ik er wel mn buik vol van, maar goed... het is best goed te doen en je wordt er steeds makkelijker in. Zoals Susan al zegt... het verschilt per ziekenhuis welk protocol ze gebruiken. Ik heb zowel het lange als korte (op eigen verzoek) protocol gedaan. Bij het lange was ik wel 3-4 weken aan het spuiten en dan de punctie. 3-4 dagen na de punctie dan de terugplaatsing en dan 2 weken wachten. Korte protocol spoot ik ca. 2 weken. Maar het ligt er maar aan hoe jouw lichaam reageert op de hormonen, hoe snel jouw follikels groeien en hoeveel follikels er groeien, afhankelijk daarvan spuit je langer of korter door of meer/minder hormonen. Bij ons is het een hele lange weg geweest... ik hoop dat dat jou bespaart blijft!
Lichtje, inderdaad rotnieuws...ook raar dat jullie niet eerder van het slechte zaad afwisten. Wat hebben ze dan gezegd als reden voor IUI? Gewoon puur uitblijven van de zwangerschap? Toen ik het nieuws kreeg stortte ook mijn wereld even in. Had eerst ook het gevoel dat het niet over ons ging. IVF of ICSI was iets was zo ver van ons af stond. Ik had eerst ook steeds gedacht dat het aan mij lag, dus dit was even 180 graden de andere kant op zeg maar. Je moet jezelf de tijd gunnen om het te verwerken, dan krijg je vanzelf wel weer hoop. Nu gaan jullie al gauw beginnen zie ik, alvast veel succes en laat het gewoon over je heen komen. Bij mij is de punctie steeds 14 dagen na de eerste spuit Menopur en de tp 18 dagen erna. Ben nu bezig met poging 2 en hopelijk begin april een positieve test. 1e poging is mislukt en de cryo's zijn niet goed ontdooit...
hey dame, je zult nu vast in je wachtdagen zijn, ik hoop zo erg op een wondertje voor jouw en je partner. Ja inderdaad is echt balen dat ze nooit eerder zijn gekomen over slechte zaad en nu pas na 3 iui behandelingen en bijna 3 jaar in de medische molen. Wij zijn moet ik zeggen ook heel weinig geinformeerd. Maar ik ben vandaag begonnen met prikken van decapeptyl. Thanx voor het advies.
Hey susan, Ja inderdaad het was echt balen, vooral ook omdat ze nooit iets eerder gezegd hebben over slechte zaad. Ik ben vandaag begonnen met decapeptyl prikken en hoefde de pil niet vooraf te slikken. Doet de punctie pijn? Ik ben echt blij voor je dat je geluk hebt gehad. Nee heb wel voorlichtin gekregen prikken en meer ook niet. het enige wat de arts zei is dat ik op 31 maart moet beginnen met prikken en op 13 april moet gaan naar haar voor n afspraak. Thanx voor de info. Gr. lichtje
ja pfff zegt dat wel, ik dacht ook dit overkomt mij nooit, maar ja hoor dus wel. Ik laat me prikken door mn man, want ik wil t echt niet zelf doen. je geeft aan dat je 6 behandelingen hebt gehad? maar hoeveel worden er vergoed door de zorgverzekering? Het was inderdaad een lange weg zoals je verteld maar een ding jullie zijn goed beloond voor jullie geduld met babyboy.
Ja dat vond ik dus ook raar, eerst 3x iui mislukt en 3 jaar de medische molen in voordat we kregen te horen dat zijn zaad slecht is. Ik dacht eerlijk gezegd dat het ook aan mij lag, dat ik zelf accupuntuur heb gedaan. Ik heb het nu een plekje gegeven en ben vandaag begonnen met prikken. Ik zie dat je bijna mag testen, ooh wat hoop ik toch voor je op een positieve test.
Hoi Lichtje, helaas is de eerst ronde slecht afgelopen, we wachten nu op mijn volgende cyclus voor terugplaatsing van een ingevroren embryotje. Hopelijk hebben jullie meer geluk! In elk geval veel sterkte en veel succes met jullie eerste ICSI-ronde. En ik merk hier ook dat je soms erg om informatie moet vragen en al veel zelf moet weten, maar zoals het bij jou gegaan is verbaast me toch nog steeds. groetjes
hey badhairday82, Oh dat is echt jammer. Ik ben blij dat je nog ingevroren embryotje hebt. Hoeveel heb je ingevroren? dank je wel meid. Zoals je weet ben ik gisterenb begonnen met prikken en voel me vandaag er suf en moe. Ja bij mij is t echt erg gegaan, eerst 3x iui en 3 jaar medische molen voordat ik krijg te horen dat de zaad van mijn man slecht is pfff