Inleiden zonder ontsluiting ..

Discussie in 'De bevalling' gestart door SterretjesMama, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Hallo,

Ik heb al eerder een topic geopend omdat ik misschien ingeleid zou worden.
    Nu heb ik laatst een inwendig onderzoek gekregen en hier was te zien dat mn baarmoedermond erg week was, maar dat er nog geen ontsluiting is.

A.s. maandag krijg ik opnieuw een inwendig onderzoek om te kijken of er ontsluiting is.
    Is er ontsluiting dan wordt ik ingeleid.

Is er geen ontsluiting dan kan ik ook worden ingeleid, maar volgens de gyn kan er dan alleen begonnen worden met 'primen' (klaar maken van de baarmoeder) doormiddel van een soort ballonnetje.

Nu lees ik ook veel over gels en tabletjes die ingebracht worden .. Weet iemand wat het verschil is en wat het allemaal precies inhoud?
    Had ht de gyn anders wel gevraagd, maar nu ik thuis ben en een beetje google kom ik pas op mijn vragen ..

2. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik werd na 42 weken ook ingeleid, omdat er nog helemaal NIETS gaande was. Mijn baarmoedermond was nog helemaal niet verweekt en van enige ontsluiting was al helemaal geen sprake.
    Daarom is bij mij besloten om inderdaad met een gel te beginnen. Dat werkte als een tierelier! 3 uur later had ik mijn zoon al in mijn armen!
    Van een ballonnetje heb ik nog nooit gehoord... Ik weet wel dat ze bij mij nog even getwijfeld hebben tussen een "veter" en de gel. Die zogenaamde veter schijnt medicijnen te bevatten die de baarmoedermond verweken, maar de gel was dus al meer dan voldoende.

Succes!

3. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Migga! En dat is inderdaad erg snel gegaan dan!

Ik snap ook niet echt waarom er bij mij alleen over zo'n "ballonnetje" is gesproken ..
    Hoop nog meer reacties te mogen lezen hier.

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Zelf (nog) geen ervaring, maar in een paar dagen ziekenhuis leer je een hoop.

Ik heb gehoord over het vetertje. Deze wordt aan je baarmoedermond vastgemaakt. Het vetertje bevat hormonen waardoor je baarmoeder gaat rijpen. De één kan hiermee bevallen een ander moet alsnog weeënopwekkers via het infuus krijgen. Met dat vetertje kun je trouwens gewoon rondlopen.

Hadden ze in het ziekenhuis geen folders over inleiden?

Sterkte!

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik zou met 38,4 weken ingeleid worden, maar zat nog helemaal dicht, ook niks verweekt, ik kreeg tabletjes, eerst een halve oraal, na 4 uur weer een halve, toen kreeg ik wat weeen, dus kreeg de laatste niet, toen zat ik op 1 cm, maar het zette niet door, dag2 kwart pilletje vaginaal, gebeurde niks, behalve harde buiken, kreeg pas na 8 uur de volgende kwart pil, bleef op 1cm, dag 3 rust dag, was wat meer verweekt, maar mocht geen pilletjes meer, ben alleen gestript,ik had nergens last van die dag, dag 4 zat ik eindelijk op de 2 cm en kon ik ingeleid worden, en toen heeft het 6 uur geduurt, tot ik de kleine vast had

Ik heb dus geen ervaring met ballon, maar hoop dat dat sneller werkt ;)

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dat ballonnetje wordt steeds groter gemaakt en rekt de boel als het ware op. maar volgens mij wordt er tegelijkertijd wel een gel rond de baarmoedermond gespoten om de boel te verweken. deze methode schijnt ietsje meer effect te hebben dan alleen gel/pillen.
    als het bij mij niet doorzet dan moet ik me aankomende maandag melden in het ZH voor inleiden. als alles nog potdicht zit dan zou ik pillen of gel krijgen maar ik moest er rekening mee houden dat dit wel een aantal dagen kon duren voordat dit aansloeg.:$
    collega van m'n zusje had hetzelfde en dat heeft 5 dagen geduurt voordat de kleine er was. en al die tijd moest ze in het ziekenhius blijven. maar het is natuurlijk wisselend hoe snel het bij iedereen gaat. zusje had bijv. al ontsluiting en de vliezen waren gebroken en die is 8 uur ingeleid met infuus en om 17.00 uur was hij er.

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik ben 2 X ingeleidt dmv gel (had beide keren geen ontsluiting).
    Bevalling 1 vanaf wee 1 heeft 16 uur geduurd (vanaf de eerste keer gel 26 uur)
    Bevalling 2 heeft vanaf wee 1 33 uur geduurd.

Biede keren pijnstilling gehad (1ste keer de remifentanilpomp, werkte voor mij niet, 2e keer een ruggenprik en dat was heerlijk).

bevalling 1 is zoon geboren met knip, duwen op buik en vacuumpomp.
    bevalling 2 is dochter geboren door 12 min persen zonder 'schade'.

Sommige ziekenhuizen hebben voorkeuren voor bepaalde inleidmethodes. wellicht zit daar een verschil in? Of evt complicaties vanuit de 1ste bevalling?

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Bij mij zijn ze begonnen met primen d.m.v. tabletjes, ik had 1 cm ontsluiting en mijn bmm was niet helemaal verweekt.
    Heb 's ochtends om 8uur tabletjes gehad, om 1 uur weer omdat er niks veranderd was.
    om 5 uur wilde de arts me naar huis sturen omdat er nauwelijks iets veranderd was... 15 minuten later kwam ik in een weeënstorm terecht en 18.12 is mijn ventje geboren!
    Uiteindelijk dus zonder infuus o.i.d., enkel 2 keer die tabletjes....

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ervaring met een ballonetje maar ik heb voor mezelf besloten: Nooit meer!!!
    Bij ons zou het of gel of ballon worden ik mocht niet kiezen maar kon wel besluiten of ik mee wilde doen aan een onderzoek dan zou de computer bepalen wat het zou worden ballon of gel ik had dus ook geen ervaring met die ballon of gel maar goed ik dacht laat de computer maar kiezen!
    Het werd de ballon... Inbrengen vond ik vrij pijnlijk en had totaal geen effect (ik had ook nog vrijwel geen ontsluiting ) in de middag wilde ze hem nog eens inbrengen, dit wilde ik zelf eigenlijk niet meer maar ze hadden me uiteindelijk toch overgehaald....
    Volgende dag weer gekeken weer geen succes!
    Toen zijn ze over gegaan op gel, 2 x gel gehad en uiteindelijk op woensdag middag met een keizersnede bevallen! (ben op maandag ochtend om 8.00 begonnen met de inleiding )

Maar goed ieder lichaam is anders en de een reageert misschien wel beter op zo'n ballon!

10. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik heb nog nooit van een ballonnetje gehoord..
    Bij m'n zoon ben ik ook ingeleid.
    Ik kreeg eerst gel om m'n baarmoedermond week te maken. Na 4 uur lichte weeen had ik 2 cm. onsluiting. Uurtje later kreeg ik infuus erbij, de weeen werden heftiger en weer 3 uur later lag onze zoon op m'n buik :)

11. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Fijn om alle ervaringen te lezen!
    Madam is hier nog niet geboren dus morgen moeten we weer naar het ziekenhuis .. Opnieuw inwendig onderzoek en dan zullen we wel horen.

Bij de eerste ben ik thuis bevallen binnen een paar uurtjes dus daar verder geen complicaties gehad!
    Wil morgen toch eens vragen of er niet met een gel of tabletjes gestart kan worden ..

Hoop dat ons wonder snel gezond en wel in onze armen mag liggen!

12. giraf

giraf Niet meer actief

Ik ben met 42 weken ingeleid dmv een hormoonveter.
    Had geen ontsluiting, verweekte baarmoeder, tekenen van een beginnende bevalling of wat dan ook. Dus de gyn zegt "bereid je maar voor op een lange weg"

4 uur later was ze er ;):D

Succes met de laatste loodjes!

13. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38

haha, bij mij is het precies zo gegaan!! Het was maandagochtend, en de gyn zei dat het nog wel tot woensdag duren kon, zo weinig "voorwerk" had mijn lichaam gedaan. Maar een paar uur na de gel lag er al een glibberig, warm hoopje mens op mijn buik :D

14. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier ook geen verweekte baarmoedermond of enige andere tekenen die op een naderende bevalling duidde. Wegens omstandigheden op vrijdag met 41w3dagen laat in de middag gel ingebracht en zaterdagmorgen had ik eindelijk 2cm. De gel heeft hier dus niet zo'n geweldig resultaat gehad. Vliezen door de gyn gebroken op zaterdagmorgen. Was een ramp maar ik bespaar je de details haha. En zaterdag rond 17.00 ben ik middels infuus ingeleid. En toen all hell broke loose. Wat heb ik afgezien zeg. Uiteindelijke een ruggenprik gehad die niet meer hielp omdat ik achteraf verder was dan ze me wilden geloven Heb ongeveer een half uur perweeën weggepuft maar dat konden volgens de verpleegkundige geen persweeën zijn, DUS WEL!!!! En na uiteindelijk een half uurtje persen is onze dochter om 21.40 zaterdagavond geboren. Als ik tel vanaf het moment van infuus tot bevalling is het dus snel gegaan ondanks dat ik geen ontsluiting of wat dan ook had.

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hier ingeleid doormiddel van Gel...ik heb toen 1.5 dag op 1 cm gezeten toen de volgende ochtend het 2.5 centimeter was heb ik nog een keer gel gekregen en toen was het smiddags tijd voor de volgende maar toen zat ik om 3 cm en werden me vliezen gebroken.....

Door de gel kreeg ik echt super rugweeen en na het breken van me vliezen kwamen die echt 10 keer erger dus ik heb gelijk een ruggenprik gehad en dat was echt hemels..volgende keer zeker weer (mocht ie er komen) je bent toch in het ziekenhuis dus waarom onnodig pijn lijden??

nadat de vliezen gebroken waren kreeg ik een infuus om de weeen op te wekken en die kwamen in no time heeeeeel snel achterelkaar (maar daar voelde ik niets van door die prik) na een tijdje ongeveer 3 uurtjes kreeg ik ineens het gevoel alsof ik moest poepen....ik de verloskundige geroepen ik had dus al volledige ontsluiting....

De ruggeprik werd stopgezet en ik mocht gaan persen binnen 19 min. had ik me ventje eruit met 5 inwendige hechtingen viel me allemaal reuze mee maar ik denk dat ik zonder die prik er wel langer over gedaan zou hebben...

Inleiden heb ik als een echt hel ervaren vooral omdat je maar in dat ziekenhuis ligt en snachts alleen daar ligt pijn te lijden.... maar gelukkig had ik serieus requist van 3fm....

ojah...stel dat het wat langer duurt zorg in ieder geval dat je wel blijft poepen...ik had 3 dagen niet gepoept en dat zat redelijk in de weg....iew vies praatje..

16. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik ben ingeleid d.m.v het ballonnetje. Op maandag hebben ze het ballonnetje ingebracht om 9.00......rest van de dag gebeurde er niks. 'S nachts daar geslapen en de volgende dag kwamen ze kijken hoeveel cm ik had, dat was al 4 cm d.m.v het ballonnetje en ik heb nergens last van gehad.

Op dinsdag 9.00 hebben ze m'n vliezen gebroken, de ween kwamen niet vanzelf dus werd aan de opwekkers gelegd. Om 10.30 begonnen de ween en om 16.40 is mijn dochtertje geboren. Dus de bevalling zelf ik wel snel gegaan.

Ik zou het zo weer doen alleen het inbrengen ervan vond ik niet zo prettig, nou was ze wel eff bezig omdat mijn baarmoeder ver naar achter lag:$.
    Kwam door de opwekkers ook snel in de ween en dat was wel eff zwaar maar toen de kleine er was was ik dat alweer vergeten.

Sterkte

17. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de veter heeft de gyn de vorige keer afgezien, wilde het zo wel proberen. Rond half negen infuus en 10 voor drie was meneer er al. Wel een kwartier persweeen moeten opvangen omdat er een tweede gyn bij moest komen. Nu ziet het er uit dat het volgende week weer inleiden wordt. Gister heeft vk inwendig onderzoek gedaan en baarmoedermond nog niet verweekt. Uk lag bij uitwendig onderzoek met bolletje tegen schaambeen, maar bij inwendig zat ze met haar kont zo weer tegen m'n maag. Vrijdag CTG en verder afspreken, hoop dat gyn dinsdag tot inleiden wil overgaan.

18. marilouise

marilouise Niet meer actief

hier ervaring met beide bij bevalling zoontje

eerst op donderdag had al 2 dagen wat wee aktiviteit kleine maakte het niet zo goed meer dus werd besloten tot inleiden bij 36 ,4 weken

op donderdag om 10.00 uur gel geburde niets moest de hele dag aan de ctg had nog helemaal niets niet eens een verweekte baarmoedermond niets, volgende morgen ik werd wakker en voelde niets balen zeg, dus vk kwam nog voor het overleg en ze keek had inmiddels wel een verweekte baarmoedermond en bijna een halve cm ontsluiting, ze nam ctg mee en ging in overleg kwam 10 minuten later terug je mag mee naar de verloskamer keek mijn man aan van hoe kan dat nou.
    daar kreeg ik dus een ballonnetje dat ingesmeerd is met gel en ook gel op de baarmoedermond de gyn zei dit geeft supersnel resultaat was 8.15 vrijdagmorgen want je moet vandaag je zoon in je handen hebben, oke
    ballonnetje geplaatst ik vond het niet zeer pijnlijk had meet last van de enorme handen van de dokter, en ja hoor er gebeurde niets. ze kwamen steeds vragen is er al iets nee weer niet , om 14.00 uur gyn terug toen viel het ballonnetje eruit dus had inmiddels 2,5 cm ontsluiting de vliezen braken terwijl de gyn dat wilde doen, ik mocht eindelijk van de ctg banden af want dat werd op zijn bolletje aangesloten en toen ging het infuus open, en begon het drama om een lang verhaal kort te maken het infuus ging in 1 uur naar volle toeren en was binnen 5 minuten weer uit de kleine reageerde enorm heftig en ik zelf kwam in een weeenstorm terecht die niet meer ophield het heeft er uiteindelijk in geresulteerd dat de kleine zijn armen dwars heeft gedaan dus nooit meer ging zakken ik niet verder kwam dan 4 cm ontsluiting de ruggenprik mislukte en hij uiteindelijk om 00.04 is geboren onder algehel narcose met een keizersnee en een hele slechte start heeft gehad.

de gel werkte bij mij dus niet ballonnetje deed dus wel wat hadden ze hem maar eerder gecontroleerd en verder zijn werk laten doen

19. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ben ingeleid met 38.4 wegens te weinig vrucht water
    door middel van een infuus
    op maandag hebben ze me eerst gestript op te kijken of dat effect had want had al van af 35 weken 2cm onsluiting en een verweektebaamoeder en lichte weeen want niet door zette en als ik dan snacht niet terug kwam moest ik de volgende dag om 07.30 weer terug komen om 07.45 hebben ze me vliezen gebroken en om pak en beet 9 uur lag ik aan het infuus belande al snel in een weeen storm en om 14.24 was onze zoon er al

heel veel succes met de laaste loodjes

20. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames even een kort vraagje...als deze nacht niet doorzet word ik morgen ochtend ingeleid. Ik vraag me nu af of ik nuchter moet zijn of niet? Weet iemand dat? Ik denk nu pas eraan...in de folder van het ziekenhuis stond niets erover....ik hoef niet zo veel te eten maar een klein beetje anders ben ik bang dat ik de bevalling niet trek...

Deel Deze Pagina